Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az IMARC Group jelentése szerint a hullámkarton dobozok globális piacának mérete 2023-ban elérte a 203,7 milliárd amerikai dollárt. A jövőre nézve pedig arra számít, hogy a piac 2032-re eléri a 247,9 milliárd amerikai dollárt, ami 2024–2032 között évi 2,1%-os növekedési ütemet jelent.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Végfelhasználás tekintetében a hullámkartonpiac legnagyobb fogyasztója az élelmiszer- és italipar, de jelentős mennyiségű hullámkartont használnak a csomagoláshoz az elektronikai cikkek, az üvegáruk, vegyi áruk, háztartási felszerelések és kozmetikai cikkek forgalmazói is, az iparági trendek pedig szintén a hullámkarton-kereskedelem növekedésének kedveznek.
Az e-kereskedelem fellendülésével párhuzamosan egyre nagyobb igény mutatkozik a hullámkarton csomagolóanyagokra, amelyek kulcsszerepet játszanak a termékek biztonságos és hatékony kiszállításában. Szintén a hullámkarton mellett szól, hogy kiváló felületet biztosít ahhoz, hogy a csomagolás maga a branding része legyen, ezt pedig az e-kereskedelemben éppen úgy elkezdték felismerni, mint az élelmiszer- és italgyártásban vagy a kozmetikai iparban.
– A technológiai fejlesztéseknek és a gyártási folyamatoknak köszönhetően az újrahasznosított hullámkarton rendelkezik a különböző termékek csomagolásához szükséges szilárdsággal, tartósággal és megbízhatósággal, miközben a fenntarthatósági szempontoknak – legyen szó kormányzati szabályozásokról, szabványokról vagy a fenntarthatósági célokról – is tökéletesen megfeleltethető – tette hozzá Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója. //
Kapcsolódó cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >Innovatív tudásra épít a jövő vadgazdálkodása
A fenntartható vadgazdálkodás napjainkban alapvető elvárás, amelyhez magas színvonalú képzés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Madar Norbert – a magyar piaci szereplők a Temu árnyékában csak vegetálnak
„Nem szeretem használni az e-kereskedelem kifejezést, sokkal inkább lefedi a…
Tovább olvasom >Mit csinálsz a gyerekkel, ha már nem fér be a bevásárlókosárba – A nap képe
Egyszerű, ugyanakkor remek ötlet…
Tovább olvasom >