Hűtött és mégis friss…!!!
Az elmúlt évek egyik markáns vásárlói trendje a friss élelmiszerre vonatkozó vásárlói igények erősödése. A statisztikákat böngészve ugyanakkor az látszik, hogy a hűtött áru volumene is jelentősen nőtt az elmúlt években. Nincs itt egy kis ellentmondás? Többek között erről is kérdeztük Stephan Skopp és Horváth István urakat, a Nagel Hungária Kft. ügyvezető igazgatóit.Stephan Skopp: Ellentmondásról szó sincs. A hűtöttáru-logisztika valóban úgy él a köztudatban, mint a mélyhűtött termékek logisztikája, de ez csak egy kis része a Nagel Hungária szolgáltatásainak. A Nagel Hungária 3 különböző hőmérséklet-tartományban képes tárolni, komissiózni, szállítani, illetve speciális igények szerint csomagolni a különböző termékeket, természetesen biztosítva a hűtést nem igénylő termékekkel azonos szállítási határidőket és a szigorúan előírt hőmérsékletértékeket egészen az áruházi polcig biztosítjuk.
TM: Azt mondta, hogy az önök hűtöttáru-logisztikája ugyanolyan rugalmas, mint a hűtést nem igénylő FMCG-termékek logisztikája, de mekkora szállítási távolságokat lehet kezelni ezzel a technológiával ?
Stephan Skopp: Magyarországon belül bárhova eljuttatjuk a kívánt termékeket akár 24 órán belül, ami egy elméleti idő kategória, a gyakorlatban jellemzően kevesebb, mint 24 óráról van szó Ebben igazából mi nem is látunk nagy újdonságot. A Nagel-csoport kiterjedt európai jelenlétének és piacvezető pozíciójának köszönhetően azonban egész Európán belül is hasonló feltételeket biztosítunk partnereinknek, és biztosítjuk a 48/72/96 órán belüli kiszállítást.
TM: Megemlítettük már a technológiát, de valójában mit igényel az állandóan alacsony hőmérsékletű logisztikai technológia ?
Horváth István: Nagyon jó minőségű gépparkot, nagy számítástechnikai hátteret, kiváló kollégákat, és a normák és minőségi előírások szigorú betartását. Belső auditjaink szigorúbbak, mint a hivatalos elvárások, és ez azonos a németországi anyavállalatunk elvárásaival is. A logisztikai szolgáltatásunk minőségét tekintve pedig szintén nincs kompromisszum, a 98% fölötti szintet produkálnunk kell. Ezt elvárják megbízóink, de a német anyacég is.
TM: Végül arra lennék kíváncsi, hogy mi volt az eddigi legnehezebb és legizgalmasabb feladatuk ?
Stephan Skopp: Minden kollégánknak van néhány sikertörténete már, néhány nagyon különleges feladattal. Ráadásul az ilyen feladatokat és azok megoldásait és tanulságait később beépítjük a Nagel-csoport nemzetközi tréninganyagaiba, a Nagel-alkalmazottak rendszeres belső vállalati továbbképzéseihez.
TM: …akkor mondják el mindketten kedvenc történetüket !
Horváth István: …a Kraft két hét alatt történt integrálása igazi fegyvertény volt, ráadásul többi partnerünk szinte észre sem vette, hogy egy ilyen nagy falatot megemésztettünk.
Stephan Skopp: …Az egyik ismert kereskedelmi magazin pályázatot hirdetett az ipar szereplői között a legjobb logisztikai teljesítmény eléréséért. Az egyik nagy partnerünk bekerült az első háromba, amit nagy sikernek könyvelünk el. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >