Húsvéttól jönnek a visszaváltható palackok, amikért külföldön több pénz járhat
Áprilistól jelentős változásokra lehet számítani a magyar kiskereskedelemben, ahogy megjelennek a betétdíjas palackok a polcokon. A jogszabályok értelmében július elsejétől kötelező lesz a boltoknak betétdíjas csomagolásokban szállítani az árut. A nagyobb élelmiszerboltokban már egy hónapja visszaváltó automaták állnak, de az ezekbe való betételre még várni kell.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/02/greg-rosenke-rJxh46Mf5ZQ-unsplash-1.jpg)
Komáromban 50 forint jár a palackért, Komárnóban 57
A Coca-Cola, Dreher, Tesco, Lidl és a visszaváltó rendszert üzemeltető Mohu egyaránt úgy nyilatkozott, hogy várhatóan húsvéttól megjelennek a betétdíjjal ellátott termékek a polcokon. Ez azt eredményezheti, hogy áprilistól a vásárlók ugyanazon termékeket két különböző csomagolásban és árban találhatják meg a polcokon.
A betétdíj nélküli termékek iránti kereslet valószínűleg magas lesz, mivel a vásárlók az árkülönbséget vagy a visszavétel miatti plusz munkát jelentős terhelésként élik majd meg. Ezért a betétdíjas logó nélküli termékek fogynak el valószínűleg először a rendszerből.
Azoknak, akik nem beszélnek magyarul, a visszaváltó automatákon csak magyar nyelven lesznek tájékoztató feliratok, de a piktogramok alapján és angol nyelvű plakátokkal is megismerkedhetnek. Az applikáció, amelyen keresztül vissza lehet majd igényelni a betétdíjat, áprilisra várhatóan elkészül.
Érdekesség, hogy a külföldi vásárlók nem kaphatják majd meg a betétdíjat készpénzben, mert az applikáció nem fogja elfogadni a külföldi bankszámlaszámokat. A cég szerint az ilyen utalásoknak túl magas lenne a költsége.
Azok a boltláncok, amelyek a környező országokban is jelen vannak, és saját márkás termékeket is forgalmaznak, most döntenek arról, hogy milyen csomagolást kérnek bérgyártóiktól. Ez befolyásolhatja, hogy ugyanaz a termék mennyiért kapható betétdíjas vagy betétdíj nélküli csomagolásban. Például a Tesco olyan vonalkódokat helyez majd el a csomagoláson, amelyek minden országban lehetővé teszik a visszaváltást.
Ezen változásoknak köszönhetően érdekes helyzetek alakulhatnak ki a határon élő vásárlók számára, akik mindkét országban szoktak vásárolni. Azoknak azonban, akik a határ mellett laknak és mindkét országban szoktak saját márkás termékeket vásárolni, akár 7-8 forint különbséget is tapasztalnak majd palackonként.
Kapcsolódó cikkeink
Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >