IATA: több információt és önkiszolgáló repülőtéri rendszereket akarnak a légi utasok
A légi utasok több információt szeretnének kapni a járatokról, az utasbiztonsági ellenőrzésről és a csomagjukról, illetve több önkiszolgáló reptéri rendszert igényelnek – derül ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb, éves közvélemény-kutatásából.
A montreáli székhelyű kereskedelmi szervezet online kérdőívét 145 országból 10,5 ezren töltöttek ki. Az adatok szerint az utasok 82 százaléka szeretne több információhoz jutni a járatról, 49 százalékuk a csomagja hollétéről, 46 százalékuk pedig a biztonsági ellenőrzés előtt várható sorban állás idejét szeretné tudni. Az utazás teljes ideje alatti, valós idejű csomagkövetést a válaszadók 56 százaléka nevezte kiemelten fontosnak.
A legtöbben, a válaszolók 73 százaléka, a mobiltelefonjukra küldött SMS, vagy más értesítés formájában szeretne információhoz jutni, 10 százalékkal többen, mint két éve.
Az utasok 65 százaléka hajlandó lenne arra, hogy személyes adatokat osszon meg azért, hogy csökkenjen az utasbiztonsági átvilágítás és határellenőrzés ideje, 45 százalék pedig a biometrikus azonosítást preferálja a hagyományos, útlevél alapú azonosítással szemben.
Emellett a válaszoló utasok többsége a mostaninál több automatizált rendszert szeretne: 84 százalék választja az automata utasfelvételt, 70 százalék preferálja az önkiszolgáló poggyászleadó állomásokat, 39 százalék pedig az elektronikus poggyászszalagot részesíti előnyben. Az útlevél ellenőrzés folyamatát a válaszadók 74 százaléka szeretné automatizálni, ugyanennyien gondolják azt, hogy ez a technológia meggyorsítja a folyamatot, 65 százalék szerint pedig a biztonságot is növeli.
Ugyanakkor a 65 év feletti utasok többsége a hagyományos utasfelvételt és poggyászleadást kedveli és minden korcsoportban a többség – 42 százalék – telefonon, vagy személyesen, de emberrel szeretné a járattörlés, vagy a módosítás miatti problémáit megoldani.
A legnagyobb problémának az utasok az utasbiztonsági ellenőrzést, illetve a határellenőrzést tartják, 57 százaléknak nem tetszik, hogy személyes tárgyaikat, illetve elektronikai eszközeiket ki kell pakolni a kézipoggyászból. A beszállítással kapcsoltban 64 százalék szerint kellene hatékonyabb sorban állási rendszert bevezetni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >