Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó része a REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint. A gyerekek leggyakrabban édességet, játékot vagy könyvet kapnak, ebből adódóan az ünnepi időszakban az átlagos költés online és bolti vásárlásnál is meghaladja a 10 ezer forintot a játékkereskedőnél. A forgalmat látványosan mozgatja a szabadtéri játékok iránti szezonkezdeti érdeklődés.
A kisgyermekes családoknál a húsvét meghatározó része az ajándékozás, leggyakrabban édességet (81%), játékot (69%) és könyvet (42%) kapnak a gyerekek – derült ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. A felmérésben részt vevő 3100 szülő válaszai alapján a legnépszerűbb játékok közé a kreatív és a LEGO készletek (40-40%) tartoznak, de szorosan követik őket a szabadtéri játékok (20%) és a sporteszközök (12%) is.
„A húsvét minden évben fordulópont a szezonális játékkínálatban, ilyenkor indul meg igazán a kültéri játékok iránti kereslet. A tavasz beköszöntével a családok jellemzően mozgásra ösztönző termékeket, például kismotort, rollert, labdát vagy kerti játékot keresnek. A forgalomnövekedés az ünnep előtti 3-4 hétben érezteti hatását leginkább, ebben az időszakban az online kosárértékünk 10.500 forint, az áruházi vásálásoké pedig 10.400 forint körül alakul”
– mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.
A felmérés eredményei egybecsengenek az elmondottakkal, a húsvéti meglepetések esetében ugyanis a megkérdezett szülők fele az 5-10 ezer forintos árkategóriában választ játékot, egynegyedük 5 ezer forint alatti, míg hasonló arányban 10 ezer forint feletti ajándékot is szívesen beszereznek. A gyerekek többsége ráadásul nem egyetlen meglepetést kap: 36 százalékuk kettő, 31 százalékuk pedig három különböző ajándéknak is örülhet húsvétkor.
A kisgyermekes utazók belföldi úti célt választanak a tavaszi szünetben
A húsvéti hagyományok megőrzése egyre inkább a gyerekek felé tett gesztus a magyar családoknál: a szülők 45 százaléka elsősorban miattuk tartja meg az ünnepi szokásokat, és a megkérdezettek 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a húsvét számukra leginkább a minőségi együtt töltött időt jelenti. A programok közül például a tojásvadászat tízből hat családnál már ugyanannyira része a húsvétnak, mint a locsolkodás, és egyre többen indulnak kirándulni is az ünneppel egybekötött tavaszi szünetben.
Idén a kisgyermekes családok közel egyharmada kel majd útra, méghozzá tízből kilencen belföldi úti célt választanak. A jellemzően 1-4 naposra tervezett utazások legkedveltebb célpontjai között a Balaton-part, Budapest, Eger, Szeged és Nyíregyháza szerepelnek idén, az apropót pedig legtöbbször a természetjárás, egy új város felfedezése vagy a nagyszülők, rokonok meglátogatása adja.
Kapcsolódó cikkeink
Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Örök sláger a gumikacsa – a millenniumi generáció új szenvedélye
A világ egyre gyorsabban változik, de van, ami állandó: a…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >