Hungarian Food Business Program 2024
Egyre gyarapodó, mára már több mint kétezer terméket tartalmazó digitális termékportfólió, sokszáz nemzetközi beszerzői kapcsolat és további közel húsz exportfejlesztési B2B helyszín 2024-ben – így foglalható össze a 2021 őszén bemutatott új élelmiszeripari exportélénkítő koncepció, a Hungarian Food Business Program jelene. Az idei tervekről és a Program jövőjéről az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettesét, a Hungarian Food Business Program vezetőjét, Giczi Gergelyt kérdeztük.
– A Hungarian Food Business Program idén már hároméves lesz. Hogy látja, a kezdeti célok lassan valósággá válnak?
– Célkitűzésünk az volt, hogy létrehozzunk egy olyan, kifejezetten az élelmiszeriparra szabott exportfejlesztési koncepciót, amely több, a mai kor valóságához igazított eszközzel operál a hazai élelmiszeripari vállalkozások exporttevékenységét támogatva. Ezek az eszközeink mára megvannak. Bejáratott, professzionális kiállítási tevékenységünk biztosítja, hogy a világ legnagyobb expóin jelen lehessenek a magyar élelmiszergyártók. B2B tevékenységünk célzott és költséghatékony lehetőséget teremt arra, hogy a hazai cégek képviselői a releváns piacainkon személyesen találkozhassanak a beszerzőkkel. E két tevékenységünk évente több száz céget juttat kapcsolatépítési lehetőséghez.
Az innováció a koncepcióban azonban az a valós idejű, digitális katalógus, egyben online platform, amely felületet teremt hazai gyártók és termékeik, valamint külföldi beszerzők egymásra találásának. A rendszer a világ bármely pontján letölthetővé teszi az aktuális, exportképes magyar élelmiszeripari árukínálatot.
– Mely piacokat célozza elsősorban a HFBP tevékenysége?
– A HFBP küldetése, hogy ablakot nyisson a világra. Ehhez nekünk fontos felismerni, megérteni és a hazai vállalkozásokhoz becsatornázni az aktuális folyamatokat. Azt látjuk, hogy míg Európa csendes, addig a világban alapvető változások mennek végbe gazdasági, népesedési és geopolitikai folyamatok mentén, amelyek mind-mind lehetőséget hordoznak magukban. A hazai élelmiszeripar a következő néhány évben komoly fejlesztések előtt áll, ennek eredménye pedig mennyiségi és minőségi többlet lesz, amit a klasszikus európai exportpiacaink mellett a világ számos országába sikeresen juttathatunk majd el. Utat kell találni elsősorban a Közel-Kelet, Ázsia és Afrika egyes országainak beszerzőihez, de a fejlesztések, a versenyképesség növekedése által új piacok nyílhatnak Európában is.
– Milyen eredményeket értek el eddig külföldön?
– 2022 őszén indult a B2B delegációs programunk, azóta 11 üzleti kiutazást szerveztünk meg, összesen több mint száz magyar cég és mintegy négyszáz külföldi beszerző részvételével. Az online platformon már 250 magyar gyártó mintegy 2000 terméke szerepel, a regisztrált beszerzőink száma pedig meghaladja a 400-at. Külföldi kiállításainkra folyamatos a túljelentkezés. A COVID után egyértelmű a szakma igénye a személyes találkozásokra, a legtöbb vásárszervező rekordszámokat ér el kiállítói és látogatói szinten is.
Az erősödő magyar élelmiszeriparnak égető szüksége van a nemzetközi jelenlétre, a láthatóságra, az azonosíthatóságra. Mindenkori célunk a lehető legtöbb beszerzői kapcsolat feltárása és becsatornázása a hazai szereplőkhöz.
– Milyen tervekkel vágtak neki a 2024-es esztendőnek?
– Folytatjuk a megkezdett munkát. Az online katalógusban már elsősorban a külföldi beszerzők számának további gyarapítására helyezzük a fókuszt, hiszen a hazai gyártók döntő többsége már regisztrált felhasználónk, nekik vevők kellenek. Az első félévben 7 kiállítás és 4 további külföldi B2B szerepel a programunkban, európai és ázsiai piacokon. Az év második felének szakmai programterve is 80%-ban készen van, megvalósítása elsősorban költségvetési kérdés csupán. A hazai gyártók minden külföldi programunkról tájékozódhatnak a www.hungarianfoodexport.com oldalon. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A PLMA 2024 Trade Show idén nagyratörő gyártókat és kiskereskedőket mutatott be
Iható tengervíz és iható ecet, teából készült, kenyérre kenhető zselé,…
Tovább olvasom >A Balkán-félszigeten szervezett élelmiszer exportfejlesztési üzletember találkozókat az Agrármarketing Centrum
Négy helyszínből álló, a Balkán-félszigetet megcélzó eseménysorozatot szervezett az Agrármarketing…
Tovább olvasom >Rómába érkezett a Hungarian Food Business Program
Varsó és Bukarest után Róma városa adott otthont az Agrármarketing Centrum…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >