Magazin: Húszéves kor fölött megnő a kávéfogyasztás
A fiatalok egynegyede naponta iszik valamilyen kávét, egyharmaduk pedig rendszeres kávéfogyasztónak nevezhető (legalább 2-3 naponta kávézik).
Az élénkítő nedűt rendszeresen választó fiatalok nagy többsége (58%) 16-18 éves kora között szokott rá a kávézásra, további 23 százalékuk pedig már 15 évesen vagy azelőtt kezdte, derül ki az Ipsos országos, 550 fős reprezentatív mintán végzett felméréséből.
A nagy népszerűség ellenére a 15–25 évesek fele egyáltalán nem szokott kávézni. Ez főleg a 15–19 évesekre igaz, 65 százalékuk soha nem ivott még kávét. Az idősebbek viszont (20–25 évesek) az átlagnál nagyobb arányban fogyasztják ezt az élvezeti cikket, mintegy 40 százalékuk.
Nemcsak az életkorral, de az iskolai végzettség emelkedésével is nő a naponta kávézók aránya: míg a 8 általánost végzettek 12 százaléka, a szakmunkás végzettségűek 36 százaléka, a gimnáziumi érettségivel rendelkezők 40 százaléka, a felsőfokú végzettséggel rendelkezőknek pedig 55 százaléka fogyaszt naponta kávét.
A napi fogyasztók fele két csészével is megiszik egy nap alatt, viszont három vagy annál több kávét már igen kevesen jeleztek. Míg a 15–19 évesek többsége csak egy csészével iszik egy nap, a 20–25 évesekre a napi két csésze jellemzőbb.
A rendszeres kávéfogyasztó fiatalok (akik legalább 2-3 naponta isznak kávét) döntő többséggel reggel, még otthon isszák meg frissítő italukat. A legnépszerűbb kávéfajták közé az eszpresszó, a tejeskávé és a kapucsínó tartozik. Az eszpresszót főleg vidéken kedvelik, a tejeskávé viszont a budapesti fiatalokra jellemzőbb.
Azok a fiatalok, akik legalább 2-3 naponta fogyasztanak kávét, leginkább az élénkítő hatása (75%-uk) és az íze miatt (46%-uk) kávéznak. Ugyanakkor egynegyedük arról vallott, hogy csupán megszokásból nyúl kávé után, egyötödük pedig csupán a kávézás hangulata miatt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >