Húspótlót előállító cégbe fektet a sörgyártó
A Bitburger Holding egy ideje keresi a startupok társaságát befektetéseiben. A családi holding vezetője először beszélt a társaság stratégiájáról a Handelsblatt című német lapnak – olvasható az origo-n.
A Bitburger közvetve fektet be a berlini Mushlabba nevű startupba, azaz egy olyan társaságba, amely gombákból készített húspótlót állít elő. Ily módon a Bitburger a fenntartható ételek fejlesztésébe száll be, és aktív partnerként is közreműködik az üzletben.
Nem ez az első startupos befektetése azonban a sörgyártónak, hiszen már részesedést szerzett a Share, a Hello Fresh Go és a Snoooze nevű újonnan indult vállalkozásokban, amelyek ugyancsak nem a sörpiacon dolgoznak, hiszen fogyasztási cikkekkel és gyógynövények felhasználásával foglalkoznak.
A startupok inspirációt jelentenek a számunkra, segíthetnek az üzleti tevékenységünk fejlesztésében – nyilatkozta a Handelsblattnak Matthäus Niewodniczanski, a holding ügyvezető igazgatója.
Niewodniczanski tisztában van vele, hogy nem tudja megváltoztatni az egyre csökkenő sörfogyasztást Németországban, ezért lépésük a családi vállalkozás értékének megőrzéséről szól.
– Úgy gondolom, hogy veszélyes egy növekvő cégcsaládra, amennyiben csak egy üzleti modellje van – mondta az interjúban. Hozzátette azonban, hogy nagyon későn kezdték el az alternatív vállalkozási lábak kiépítését, de mindenképpen felzárkóznak (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >