Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada már kínál hűségprogramokat, míg további 29% tervezi bevezetésüket a következő két évben.
Az egyre emelkedő árak miatt egyre gyakoribb a márkák közötti váltás, ezért kulcsszerephez juthatnak a hűségprogramok a vásárlók megtartásában – írja a Retail Dive.
A 8350 vásárló és 1700 kiskereskedelmi döntéshozó megkérdezésével zajlott kutatás szerint a vásárlók több mint háromnegyede tagja valamilyen hűségprogramnak, és egy vásárló átlagosan négy különböző programban vesz részt. A legelterjedtebb modell a pontgyűjtés, amelyet a kereskedők 57%-a alkalmaz, míg harmaduk pénzvisszatérítési rendszert, negyedük pedig szintezett programokat kínál.
Bár az ár a legfőbb ok, amiért a vásárlók elhagyják a márkákat, 40%-uk a gyenge ügyfélélményt és az ingadozó minőséget is kifogásolja. Rob Holston, az EY fogyasztási cikkekért felelős vezetője szerint az infláció miatt a vállalatoknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a vásárlói élmény fejlesztésére, mind az online, mind a fizikai térben.
A megfelelően működő hűségprogramok erősítik a vásárlói elköteleződést: a programtagok 84%-a nyilatkozott úgy, hogy ezek növelik a márkához való visszatérés valószínűségét. A vásárlók számára a pontgyűjtés a legvonzóbb ösztönző, amelyet a népszerűségi listán a partnermárkáknál beváltható pontok, az ingyenes szállítás, valamint a kedvezményes szolgáltatások követnek. Ugyanakkor nem minden program hatékony – a vásárlók több mint egyharmada olyan hűségprogramnak is tagja, amelyet sosem használ.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >