IATA: meg kell újítani a légi áruszállítás folyamatait
Meg kell újítani a légi áruszállítás folyamatait, mivel azok az elmúlt 20 évben nem változtak, el kell kezdeni az iparág digitalizációját – hangzott el a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és a Budapest Airport közös, légi áruszállítási konferenciáján Budapesten, csütörtökön.
Anca Apahidean, a IATA regionális vezetője köszöntőjében azt hangsúlyozta, hogy a digitalizáció mellett a rendszerek és a feldolgozás automatizálását is el kell kezdeni, ha a szektor meg akarja őrizni versenyképességét.
Mint mondta, a nemzetközi légi áru egyharmadát, évente mintegy 60 millió tonnát légi úton szállítják, az átlagos szállítási idő 6 nap, de ennek a negyedét a határellenőrzések és bürokrácia adja, a teljes szektor pedig 65 millió munkahelyet támogat a világban.
Beverly Seebach, a IATA légiáru menedzsere a kilátásokkal kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy a korábban jelzett 4 százalék körüli növekedés az amerikai-kínai kereskedelmi háború eszkalálódása miatt akár 3 százalék alá is csökkenhet, de az e-kereskedelem és a globális GDP növekedése továbbra is támogathatja a légi áruszállítás növekedését.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, az áruszállítási üzletág nem lehet sikeres erős és aktív közösség nélkül, ennek része a hatóság és a magyar kormány is, nélkülük nem sikerült volna az elmúlt évek fejlődését elérni.
Felhívta a figyelmet, hogy a légi úton szállított áru mennyisége Budapesten és a kelet-közép-európai régióban a bizonytalanság és geopolitikai tényezők miatt csökkent, de a magyar GDP 5 százalék fölötti emelkedése, az autó- és gyógyszeripar növekedése bizakodásra ad okot. Az előrejelzések szerint az év végén eléri majd a kezelt áru mennyisége a 150 ezer tonnát. Ezt azonban az idén év végén 15 milliárd forintból megvalósuló Cargo City árukicserélő központ le tudja majd kezelni – tette hozzá.
Veron Zsolt, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felügyeleti főosztályának vezetője szerint Budapest az egyik legerősebb áruszállítási elosztó központ lehet és ebben a repülőtér vezetésének fontos szerepe van. A kormány feladata abban áll, hogy kiszámítható környezetet teremt a befektetésekre és egyszerűsítenie kell egyes folyamatokat.
Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Budapest Airport lassan eléri áruszállítási kapacitásai felső határát, ezért a már bejelentetteken túl újabb beruházásokra van szükség. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a…
Tovább olvasom >Feszült a légkör Ferihegyen: sztrájk fenyeget a nyári csúcs előtt
Több légiközlekedési szakszervezet és a Budapest Airport között éles konfliktus…
Tovább olvasom >Rekordévre készül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – új csúcsot hoz a nyári menetrend
Minden korábbinál szélesebb és változatosabb járatkínálattal készül a 2025-ös nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >