Húsvéttól jönnek a visszaváltható palackok, amikért külföldön több pénz járhat
Áprilistól jelentős változásokra lehet számítani a magyar kiskereskedelemben, ahogy megjelennek a betétdíjas palackok a polcokon. A jogszabályok értelmében július elsejétől kötelező lesz a boltoknak betétdíjas csomagolásokban szállítani az árut. A nagyobb élelmiszerboltokban már egy hónapja visszaváltó automaták állnak, de az ezekbe való betételre még várni kell.
A Coca-Cola, Dreher, Tesco, Lidl és a visszaváltó rendszert üzemeltető Mohu egyaránt úgy nyilatkozott, hogy várhatóan húsvéttól megjelennek a betétdíjjal ellátott termékek a polcokon. Ez azt eredményezheti, hogy áprilistól a vásárlók ugyanazon termékeket két különböző csomagolásban és árban találhatják meg a polcokon.
A betétdíj nélküli termékek iránti kereslet valószínűleg magas lesz, mivel a vásárlók az árkülönbséget vagy a visszavétel miatti plusz munkát jelentős terhelésként élik majd meg. Ezért a betétdíjas logó nélküli termékek fogynak el valószínűleg először a rendszerből.
Azoknak, akik nem beszélnek magyarul, a visszaváltó automatákon csak magyar nyelven lesznek tájékoztató feliratok, de a piktogramok alapján és angol nyelvű plakátokkal is megismerkedhetnek. Az applikáció, amelyen keresztül vissza lehet majd igényelni a betétdíjat, áprilisra várhatóan elkészül.
Érdekesség, hogy a külföldi vásárlók nem kaphatják majd meg a betétdíjat készpénzben, mert az applikáció nem fogja elfogadni a külföldi bankszámlaszámokat. A cég szerint az ilyen utalásoknak túl magas lenne a költsége.
Azok a boltláncok, amelyek a környező országokban is jelen vannak, és saját márkás termékeket is forgalmaznak, most döntenek arról, hogy milyen csomagolást kérnek bérgyártóiktól. Ez befolyásolhatja, hogy ugyanaz a termék mennyiért kapható betétdíjas vagy betétdíj nélküli csomagolásban. Például a Tesco olyan vonalkódokat helyez majd el a csomagoláson, amelyek minden országban lehetővé teszik a visszaváltást.
Ezen változásoknak köszönhetően érdekes helyzetek alakulhatnak ki a határon élő vásárlók számára, akik mindkét országban szoktak vásárolni. Azoknak azonban, akik a határ mellett laknak és mindkét országban szoktak saját márkás termékeket vásárolni, akár 7-8 forint különbséget is tapasztalnak majd palackonként.
Kapcsolódó cikkeink
Tesco a fogyatékossággal élő emberekért
A fogyatékossággal élő emberek december 3-i világnapja alkalmából a Tesco…
Tovább olvasom >A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában.…
Tovább olvasom >A Tesco publikálta Sokszínűségi, esélyegyenlőségi és befogadási jelentését
A Tesco immár negyedik alkalommal mutatja be transzparensen, mit tesz…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: A harmadik negyedévében a gazdaság teljesítménye 0,7százalékkal mérséklődött az előző év azonos időszakihoz képest
Magyarország bruttó hazai termékének (GDP) volumene 2024 harmadik negyedévében a…
Tovább olvasom >Állatfeldolgozás 2024-ben: Növekvő sertés- és baromfivágások, csökkenő szarvasmarha- és juhfeldolgozás
2024 első három negyedévében vegyes eredményeket mutattak a magyar vágóhidakon…
Tovább olvasom >Lakásfelújítás: új lehetőség a SZÉP-kártyával
A kormány döntése értelmében 2025-től a SZÉP-kártyán rendelkezésre álló összeg…
Tovább olvasom >