Húsz országnak gyárt Húsvétra a Nestlé diósgyőri üzeme
Mintegy 1300 tonna húsvéti csokoládé figurát gyártottak az idei szezonra a Nestlé diósgyőri üzemében. Ennek 80 százalékát – több mint kétmilliárd forint értékben – kifejezetten exportra termelte a cég. 2012 tavaszán három kontinens 20 országában találkozhatnak majd a fogyasztók a Magyarországon készült idényjellegű termékekkel. A különlegesebb formákat kézzel csomagolják, a környékbeli nőkből álló csapat átlagéletkora 55 év.
A diósgyőri üzem a Nestlé egyetlen kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegysége a világon: főként a húsvéti és a karácsonyi szezonra készít üreges csokoládét, de halloweeni és egyre nagyobb mennyiségben szezonon kívüli figurák – mobiltelefon, pingvin – is születnek a gyárban. Idén tavasszal éppúgy Diósgyőrben gyártott figurát majszolhat majd egy új-zélandi vagy dél-afrikai gyermek, mint egy holland vagy egy szingapúri. Az Európa szinte minden országában jelen lévő termékekből évente közel 3000 tonnát gyártanak itt. Az exporttermékek aránya 80-85 százalék. Tavaly összesen 73,5 millió darab figura hagyta el az üzemet – a legkisebb 9 grammostól egészen a 245 grammos kiszerelésig.
A gyár legrégebbi megrendelői a németek, a svájciak és az osztrákok, a legkreatívabb vevők pedig a britek. A szigetországból évről évre egyre különlegesebb figurákra érkezik igény, így például csokoládé teherautóra és csokitojást magában rejtő tyúkra is. A bonyolult formájú figurákat a diósgyőri Nestlé üzemben kézzel csomagolják: ez a munkafolyamat darabonként átlagosan 45 másodperc. A jó kézügyességű, környékbeli nőkből álló csomagolócsapat átlagéletkora 55 év. A britek által igényelt innovációknak köszönhetően a portfolió folyamatosan bővül, az újdonságokra pedig más piacok is nyitnak.
8-10 éve itthon még a bevonómasszából készült figurák voltak a legnépszerűbbek, ma már egyre tudatosabbak és igényesebbek a magyar fogyasztók. Ennek köszönhetően a Nestlé Hungária Kft. a hazai piacra csak valódi csokoládéból gyártja az üreges figurákat, melyek közül a nyuszik és a tojások a legnépszerűbbek. A hagyományos tejcsokoládé mellett egyre többen keresik a fehér- és az étcsokoládéból készült húsvéti termékeket.
A Nestlé üzemében két szezon van: a húsvéti októbertől márciusig, a karácsonyi áprilistól októberig tart. A legintenzívebb időszakban összesen 450 fő vesz részt a termelésben, a munkavállalók többsége több évtizede hűséges dolgozó.
Diósgyőrben már tudják, mi lesz a trend 2013-ban húsvétkor és karácsonykor az angol piacon. Most fejlesztik ugyanis a titkos új formákat erre az időszakra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >