Hurka Gyurka, Ági és a többiek
Kiemelkedő jelentőségű könyv született a magyar reklámról, előszavában ezt írja a szerző, Sas István: „kevés dolog van a világon, ami annyira képes előhívni az emlékeinket, mint az adott kor reklámjai”. Biztosan igaza van. A közösségi oldalakon egy hozzászóló arról számol be, hogy a villamoson olvasva a könyvet hat-nyolc utas gyűlt köré a régi reklámok képeit meglátva, és kukucskált szinte szemérmetlenül a lapok közé.
Hiányzott már egy ilyen hiteles visszaemlékezés a magyar reklám hőskorának felidézésére, ami önmagában is képes két-három generációt érzelmileg megérinteni. Sas István ezernél is több reklámfilmet készített a hetvenes- nyolcvanas években, egymaga nyolc Oroszlán-díjat hozott haza Cannesból. Számos legendás reklámfilm kötődik a nevéhez; a Skála kópé, a Pécsi kesztyű, a Liberó pelenka, a Traubiszóda, a Cascót akarok, a Sebaj, jövünk, az OTP forgóajtó.
Az élelmiszerkereskedelem első ikonikus reklámjait is neki köszönhetjük: a Hurka Gyurkát, a” Nem lehet megunni” szlogen köré felsorakoztatott tej-reklámokat, a szállóigévé vált „Csókolom, Ági van?”-t , és „A róka és a holló” meséjének átköltésével született, felejthetetlen disznósajt reklámot – a kötet címadóját.
Az érdekes sztorikat felelevenítő, könnyed stílusban íródott könyv egyben sok utalást tartalmaz a mára, így nagyszerű szakkönyvként is szolgál a jelen ifjú reklámosai számára.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >