Magazin: Nemcsak az eredetet tanúsítja a Magyar Termék védjegy
A Magyar Termék védjegyeket használó termékek olyan többlépcsős, független szakértői tanúsítási folyamaton mennek keresztül, ami garantálja a fogyasztóknak az eredetet és a megfelelő minőséget.
Ráadásul a pályázó számára is extra ellenőrzést biztosít a termékeinek jogszabályi megfelelőségével kapcsolatban, mindezt kedvező díjszabás mellett. Új termékek vagy szolgáltatások tanúsítása nagyjából egy hónapot vesz igénybe. Azonos jellegű termékek egy időben történő nevezése esetén díja 1–10 termékig nettó 75 000 forint, tíz fölött pedig már csak termékenként nettó 5000 forint. A tanúsítás és a nevezési díj 3 éves időtartamra szól, magában foglalja az éves utóellenőrzéseket és esetleges módosítások elbírálását is, így biztosítva a követelmények folyamatos betartatását.
A tanúsítási folyamatban először egy többtagú bírálóbizottság megvizsgálja, hogy a termék vagy szolgáltatás eredete megfelel-e az igényelt védjegy előírásainak. A szakértők azt is ellenőrzik, hogy a termék megbízható, biztonságos-e. Ezenfelül nem merül-e fel vele kapcsolatban jogosulatlan versenyelőny vagy megtévesztő fogyasztói információ használata. A feltételek fontos része, hogy a termék gyártása során az állandó minőséget garantálni kell saját vagy tanúsított irányítási rendszer alkalmazásával. A szakmai bizottság javaslata és a pályázóval, illetve termékkel kapcsolatos információk alapján a tanúsítási döntőbizottság határoz a védjegyhasználatról.
A tanúsítás során odaítélt védjegyeket a pályázó licencdíj fejében használhatja a termékein. Ennek mértéke alkalmazkodik a védjegyhasználó cég árbevételéhez,
50 millió forintig például félévenként nettó 25 000 forint, míg a legmagasabb kategóriában, kilencmilliárdos forgalom fölött is csak 450 000 forint 6 hónapra. //
Kapcsolódó cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >300 millió eurós finanszírozáshoz jutott a horvát Studenac
A horvát Studenac kiskereskedelmi lánc 300 millió eurós finanszírozási csomagot…
Tovább olvasom >