Hungarian Food Business Program – mérlegen 2025

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 12. 04. 20:23
🎧 Hallgasd a cikket:
Sűrű programtervet zár az idei évben az Agrármarketing Centrum által gondozott Hungarian Food Business Program. A november végi, bukaresti B2B program lesz a 30. ilyen jellegű rendezvény, amit az elmúlt három évben az élelmiszerexport ösztönzésének céljával tető alá hoztak. A szeptemberi OMÉK alatt pedig megvalósult hazánk legnagyobb belföldi B2B eseménye az élelmiszeriparban, második alkalommal rendezték meg ugyanis a Hungarian Food Summit elnevezésű beszerzői konferenciát a Hungexpón. Az idei év tapasztalatairól, eredményeiről és a jövő évi tervekről is kérdeztük Giczi Gergelyt, az AMC ügyvezető-helyettesét, a Program alapítóját és vezetőjét.

– Mozgalmas időszakot él az Agrármarketing Centrum, bel- és külföldön egyaránt fontos események zajlottak, zajlanak idén ősszel. Bírják még a tempót a hazai élelmiszeripar szereplői?

– Valóban egy hosszú és sűrű év végéhez közeledünk, amely bővelkedett szakmai és üzleti programokban nekünk és a hazai élelmiszeripari vállalkozások számára is. A tempót azonban megéri tartani, mert a világ és az üzleti környezet olyan sebességgel változik körülöttünk, hogy ha valamikor, hát most biztosan nem éri meg lazítani. A világkereskedelem feltételei, a gazdasági és demográfiai erőközpontok, valamint a logisztika eddig ismert alapvetései a szemünk előtt változnak meg, gondoljunk csak az ún. északi-tengeri útvonal (Northern Sea Route, NSR) megnyitására. Mindemellett százmilliárdos fejlesztések kezdődtek a hazai feldolgozóiparban, amelyek által valóban versenyképessé válik a hazai élelmiszeripar nemzetközi összevetésben is. Piacokra van tehát szükségünk, amit minden rendelkezésünkre álló eszközzel igyekszünk előmozdítani.

– Milyen eszközrendszer áll a Hungarian Food Business Program által a cégek rendelkezésére az exportfejlesztésben?

– Nemzetközi, professzionális kiállítások, számos B2B program, egy online katalógus és kiterjedt beszerzői kapcsolatrendszer. Évente mintegy 20 külpiaci eseményt szervezünk, ennek nagyjából a fele kiállításokon történő közösségi megjelenés megszervezését jelenti, a másik fele pedig célzott, delegációs kiutazás keretében történő piacismeret-bővítés és B2B. Az online katalógusunk, a Hungarian Food Business Catalogue felületén immár 270 hazai gyártó több mint 3000 terméke található meg, a nemzetközi beszerzők száma pedig meghaladja a 700-at. Utóbbiakkal személyes nexust alakítottunk ki, mindannyian nyitottak a magyar termékekre, létszámuk pedig folyamatosan bővül.

– Az idei év talán legnagyobb dobása a II. Hungarian Food Summit megszervezése volt, azonban nem csak erről szólt az év…

– Talán nem tévedünk, ha azt mondjuk, hogy nagyságrendjét, a hazai élelmiszeriparra kifejtett hatását tekintve biztosan a Summit volt az év rendezvénye, amelyet a 82. OMÉK kísérő rendezvényeként szerveztünk meg. Az idén kétnapos konferencia mérlege: 70 magyar élelmiszeripari gyártó, 36 országból érkezett 200 nemzetközi beszerző és több, mint 2500 tárgyalás. A Summit ugyanakkor csak egy volt abból a húsz programból, amit az idei évben megvalósítottunk. Hiszen kiállítási lehetőséget biztosítottunk például Németországban, Japánban, Dubajban, vagy éppen Lengyelországban, és számos B2B eseményt is megszerveztünk többek között a Balkánon, a Közel-Keleten, illetve a Baltikumban, az évet pedig Bukarestben zártuk, ahol immár 3. alkalommal került megrendezésre a program.

– Nagyon sokszínű az a kínálat, amellyel operálnak. Mivel számolhatnak az élelmiszeripari vállalkozások 2026-ban?

– Az ideihez hasonló számú eseményen dolgozunk, ezek előkészítése ütemesen halad. Még 2026 első negyedévében megszervezzük a közösségi magyar kiállítási jelenlétet többek között a berlini Fruit Logistica, a nürnbergi Biofach, a dubaji Gulfood, a tokiói Foodex, a barcelonai Alimentaria és talán a varsói Worldfood Poland kiállításon is, valamint ezeket kiegészítő B2B programokat szervezünk például Bosznia-Hercegovinában, Kuwaitban és Szlovéniában. A szakmai programok listáját a Hungarian Food Business Program honlapján, a www.hungarianfoodexport.com oldalon folyamatosan közöljük partnereinkkel. (x)

Kapcsolódó cikkeink