Húsvét után sem enyhült az utazási láz
Húsvét után sem enyhült az utazási láz, április 17-27. között 36 százalékkal több vendégnek örülhettek a szálláshelyek a tavalyi tavaszi szünethez képest – közölte a nemzetgazdasági miniszter szombaton a Facebook-oldalán.
Nagy Márton azt írta: tömegével keltek útra a gyermekes magyar családok is, hogy az iskolai szünidő második felében is belföldi utazással kapcsolódjanak ki.
A miniszter bejegyzése szerint a belföldi utazók legkedveltebb vidéki úti célja toronymagasan Balatonfüred volt, melyet holtversenyben Eger, Siófok és Hajdúszoboszló követett, míg a dobogó harmadik fokára a kedvelt fürdőváros, Hévíz állhatott fel.
A tavaszi vakációban 338 ezer honfitársunk vendégeskedett magyarországi szálláshelyeken, a felpezsdült belföldi utazókedvet jellemzi, hogy 27 százalékkal több magyar kelt útra, mint a tavalyi tavaszi szünetben – tette hozzá a nemzetgazdasági miniszter.
Az országosan keletkezett másfél millió vendégéjszaka 51 százalékát 326 ezer külföldi utazó adta – írta Nagy Márton.
A tárcavezető szerint a turisztikai konjunktúra felpezsdítette a hazai szálláshelyek és vendéglátóhelyek forgalmát is.
Összesített árbevételük a vakáció idején felülmúlta a 100 milliárd forintot. Ezen belül a szálláshelyek 37,1 milliárdos bevételt könyvelhettek el, ami 32 százalékkal múlta felül a tavalyi tavaszi szünidő idején keletkezett forgalmukat.
A nemzetgazdasági miniszter hangsúlyozta: a kormány azon dolgozik, hogy minél többen utazhassanak és az idén is rekordévet zárjon a turizmus.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelező légitársasági csődvédelmi alapot javasol az Európai Utazási Irodák és Utazásszervezők Szövetsége
A globális turizmus folyamatos növekedése és az utazási kedv erősödése…
Tovább olvasom >Nagy potenciál rejlik a konferenciaturizmusban
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a konferenciaturizmusban hosszú távú növekedési potenciál…
Tovább olvasom >Idén is díjazták a legjobb konferencia és wellness szállodákat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott Aranynap-díjat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >