Húsvéti display körkép Ausztráliából
A POPAI és Shop!* tagszervezetek figyelnek egymásra, mind az öt kontinensen. Ezúttal Ausztráliából kaptunk összefoglaló ízelítőt az ünnepi instore marketing eszközökből. Édességkedvelő nemzet lévén a Húsvét mindig a különleges POP megvalósítások egyfajta seregszemléje, az innovációk tárháza a távoli földrészen.
Megújulás és innováció az eladótérben
-Példátlan nehézségeket okoz az életünk minden területén a COVID-19 világjárvány. A retail marketing iparág számos kihívással küzd nap mint nap. De a „maradj otthon” üzenet mellett a nyitva tartó boltok húsvéti díszbe öltöztek és felsorakoztatták az elkészült display remekműveket – kezdi beszámolóját Zita Watkin, a Shop! Ausztrália és Új Zéland ügyvezetője.
Az édesszájú ausztráloknak hála a Húsvét igazi display ünnep a nyalánkságok kategóriáiban, hiszen az egész évet tekintve ilyenkor vásárolják és ajándékozzák a legtöbb csokoládét és cukorkát. Nem csoda, ha a márkák izgalmas ötletekkel iparkodnak a vásárlók látókörébe és kosarába kerülni. A látványos, élménydús ötleteknek ugyanakkor megvalósíthatónak, költséghatékonynak, innovatívnak és jól szállíthatónak, könnyen összerakhatónak kell lennie. A POP tervezőknek és kivitelezőknek tehát mindezeket figyelembe kell venni a dizájn és konstrukció kialakításánál. Idén pedig még a járványkorlátozásokat is figyelembe kellett venni.
A keskeny displayek sokat láttatnak
Mindig jó, ha van a tarsolyban „skinny-mini” keskeny display, hiszen jól brandingelhető, szinte minden bolttípusba alkalmazható, jól egymás mellé sorolható, a bolt több pontján bevethető a kasszazónától a forró pontokig és kereszt kategóriás kihelyezésként is megállja a helyét. Ráadásul kis befektetést igényel a megrendelésük.
Praktikusan prémium
A kínáló kartonokban szállított termékek Lego módjára összeépíthető, látványos displaye egyszerűen nagyszerű. Promóciós szigeteket, gondolavégeket lehet velük változatos és kreatív módon kialakítani a szezon időszakban, de az elsődleges polchelyen is szemet gyönyörködtetnek.
Húsvét zóna a teljes szezon választék bemutatására
Sok vásárló szereti egyben látni a húsvéti felhozatalt, hogy összehasonlítsa, nézegesse a különböző cikkeket. A displayek segítségével jól átjárható zóna építhető fel, ahol az impulz és a megfontolt vásárlók is dúskálhatnak a kínálat nyújtotta élményben.
A márka ereje
A csokoládé szerelmeseinek ünnepe a Húsvét. A nagy márkák saját színeikkel, formáikkal, a márka-perszónával veszik körül, varázsolják el a fogyasztóikat. Bár a szaküzletek bezártak, az ausztrál Koko Black nyitva tart és kreatív merchandising megoldásaival elkápráztatja és elvarázsolja a betérőket.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban.
Bővebben: popai.hu
Forrás és fotók: Shop! ANZ
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
Már Ausztráliában is küzd az élelmiszer-pazarlás ellen a Too Good To Go
Európai és észak-amerikai sikerei után a Too Good To Go…
Tovább olvasom >Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Fura szabályok vonatkoznak mostantól az e-cigikre
Július 1-jétől Ausztráliában új jogszabályok léptek hatályba, amelyek jelentősen módosítják…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >