Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az IMARC Group jelentése szerint a hullámkarton dobozok globális piacának mérete 2023-ban elérte a 203,7 milliárd amerikai dollárt. A jövőre nézve pedig arra számít, hogy a piac 2032-re eléri a 247,9 milliárd amerikai dollárt, ami 2024–2032 között évi 2,1%-os növekedési ütemet jelent.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Végfelhasználás tekintetében a hullámkartonpiac legnagyobb fogyasztója az élelmiszer- és italipar, de jelentős mennyiségű hullámkartont használnak a csomagoláshoz az elektronikai cikkek, az üvegáruk, vegyi áruk, háztartási felszerelések és kozmetikai cikkek forgalmazói is, az iparági trendek pedig szintén a hullámkarton-kereskedelem növekedésének kedveznek.
Az e-kereskedelem fellendülésével párhuzamosan egyre nagyobb igény mutatkozik a hullámkarton csomagolóanyagokra, amelyek kulcsszerepet játszanak a termékek biztonságos és hatékony kiszállításában. Szintén a hullámkarton mellett szól, hogy kiváló felületet biztosít ahhoz, hogy a csomagolás maga a branding része legyen, ezt pedig az e-kereskedelemben éppen úgy elkezdték felismerni, mint az élelmiszer- és italgyártásban vagy a kozmetikai iparban.
– A technológiai fejlesztéseknek és a gyártási folyamatoknak köszönhetően az újrahasznosított hullámkarton rendelkezik a különböző termékek csomagolásához szükséges szilárdsággal, tartósággal és megbízhatósággal, miközben a fenntarthatósági szempontoknak – legyen szó kormányzati szabályozásokról, szabványokról vagy a fenntarthatósági célokról – is tökéletesen megfeleltethető – tette hozzá Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
Fókuszban a fenntarthatóság: indul a Generali EnterPrize pályázata a 15 milliós pályázati díjért
A Generali Csoport idén három kategóriában hirdeti meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Több százmilliót vesztettek az eltűnt csomagok miatt az európai webáruházaknak
Az európai online kereskedők több mint félmilliárd eurós bevételtől estek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért fizetünk többet a reggeli koffeindózisért?
Azt gondolom, kevesen tudunk sikeresen elkezdeni egy átlagos napot egy…
Tovább olvasom >Országosan terjeszkedik a Dreher Sörgyárak kísérletező márkája, az ANTL
A Dreher Sörgyárak sörfőzőmesterei 2021 óta ANTL márkanév alatt mutatják…
Tovább olvasom >