Húsvéti csokik: legkedveltebb a tojás és a nyúl
A húsvéti édességek kiskereskedelmi forgalmának évekig tartó növekedése megtorpant tavaly. A 2009-es ünnepi időszakban értékben 1 %-kal, mennyiségben 8%-kal csökkent a bolti eladás, állapította meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Tavaly húsvétkor az édességek kiskereskedelmi forgalma értékben 2,7 milliárd forint, mennyiségben 890 tonna körül alakult.
Legnépszerűbb évek óta a csokoládétojás és a nyúl. Utánuk értékben a más ajándékot is tartalmazó édességcsomagok következnek, a hagyományos csomagok és a csokoládéból készült kacsa, bárány és csibe.
A nugátot a tejcsokoládé mennyiségben először három éve előzte meg a húsvéti édességek bolti forgalmában, és tavaly tovább erősítette vezető pozícióját. A tejcsokoládéból készült ünnepi figuráira 61 százalék jutott a bolti eladásból tavaly, míg a nugátosokra 34 százalék. A két drágább szegmens, az étcsokoládé mutatója 4, a tej+fehéré 1 százalék.
A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy az elsősorban nugátra koncentráló, kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített. Ugyanakkor erősödni tudott több nagy édesipari vállalat, amely elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozta meg a vásárlókat. A tejcsokoládé jóval drágább, mint a nugát.
Az értékesítésben egyre nagyobb rész jut a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatornára, mely összefügg a kereskedelmi márkák nagyobb súlyával.
A bolttípusok között nagyobb lett a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletek részaránya is. Mindez a hipermarket rovására történt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >