Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 04. 16. 13:12

Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem 860 ezer darab tojás és összesen 12,5 tonna füstölt áru fogyott a Kifli.hu-n. Idén a tavalyinál mintegy ötödével nagyobb forgalomra számít az online szupermarket. Az ünnep közeledtével nemcsak a rendelések száma emelkedik, de a tartalmuk is átalakul: a dekorációs termékek és takarítószerek iránti kereslet már hetekkel korábban megugrik, húsvéthoz közeledve pedig megjelennek a tipikus kedvencek – csokoládék, ajándékok, alkoholos italok, sonkák, kalácsok és friss idénytermékek is a kosarakban.

A húsvét előtti hetekben látványosan átalakulnak a rendelési szokások – derül ki a Kifli.hu online szupermarket adataiból. Ilyenkor megnő a kereslet a lakásdekorációs cikkek, takarítószerek, valamint szezonális élelmiszerek iránt. Az átlagos kosárérték 2000–3000 forinttal haladja meg az év többi részére jellemző összeget – de egyre több a kiemelkedő értékű rendelés is.

Tavaly márciusban közel 90 ezer doboz, azaz csaknem 860 ezer darab tojás fogyott a Kifli.hu-n, a füstölt árukból pedig összesen 12,5 tonna, amiből 8 tonna volt kötözött comb- és szívsonka. Idén ehhez képest növekvő forgalomra számít az online szupermarket, amit az előzetes adatok is alátámasztanak. Bár 2025-re még nincs végleges statisztika, az eddigi számok alapján minden húsvéti kategória legalább 20 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest – nemcsak értékben, hanem volumenben is.

A húsvéti szezon sikeres kiszolgálása érdekében a Kifli.hu hónapokkal korábban elkezdte a logisztikai előkészületeket. A legnépszerűbb húsvéti termékek – például a csokoládéfigurák – előrendelése már közel egy éve megtörtént, a beszállításokat pedig két hónapja megkezdték a partnerek.

A vásárlók egyre tudatosabbak, és ez jól látszik abból is, hogy milyen termékeket keresnek a leginkább. Csokoládéfronton továbbra is az olyan klasszikus márkák a legnépszerűbbek, mint a Milka, Kinder vagy Lindt, ugyanakkor erősen növekszik az érdeklődés a kézműves, különleges vagy mentes – például laktóz- és gluténmentes – termékek iránt, mint a Moo Free vagy a Marks & Spencer kínálata.A friss zöldségek és gyümölcsök terén a magyar termelőktől származó áruk tarolnak: a vásárlók általában retket, paradicsomot, paprikát, uborkát és epret pakolnak a kosaraikba, de a húsvéti szezon sztárjai kétségtelenül a magyar spárga – amelynek első szállítmányai épp időben érkeznek az ünnepre – és a medvehagyma. A sonka továbbra is kiemelt szereplő, de a hagyományos húsvéti kínálat is folyamatosan változik: a vásárlók egyre inkább előnyben részesítik a mentes (például nitritmentes), bükkfával füstölt vagy bio minősítésű termékeket. A bio füstölt húsok iránti kereslet évről évre nő, csakúgy, mint a szabadtartásból származó hús- és tojástermékeké. Idén külön figyelmet kap a bárányhús is – egyre többen választják a hagyományos húsvéti menü modern újragondolását, minőségi, friss báránycombbal vagy -gerinccel.A torma is megújult formában kerül az ünnepi asztalokra – egyre keresettebbek az izgalmasabb ízesítések, például a wasabis, chilis vagy áfonyás változatok. A pékáruk között mind több különlegesség jelenik meg: népszerűek a kézműves kalácsok, sós sütemények, illetve a szezonális finomságok, mint a nyuszi formájú kalácsok vagy a The Box Donut húsvéti csomagjai. A nemzetközi ízek kedvelői pedig olyan exkluzív termékeket is elérhetnek, mint az olasz eredetű colomba vagy panettone.

A tojásvásárlás továbbra is az utolsó napokra koncentrálódik, de a vásárlók biztosak lehetnek benne, hogy friss tojásból mindig van készleten. A Kifli.hu kínálatában kizárólag ketrecmentes tojások érhetők el – az online szupermarket 2020 óta teljesen kiiktatta a ketreces tartásból származó termékeket. A cég nemrég csatlakozott az Una Terra Alapítvány Ketrecmentes Összefogás programjához is, amelynek célja, hogy minél többen válasszák a tudatos, fenntartható és etikus forrásból származó tojásokat.

A megnövekedett igények kiszolgálása érdekében a raktári munkarendet megerősítette, illetve növelte a futárok számát a Kifli.hu, és minden érintett részleg – beszerzéstől a vevőszolgálaton át a minőségbiztosításig – folyamatosan figyeli a termékszintű adatokat. A húsvéti szezonban is a Kifli.hu legfőbb prioritása, hogy minden rendelés időben és tökéletes minőségben érkezzen meg a vásárlókhoz.

Kapcsolódó cikkeink