Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada már kínál hűségprogramokat, míg további 29% tervezi bevezetésüket a következő két évben.
Az egyre emelkedő árak miatt egyre gyakoribb a márkák közötti váltás, ezért kulcsszerephez juthatnak a hűségprogramok a vásárlók megtartásában – írja a Retail Dive.
A 8350 vásárló és 1700 kiskereskedelmi döntéshozó megkérdezésével zajlott kutatás szerint a vásárlók több mint háromnegyede tagja valamilyen hűségprogramnak, és egy vásárló átlagosan négy különböző programban vesz részt. A legelterjedtebb modell a pontgyűjtés, amelyet a kereskedők 57%-a alkalmaz, míg harmaduk pénzvisszatérítési rendszert, negyedük pedig szintezett programokat kínál.
Bár az ár a legfőbb ok, amiért a vásárlók elhagyják a márkákat, 40%-uk a gyenge ügyfélélményt és az ingadozó minőséget is kifogásolja. Rob Holston, az EY fogyasztási cikkekért felelős vezetője szerint az infláció miatt a vállalatoknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a vásárlói élmény fejlesztésére, mind az online, mind a fizikai térben.
A megfelelően működő hűségprogramok erősítik a vásárlói elköteleződést: a programtagok 84%-a nyilatkozott úgy, hogy ezek növelik a márkához való visszatérés valószínűségét. A vásárlók számára a pontgyűjtés a legvonzóbb ösztönző, amelyet a népszerűségi listán a partnermárkáknál beváltható pontok, az ingyenes szállítás, valamint a kedvezményes szolgáltatások követnek. Ugyanakkor nem minden program hatékony – a vásárlók több mint egyharmada olyan hűségprogramnak is tagja, amelyet sosem használ.
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >