Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó része a REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint. A gyerekek leggyakrabban édességet, játékot vagy könyvet kapnak, ebből adódóan az ünnepi időszakban az átlagos költés online és bolti vásárlásnál is meghaladja a 10 ezer forintot a játékkereskedőnél. A forgalmat látványosan mozgatja a szabadtéri játékok iránti szezonkezdeti érdeklődés.
A kisgyermekes családoknál a húsvét meghatározó része az ajándékozás, leggyakrabban édességet (81%), játékot (69%) és könyvet (42%) kapnak a gyerekek – derült ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. A felmérésben részt vevő 3100 szülő válaszai alapján a legnépszerűbb játékok közé a kreatív és a LEGO készletek (40-40%) tartoznak, de szorosan követik őket a szabadtéri játékok (20%) és a sporteszközök (12%) is.
„A húsvét minden évben fordulópont a szezonális játékkínálatban, ilyenkor indul meg igazán a kültéri játékok iránti kereslet. A tavasz beköszöntével a családok jellemzően mozgásra ösztönző termékeket, például kismotort, rollert, labdát vagy kerti játékot keresnek. A forgalomnövekedés az ünnep előtti 3-4 hétben érezteti hatását leginkább, ebben az időszakban az online kosárértékünk 10.500 forint, az áruházi vásálásoké pedig 10.400 forint körül alakul”
– mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.
A felmérés eredményei egybecsengenek az elmondottakkal, a húsvéti meglepetések esetében ugyanis a megkérdezett szülők fele az 5-10 ezer forintos árkategóriában választ játékot, egynegyedük 5 ezer forint alatti, míg hasonló arányban 10 ezer forint feletti ajándékot is szívesen beszereznek. A gyerekek többsége ráadásul nem egyetlen meglepetést kap: 36 százalékuk kettő, 31 százalékuk pedig három különböző ajándéknak is örülhet húsvétkor.
A kisgyermekes utazók belföldi úti célt választanak a tavaszi szünetben
A húsvéti hagyományok megőrzése egyre inkább a gyerekek felé tett gesztus a magyar családoknál: a szülők 45 százaléka elsősorban miattuk tartja meg az ünnepi szokásokat, és a megkérdezettek 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a húsvét számukra leginkább a minőségi együtt töltött időt jelenti. A programok közül például a tojásvadászat tízből hat családnál már ugyanannyira része a húsvétnak, mint a locsolkodás, és egyre többen indulnak kirándulni is az ünneppel egybekötött tavaszi szünetben.
Idén a kisgyermekes családok közel egyharmada kel majd útra, méghozzá tízből kilencen belföldi úti célt választanak. A jellemzően 1-4 naposra tervezett utazások legkedveltebb célpontjai között a Balaton-part, Budapest, Eger, Szeged és Nyíregyháza szerepelnek idén, az apropót pedig legtöbbször a természetjárás, egy új város felfedezése vagy a nagyszülők, rokonok meglátogatása adja.
Kapcsolódó cikkeink
5-10 ezer forint közötti az átlagos gyereknapi ajándék
Egy friss kutatás szerint a magyar szülők többsége gyereknapon már…
Tovább olvasom >Húsvét után sem enyhült az utazási láz
Húsvét után sem enyhült az utazási láz, április 17-27. között…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >