HUNGRAIL: a Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás támogatási programot a következő években is fenn kell tartani
A VEKT (Vasúti Egyes Kocsi Teherfuvarozás) támogatási programot idén is fenn kell tartani és fontos a 2026 utáni, újabb öt évre történő meghosszabbítása – közölte a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület.
Hozzátették, hogy a HUNGRAIL legutóbbi egyes kocsi munkacsoport-ülésén értékelték a 2024-es évet.
A közlemény szerint tavaly a vasúti egyes kocsi fuvarozás teljesítménye jelentősen nőtt, ami alátámasztja a VEKT támogatási program hatékonyságát.
Rámutattak, hogy a szegmens 4,95 millió árutonnát és több mint 1133 millió árutonna-kilométert mozgatott meg, a támogatási igény pedig meghaladta a 7 milliárd forintot. Az előző évi eredményekhez képes ezáltal több mint fél millió árutonnával és 160 millió árutonna-kilométerrel nőtt a teljesítmény. A VEKT támogatási programban biztosított 6,4 milliárd forintos forrás 100 százalékát felhasználták, sőt, az év végére 758 millió forintos többlet forrásigény keletkezett. A programhoz további három vasúttársaság csatlakozott, ami a szektor vonzerejét és bővülését is jelzi.
Kiemelték, hogy 2025-ben az előzetes adatok alapján további teljesítménynövekedés tapasztalható a 2024-es időarányos értékekhez képest, miközben már 11 társaság vesz részt aktívan a programban.
A múlt év tapasztalatai alapján idén is várható a forráskimerülés még az év vége előtt, ezért az egyesület szerint elengedhetetlen, hogy a VEKT program állami támogatása fennmaradjon és a forráskeret rugalmas, a valós teljesítményt követő módon bővüljön. A program hozzájárul a közúti teherforgalom csökkentéséhez, a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez, valamint a vasút szerepének erősítéséhez a hazai logisztikai rendszerben – emelték ki.
Kitértek Magyarország ökológiai lábnyomának csökkentésére is és megjegyezték, hogy a VEKT támogatási program segítségével csaknem 5 millió tonna áru továbbításánál választották az ügyfelek a környezetbarát vasutat a közút helyett. Ez azt jelenti, hogy áltagosan 340 ezerrel kevesebb tehergépjármű terhelte a magyar közutakat, így 80 ezer tonna szén-dioxiddal kevesebb került a Föld légkörébe – olvasható a HUNGRAIL közleményében.
Kapcsolódó cikkeink
Gyorsabban, zöldebben, okosabban – Ez ma az FMCG-szállítmányozás minimuma
Infláció, sofőrhiány, szigorodó szabályozás és zöld elvárások – ezek egyszerre…
Tovább olvasom >Raktározás új pályán
A raktározás, az anyagmozgatás és a raklapkezelés hosszú ideig háttérfolyamatként…
Tovább olvasom >Adatra hangolt döntések
A nyomon követési rendszerek szerepe az FMCG-szektorban ma már messze…
Tovább olvasom >További cikkeink
Romlott a gazdasági hangulatindex az EU-ban és az euróövezetben augusztusban, Magyarországon javult
Romlott a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Augusztusban négyhavi csúcsára ért fel a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >A GVH állítja: minden elköltött 100 forintból legalább 70 a multiké
A multinacionális kiskereskedelmi láncok uralják a 8400 milliárd forint bruttó…
Tovább olvasom >