Hűtött és mégis friss…!!!
Az elmúlt évek egyik markáns vásárlói trendje a friss élelmiszerre vonatkozó vásárlói igények erősödése. A statisztikákat böngészve ugyanakkor az látszik, hogy a hűtött áru volumene is jelentősen nőtt az elmúlt években. Nincs itt egy kis ellentmondás? Többek között erről is kérdeztük Stephan Skopp és Horváth István urakat, a Nagel Hungária Kft. ügyvezető igazgatóit.Stephan Skopp: Ellentmondásról szó sincs. A hűtöttáru-logisztika valóban úgy él a köztudatban, mint a mélyhűtött termékek logisztikája, de ez csak egy kis része a Nagel Hungária szolgáltatásainak. A Nagel Hungária 3 különböző hőmérséklet-tartományban képes tárolni, komissiózni, szállítani, illetve speciális igények szerint csomagolni a különböző termékeket, természetesen biztosítva a hűtést nem igénylő termékekkel azonos szállítási határidőket és a szigorúan előírt hőmérsékletértékeket egészen az áruházi polcig biztosítjuk.
TM: Azt mondta, hogy az önök hűtöttáru-logisztikája ugyanolyan rugalmas, mint a hűtést nem igénylő FMCG-termékek logisztikája, de mekkora szállítási távolságokat lehet kezelni ezzel a technológiával ?
Stephan Skopp: Magyarországon belül bárhova eljuttatjuk a kívánt termékeket akár 24 órán belül, ami egy elméleti idő kategória, a gyakorlatban jellemzően kevesebb, mint 24 óráról van szó Ebben igazából mi nem is látunk nagy újdonságot. A Nagel-csoport kiterjedt európai jelenlétének és piacvezető pozíciójának köszönhetően azonban egész Európán belül is hasonló feltételeket biztosítunk partnereinknek, és biztosítjuk a 48/72/96 órán belüli kiszállítást.
TM: Megemlítettük már a technológiát, de valójában mit igényel az állandóan alacsony hőmérsékletű logisztikai technológia ?
Horváth István: Nagyon jó minőségű gépparkot, nagy számítástechnikai hátteret, kiváló kollégákat, és a normák és minőségi előírások szigorú betartását. Belső auditjaink szigorúbbak, mint a hivatalos elvárások, és ez azonos a németországi anyavállalatunk elvárásaival is. A logisztikai szolgáltatásunk minőségét tekintve pedig szintén nincs kompromisszum, a 98% fölötti szintet produkálnunk kell. Ezt elvárják megbízóink, de a német anyacég is.
TM: Végül arra lennék kíváncsi, hogy mi volt az eddigi legnehezebb és legizgalmasabb feladatuk ?
Stephan Skopp: Minden kollégánknak van néhány sikertörténete már, néhány nagyon különleges feladattal. Ráadásul az ilyen feladatokat és azok megoldásait és tanulságait később beépítjük a Nagel-csoport nemzetközi tréninganyagaiba, a Nagel-alkalmazottak rendszeres belső vállalati továbbképzéseihez.
TM: …akkor mondják el mindketten kedvenc történetüket !
Horváth István: …a Kraft két hét alatt történt integrálása igazi fegyvertény volt, ráadásul többi partnerünk szinte észre sem vette, hogy egy ilyen nagy falatot megemésztettünk.
Stephan Skopp: …Az egyik ismert kereskedelmi magazin pályázatot hirdetett az ipar szereplői között a legjobb logisztikai teljesítmény eléréséért. Az egyik nagy partnerünk bekerült az első háromba, amit nagy sikernek könyvelünk el. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >