Húsz országnak gyárt Húsvétra a Nestlé diósgyőri üzeme
Mintegy 1300 tonna húsvéti csokoládé figurát gyártottak az idei szezonra a Nestlé diósgyőri üzemében. Ennek 80 százalékát – több mint kétmilliárd forint értékben – kifejezetten exportra termelte a cég. 2012 tavaszán három kontinens 20 országában találkozhatnak majd a fogyasztók a Magyarországon készült idényjellegű termékekkel. A különlegesebb formákat kézzel csomagolják, a környékbeli nőkből álló csapat átlagéletkora 55 év.
A diósgyőri üzem a Nestlé egyetlen kizárólag csokoládéfigurákra specializálódott gyártóegysége a világon: főként a húsvéti és a karácsonyi szezonra készít üreges csokoládét, de halloweeni és egyre nagyobb mennyiségben szezonon kívüli figurák – mobiltelefon, pingvin – is születnek a gyárban. Idén tavasszal éppúgy Diósgyőrben gyártott figurát majszolhat majd egy új-zélandi vagy dél-afrikai gyermek, mint egy holland vagy egy szingapúri. Az Európa szinte minden országában jelen lévő termékekből évente közel 3000 tonnát gyártanak itt. Az exporttermékek aránya 80-85 százalék. Tavaly összesen 73,5 millió darab figura hagyta el az üzemet – a legkisebb 9 grammostól egészen a 245 grammos kiszerelésig.
A gyár legrégebbi megrendelői a németek, a svájciak és az osztrákok, a legkreatívabb vevők pedig a britek. A szigetországból évről évre egyre különlegesebb figurákra érkezik igény, így például csokoládé teherautóra és csokitojást magában rejtő tyúkra is. A bonyolult formájú figurákat a diósgyőri Nestlé üzemben kézzel csomagolják: ez a munkafolyamat darabonként átlagosan 45 másodperc. A jó kézügyességű, környékbeli nőkből álló csomagolócsapat átlagéletkora 55 év. A britek által igényelt innovációknak köszönhetően a portfolió folyamatosan bővül, az újdonságokra pedig más piacok is nyitnak.
8-10 éve itthon még a bevonómasszából készült figurák voltak a legnépszerűbbek, ma már egyre tudatosabbak és igényesebbek a magyar fogyasztók. Ennek köszönhetően a Nestlé Hungária Kft. a hazai piacra csak valódi csokoládéból gyártja az üreges figurákat, melyek közül a nyuszik és a tojások a legnépszerűbbek. A hagyományos tejcsokoládé mellett egyre többen keresik a fehér- és az étcsokoládéból készült húsvéti termékeket.
A Nestlé üzemében két szezon van: a húsvéti októbertől márciusig, a karácsonyi áprilistól októberig tart. A legintenzívebb időszakban összesen 450 fő vesz részt a termelésben, a munkavállalók többsége több évtizede hűséges dolgozó.
Diósgyőrben már tudják, mi lesz a trend 2013-ban húsvétkor és karácsonykor az angol piacon. Most fejlesztik ugyanis a titkos új formákat erre az időszakra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >Lidl Magyarország idén is zárva tart szenteste: az ünnep békéjét támogatja az áruházlánc
A Lidl Magyarország tavaly elindított hagyományát követve idén sem nyitja…
Tovább olvasom >