IATA: meg kell újítani a légi áruszállítás folyamatait
Meg kell újítani a légi áruszállítás folyamatait, mivel azok az elmúlt 20 évben nem változtak, el kell kezdeni az iparág digitalizációját – hangzott el a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) és a Budapest Airport közös, légi áruszállítási konferenciáján Budapesten, csütörtökön.
Anca Apahidean, a IATA regionális vezetője köszöntőjében azt hangsúlyozta, hogy a digitalizáció mellett a rendszerek és a feldolgozás automatizálását is el kell kezdeni, ha a szektor meg akarja őrizni versenyképességét.
Mint mondta, a nemzetközi légi áru egyharmadát, évente mintegy 60 millió tonnát légi úton szállítják, az átlagos szállítási idő 6 nap, de ennek a negyedét a határellenőrzések és bürokrácia adja, a teljes szektor pedig 65 millió munkahelyet támogat a világban.
Beverly Seebach, a IATA légiáru menedzsere a kilátásokkal kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy a korábban jelzett 4 százalék körüli növekedés az amerikai-kínai kereskedelmi háború eszkalálódása miatt akár 3 százalék alá is csökkenhet, de az e-kereskedelem és a globális GDP növekedése továbbra is támogathatja a légi áruszállítás növekedését.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója elmondta, az áruszállítási üzletág nem lehet sikeres erős és aktív közösség nélkül, ennek része a hatóság és a magyar kormány is, nélkülük nem sikerült volna az elmúlt évek fejlődését elérni.
Felhívta a figyelmet, hogy a légi úton szállított áru mennyisége Budapesten és a kelet-közép-európai régióban a bizonytalanság és geopolitikai tényezők miatt csökkent, de a magyar GDP 5 százalék fölötti emelkedése, az autó- és gyógyszeripar növekedése bizakodásra ad okot. Az előrejelzések szerint az év végén eléri majd a kezelt áru mennyisége a 150 ezer tonnát. Ezt azonban az idén év végén 15 milliárd forintból megvalósuló Cargo City árukicserélő központ le tudja majd kezelni – tette hozzá.
Veron Zsolt, az Innovációs és Technológiai Minisztérium felügyeleti főosztályának vezetője szerint Budapest az egyik legerősebb áruszállítási elosztó központ lehet és ebben a repülőtér vezetésének fontos szerepe van. A kormány feladata abban áll, hogy kiszámítható környezetet teremt a befektetésekre és egyszerűsítenie kell egyes folyamatokat.
Megjegyezte ugyanakkor, hogy a Budapest Airport lassan eléri áruszállítási kapacitásai felső határát, ezért a már bejelentetteken túl újabb beruházásokra van szükség. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Lezajlott a NÉGYOSZ munkakonferenciája – Új párbeszéd indult a növényi alapú táplálkozásról
A NÉGYOSZ szervezésében egy úttörő szakmai esemény zajlott, amely a…
Tovább olvasom >Üzleti tervezéshez egy kis segítség
A CEONET Klub és az Egyensúly Intézet újabb közös eseményre…
Tovább olvasom >Újra nemzeti többségi tulajdonban a budapesti repülőtér, megszűnik a légitársasági különadó
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter és Nicolas Notebaert, a Vinci Airports…
Tovább olvasom >További cikkeink
30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka Díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka Díjakat, rekordszámú,…
Tovább olvasom >Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >