Magazin: Nemcsak az eredetet tanúsítja a Magyar Termék védjegy
A Magyar Termék védjegyeket használó termékek olyan többlépcsős, független szakértői tanúsítási folyamaton mennek keresztül, ami garantálja a fogyasztóknak az eredetet és a megfelelő minőséget.
Ráadásul a pályázó számára is extra ellenőrzést biztosít a termékeinek jogszabályi megfelelőségével kapcsolatban, mindezt kedvező díjszabás mellett. Új termékek vagy szolgáltatások tanúsítása nagyjából egy hónapot vesz igénybe. Azonos jellegű termékek egy időben történő nevezése esetén díja 1–10 termékig nettó 75 000 forint, tíz fölött pedig már csak termékenként nettó 5000 forint. A tanúsítás és a nevezési díj 3 éves időtartamra szól, magában foglalja az éves utóellenőrzéseket és esetleges módosítások elbírálását is, így biztosítva a követelmények folyamatos betartatását.
A tanúsítási folyamatban először egy többtagú bírálóbizottság megvizsgálja, hogy a termék vagy szolgáltatás eredete megfelel-e az igényelt védjegy előírásainak. A szakértők azt is ellenőrzik, hogy a termék megbízható, biztonságos-e. Ezenfelül nem merül-e fel vele kapcsolatban jogosulatlan versenyelőny vagy megtévesztő fogyasztói információ használata. A feltételek fontos része, hogy a termék gyártása során az állandó minőséget garantálni kell saját vagy tanúsított irányítási rendszer alkalmazásával. A szakmai bizottság javaslata és a pályázóval, illetve termékkel kapcsolatos információk alapján a tanúsítási döntőbizottság határoz a védjegyhasználatról.
A tanúsítás során odaítélt védjegyeket a pályázó licencdíj fejében használhatja a termékein. Ennek mértéke alkalmazkodik a védjegyhasználó cég árbevételéhez,
50 millió forintig például félévenként nettó 25 000 forint, míg a legmagasabb kategóriában, kilencmilliárdos forgalom fölött is csak 450 000 forint 6 hónapra. //
Kapcsolódó cikkeink
Erős márkák tejben fürösztve
A tejszeletek piaca az infláció csillapodtával helyreállt, az eladási volumenek…
Tovább olvasom >Törékeny egyensúly
A tojás évezredek óta az egyik legfontosabb és legkeresettebb alapélelmiszer.…
Tovább olvasom >A zöld kommunikáció csak megfelelő módon használva előny
Az elmúlt években alapvetően változott meg a fogyasztói magatartás, sokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >