Húsvét előtt optimista az Édességgyártók Szövetsége
Az idén várhatóan megáll a fogyasztás-csökkenés a húsvéti édességpiacon és az általános trendnek megfelelően 3-4 százalékos növekedés lesz ebben a szegmensben is – mondta Sánta Sándor, az Édességgyártók Szövetségének elnöke csütörtökön Budapesten szakmai sajtóbeszélgetésen.
Közölte: tavaly a húsvéti édességpiac forgalma elérte a 2,7 milliárd forintot, hasonlóan a megelőző évihez, az eladott mennyiség azonban tíz százalékkal, 810 tonnára csökkent. Mindez azt mutatja, hogy a fogyasztás a minőségi áruk irányába tolódott el: az emberek a valódi csokoládéból készült termékeket keresik leginkább. Ma már ezek teszik ki a forgalom mintegy nyolcvanöt százalékát.
Sánta Sándor ismertette: a múlt évi decemberi és januári adatok már azt mutatták, hogy az édességpiacon megállt a fogyasztás csökkenése, és ez várhatóan a válság megszűnésével párhuzamosan némi növekedést jelent majd, így az idén a húsvéti édességpiac forgalma megközelítheti, illetve esetleg meg is haladhatja a 2,8 milliárd forintot.
Húsvétkor a szezonális termékekből 2,3 milliárd forintot fordítottak tavaly a csokoládéfigurák vásárlására az emberek, további száznyolcvanhétmillió forintot adtak ki a húsvéti ajándékcsomagokra és további kétszáztizennégymillió forintot költöttek a különböző játékokkal kiegészített édesség-összeállításokra.
Az Édességgyártók Szövetségének elnöke beszámolt arról is, hogy a magyar édességpiac éves forgalma mintegy száznegyven-százötvenmilliárd forintra rúg, amelyből ötven százalékot tesz ki a csokoládék eladása, további ötven százalékot pedig a másféle édességek, például kekszek, csipszek, cukorkafélék forgalma. A belföldi piacon az importtermékek aránya nyolcvan-nyolcvanöt százalék körüli.
Az édességgyártók legfőbb problémája, hogy az elmúlt években folyamatosan dráguló kakaó jelentős mértékben drágítja az előállítást, és az utóbbi hónapok cukormizériája is negatívan hat az édességgyártók termelésére. Ennek ellenére a húsvéti édességpiacon az előző évhez képest csak az infláció körüli áremelkedést tapasztalhatnak az emberek -írja a vallalkozoinegyed.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >