Magazin: Nemcsak az eredetet tanúsítja a Magyar Termék védjegy
A Magyar Termék védjegyeket használó termékek olyan többlépcsős, független szakértői tanúsítási folyamaton mennek keresztül, ami garantálja a fogyasztóknak az eredetet és a megfelelő minőséget.
Ráadásul a pályázó számára is extra ellenőrzést biztosít a termékeinek jogszabályi megfelelőségével kapcsolatban, mindezt kedvező díjszabás mellett. Új termékek vagy szolgáltatások tanúsítása nagyjából egy hónapot vesz igénybe. Azonos jellegű termékek egy időben történő nevezése esetén díja 1–10 termékig nettó 75 000 forint, tíz fölött pedig már csak termékenként nettó 5000 forint. A tanúsítás és a nevezési díj 3 éves időtartamra szól, magában foglalja az éves utóellenőrzéseket és esetleges módosítások elbírálását is, így biztosítva a követelmények folyamatos betartatását.
A tanúsítási folyamatban először egy többtagú bírálóbizottság megvizsgálja, hogy a termék vagy szolgáltatás eredete megfelel-e az igényelt védjegy előírásainak. A szakértők azt is ellenőrzik, hogy a termék megbízható, biztonságos-e. Ezenfelül nem merül-e fel vele kapcsolatban jogosulatlan versenyelőny vagy megtévesztő fogyasztói információ használata. A feltételek fontos része, hogy a termék gyártása során az állandó minőséget garantálni kell saját vagy tanúsított irányítási rendszer alkalmazásával. A szakmai bizottság javaslata és a pályázóval, illetve termékkel kapcsolatos információk alapján a tanúsítási döntőbizottság határoz a védjegyhasználatról.
A tanúsítás során odaítélt védjegyeket a pályázó licencdíj fejében használhatja a termékein. Ennek mértéke alkalmazkodik a védjegyhasználó cég árbevételéhez,
50 millió forintig például félévenként nettó 25 000 forint, míg a legmagasabb kategóriában, kilencmilliárdos forgalom fölött is csak 450 000 forint 6 hónapra. //
Kapcsolódó cikkeink
A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >Törvényi változás jön – A Magyar Szolgáltatás védjegy már a digitális iratkezelés biztonságát is jelzi
Június 1-jétől újabb szintet lép a Digitális Állampolgár alkalmazás (DÁP)…
Tovább olvasom >A védjegy, amely segíti a magyar vállalkozásokat – Ilyen volt a Magyar Termék Nonprofit Kft. februári tájékoztató fóruma
Miért előnyös a védjegyhasználat, miként erősítheti a cégek piaci pozícióját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >