IATA: több információt és önkiszolgáló repülőtéri rendszereket akarnak a légi utasok
A légi utasok több információt szeretnének kapni a járatokról, az utasbiztonsági ellenőrzésről és a csomagjukról, illetve több önkiszolgáló reptéri rendszert igényelnek – derül ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb, éves közvélemény-kutatásából.
A montreáli székhelyű kereskedelmi szervezet online kérdőívét 145 országból 10,5 ezren töltöttek ki. Az adatok szerint az utasok 82 százaléka szeretne több információhoz jutni a járatról, 49 százalékuk a csomagja hollétéről, 46 százalékuk pedig a biztonsági ellenőrzés előtt várható sorban állás idejét szeretné tudni. Az utazás teljes ideje alatti, valós idejű csomagkövetést a válaszadók 56 százaléka nevezte kiemelten fontosnak.
A legtöbben, a válaszolók 73 százaléka, a mobiltelefonjukra küldött SMS, vagy más értesítés formájában szeretne információhoz jutni, 10 százalékkal többen, mint két éve.
Az utasok 65 százaléka hajlandó lenne arra, hogy személyes adatokat osszon meg azért, hogy csökkenjen az utasbiztonsági átvilágítás és határellenőrzés ideje, 45 százalék pedig a biometrikus azonosítást preferálja a hagyományos, útlevél alapú azonosítással szemben.
Emellett a válaszoló utasok többsége a mostaninál több automatizált rendszert szeretne: 84 százalék választja az automata utasfelvételt, 70 százalék preferálja az önkiszolgáló poggyászleadó állomásokat, 39 százalék pedig az elektronikus poggyászszalagot részesíti előnyben. Az útlevél ellenőrzés folyamatát a válaszadók 74 százaléka szeretné automatizálni, ugyanennyien gondolják azt, hogy ez a technológia meggyorsítja a folyamatot, 65 százalék szerint pedig a biztonságot is növeli.
Ugyanakkor a 65 év feletti utasok többsége a hagyományos utasfelvételt és poggyászleadást kedveli és minden korcsoportban a többség – 42 százalék – telefonon, vagy személyesen, de emberrel szeretné a járattörlés, vagy a módosítás miatti problémáit megoldani.
A legnagyobb problémának az utasok az utasbiztonsági ellenőrzést, illetve a határellenőrzést tartják, 57 százaléknak nem tetszik, hogy személyes tárgyaikat, illetve elektronikai eszközeiket ki kell pakolni a kézipoggyászból. A beszállítással kapcsoltban 64 százalék szerint kellene hatékonyabb sorban állási rendszert bevezetni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >