Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada már kínál hűségprogramokat, míg további 29% tervezi bevezetésüket a következő két évben.
Az egyre emelkedő árak miatt egyre gyakoribb a márkák közötti váltás, ezért kulcsszerephez juthatnak a hűségprogramok a vásárlók megtartásában – írja a Retail Dive.
A 8350 vásárló és 1700 kiskereskedelmi döntéshozó megkérdezésével zajlott kutatás szerint a vásárlók több mint háromnegyede tagja valamilyen hűségprogramnak, és egy vásárló átlagosan négy különböző programban vesz részt. A legelterjedtebb modell a pontgyűjtés, amelyet a kereskedők 57%-a alkalmaz, míg harmaduk pénzvisszatérítési rendszert, negyedük pedig szintezett programokat kínál.
Bár az ár a legfőbb ok, amiért a vásárlók elhagyják a márkákat, 40%-uk a gyenge ügyfélélményt és az ingadozó minőséget is kifogásolja. Rob Holston, az EY fogyasztási cikkekért felelős vezetője szerint az infláció miatt a vállalatoknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a vásárlói élmény fejlesztésére, mind az online, mind a fizikai térben.
A megfelelően működő hűségprogramok erősítik a vásárlói elköteleződést: a programtagok 84%-a nyilatkozott úgy, hogy ezek növelik a márkához való visszatérés valószínűségét. A vásárlók számára a pontgyűjtés a legvonzóbb ösztönző, amelyet a népszerűségi listán a partnermárkáknál beváltható pontok, az ingyenes szállítás, valamint a kedvezményes szolgáltatások követnek. Ugyanakkor nem minden program hatékony – a vásárlók több mint egyharmada olyan hűségprogramnak is tagja, amelyet sosem használ.
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új törvényjavaslat védené a hagyományos pénztárakat a nagy üzletekben
A Kereszténydemokrata Néppárt frakcióvezetője, Simicskó István olyan törvénymódosítást kezdeményezett, amely…
Tovább olvasom >Itthon csak importban fogy a bio – kitörési pont lehet a közétkeztetés
Bár a bioélelmiszerek hazai kiskereskedelmi forgalma dinamikusan nő, még mindig…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >