Húspótlót előállító cégbe fektet a sörgyártó
A Bitburger Holding egy ideje keresi a startupok társaságát befektetéseiben. A családi holding vezetője először beszélt a társaság stratégiájáról a Handelsblatt című német lapnak – olvasható az origo-n.
A Bitburger közvetve fektet be a berlini Mushlabba nevű startupba, azaz egy olyan társaságba, amely gombákból készített húspótlót állít elő. Ily módon a Bitburger a fenntartható ételek fejlesztésébe száll be, és aktív partnerként is közreműködik az üzletben.
Nem ez az első startupos befektetése azonban a sörgyártónak, hiszen már részesedést szerzett a Share, a Hello Fresh Go és a Snoooze nevű újonnan indult vállalkozásokban, amelyek ugyancsak nem a sörpiacon dolgoznak, hiszen fogyasztási cikkekkel és gyógynövények felhasználásával foglalkoznak.
A startupok inspirációt jelentenek a számunkra, segíthetnek az üzleti tevékenységünk fejlesztésében – nyilatkozta a Handelsblattnak Matthäus Niewodniczanski, a holding ügyvezető igazgatója.
Niewodniczanski tisztában van vele, hogy nem tudja megváltoztatni az egyre csökkenő sörfogyasztást Németországban, ezért lépésük a családi vállalkozás értékének megőrzéséről szól.
– Úgy gondolom, hogy veszélyes egy növekvő cégcsaládra, amennyiben csak egy üzleti modellje van – mondta az interjúban. Hozzátette azonban, hogy nagyon későn kezdték el az alternatív vállalkozási lábak kiépítését, de mindenképpen felzárkóznak (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Új kommunikációs platformmal indítja a sörszezont a Dreher
Új vizuális arculatot, csomagolást és kommunikációs platformot kapott a Dreher…
Tovább olvasom >Sörszövetség: tavaly újra nőtt a magyarországi sörfogyasztás
A Covid-járvány időszakát idéző, 2023. évi 10 százalékos forgalomcsökkenés után…
Tovább olvasom >Rekordmennyiségű sört exportált tavaly Csehország
Rekordmennyiségű, 6,13 millió hektoliter sört exportáltak tavaly a csehországi sörgyárak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >