IATA: több információt és önkiszolgáló repülőtéri rendszereket akarnak a légi utasok
A légi utasok több információt szeretnének kapni a járatokról, az utasbiztonsági ellenőrzésről és a csomagjukról, illetve több önkiszolgáló reptéri rendszert igényelnek – derül ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb, éves közvélemény-kutatásából.
A montreáli székhelyű kereskedelmi szervezet online kérdőívét 145 országból 10,5 ezren töltöttek ki. Az adatok szerint az utasok 82 százaléka szeretne több információhoz jutni a járatról, 49 százalékuk a csomagja hollétéről, 46 százalékuk pedig a biztonsági ellenőrzés előtt várható sorban állás idejét szeretné tudni. Az utazás teljes ideje alatti, valós idejű csomagkövetést a válaszadók 56 százaléka nevezte kiemelten fontosnak.
A legtöbben, a válaszolók 73 százaléka, a mobiltelefonjukra küldött SMS, vagy más értesítés formájában szeretne információhoz jutni, 10 százalékkal többen, mint két éve.
Az utasok 65 százaléka hajlandó lenne arra, hogy személyes adatokat osszon meg azért, hogy csökkenjen az utasbiztonsági átvilágítás és határellenőrzés ideje, 45 százalék pedig a biometrikus azonosítást preferálja a hagyományos, útlevél alapú azonosítással szemben.
Emellett a válaszoló utasok többsége a mostaninál több automatizált rendszert szeretne: 84 százalék választja az automata utasfelvételt, 70 százalék preferálja az önkiszolgáló poggyászleadó állomásokat, 39 százalék pedig az elektronikus poggyászszalagot részesíti előnyben. Az útlevél ellenőrzés folyamatát a válaszadók 74 százaléka szeretné automatizálni, ugyanennyien gondolják azt, hogy ez a technológia meggyorsítja a folyamatot, 65 százalék szerint pedig a biztonságot is növeli.
Ugyanakkor a 65 év feletti utasok többsége a hagyományos utasfelvételt és poggyászleadást kedveli és minden korcsoportban a többség – 42 százalék – telefonon, vagy személyesen, de emberrel szeretné a járattörlés, vagy a módosítás miatti problémáit megoldani.
A legnagyobb problémának az utasok az utasbiztonsági ellenőrzést, illetve a határellenőrzést tartják, 57 százaléknak nem tetszik, hogy személyes tárgyaikat, illetve elektronikai eszközeiket ki kell pakolni a kézipoggyászból. A beszállítással kapcsoltban 64 százalék szerint kellene hatékonyabb sorban állási rendszert bevezetni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >Zöldség drágábban, mint hús? – Megfordult a világ az élelmiszerpiacon
Miközben évtizedekkel ezelőtt a zöldség volt az olcsó alternatíva a…
Tovább olvasom >NGM-helyettes államtitkár: még várják a jelentkezőket a Nyári diákmunka programra
Már több mint 21 ezren vállaltak munkát a Nyári diákmunka…
Tovább olvasom >