Hungarian Food Business Program 2024
Egyre gyarapodó, mára már több mint kétezer terméket tartalmazó digitális termékportfólió, sokszáz nemzetközi beszerzői kapcsolat és további közel húsz exportfejlesztési B2B helyszín 2024-ben – így foglalható össze a 2021 őszén bemutatott új élelmiszeripari exportélénkítő koncepció, a Hungarian Food Business Program jelene. Az idei tervekről és a Program jövőjéről az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettesét, a Hungarian Food Business Program vezetőjét, Giczi Gergelyt kérdeztük.
– A Hungarian Food Business Program idén már hároméves lesz. Hogy látja, a kezdeti célok lassan valósággá válnak?
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/02/Giczi-Gergely_AMC_PR-f_opt-200x300.jpeg)
Giczi Gergely, az
Agrármarketing Centrum
ügyvezető-helyettese
– Célkitűzésünk az volt, hogy létrehozzunk egy olyan, kifejezetten az élelmiszeriparra szabott exportfejlesztési koncepciót, amely több, a mai kor valóságához igazított eszközzel operál a hazai élelmiszeripari vállalkozások exporttevékenységét támogatva. Ezek az eszközeink mára megvannak. Bejáratott, professzionális kiállítási tevékenységünk biztosítja, hogy a világ legnagyobb expóin jelen lehessenek a magyar élelmiszergyártók. B2B tevékenységünk célzott és költséghatékony lehetőséget teremt arra, hogy a hazai cégek képviselői a releváns piacainkon személyesen találkozhassanak a beszerzőkkel. E két tevékenységünk évente több száz céget juttat kapcsolatépítési lehetőséghez.
Az innováció a koncepcióban azonban az a valós idejű, digitális katalógus, egyben online platform, amely felületet teremt hazai gyártók és termékeik, valamint külföldi beszerzők egymásra találásának. A rendszer a világ bármely pontján letölthetővé teszi az aktuális, exportképes magyar élelmiszeripari árukínálatot.
– Mely piacokat célozza elsősorban a HFBP tevékenysége?
– A HFBP küldetése, hogy ablakot nyisson a világra. Ehhez nekünk fontos felismerni, megérteni és a hazai vállalkozásokhoz becsatornázni az aktuális folyamatokat. Azt látjuk, hogy míg Európa csendes, addig a világban alapvető változások mennek végbe gazdasági, népesedési és geopolitikai folyamatok mentén, amelyek mind-mind lehetőséget hordoznak magukban. A hazai élelmiszeripar a következő néhány évben komoly fejlesztések előtt áll, ennek eredménye pedig mennyiségi és minőségi többlet lesz, amit a klasszikus európai exportpiacaink mellett a világ számos országába sikeresen juttathatunk majd el. Utat kell találni elsősorban a Közel-Kelet, Ázsia és Afrika egyes országainak beszerzőihez, de a fejlesztések, a versenyképesség növekedése által új piacok nyílhatnak Európában is.
– Milyen eredményeket értek el eddig külföldön?
– 2022 őszén indult a B2B delegációs programunk, azóta 11 üzleti kiutazást szerveztünk meg, összesen több mint száz magyar cég és mintegy négyszáz külföldi beszerző részvételével. Az online platformon már 250 magyar gyártó mintegy 2000 terméke szerepel, a regisztrált beszerzőink száma pedig meghaladja a 400-at. Külföldi kiállításainkra folyamatos a túljelentkezés. A COVID után egyértelmű a szakma igénye a személyes találkozásokra, a legtöbb vásárszervező rekordszámokat ér el kiállítói és látogatói szinten is.
Az erősödő magyar élelmiszeriparnak égető szüksége van a nemzetközi jelenlétre, a láthatóságra, az azonosíthatóságra. Mindenkori célunk a lehető legtöbb beszerzői kapcsolat feltárása és becsatornázása a hazai szereplőkhöz.
– Milyen tervekkel vágtak neki a 2024-es esztendőnek?
– Folytatjuk a megkezdett munkát. Az online katalógusban már elsősorban a külföldi beszerzők számának további gyarapítására helyezzük a fókuszt, hiszen a hazai gyártók döntő többsége már regisztrált felhasználónk, nekik vevők kellenek. Az első félévben 7 kiállítás és 4 további külföldi B2B szerepel a programunkban, európai és ázsiai piacokon. Az év második felének szakmai programterve is 80%-ban készen van, megvalósítása elsősorban költségvetési kérdés csupán. A hazai gyártók minden külföldi programunkról tájékozódhatnak a www.hungarianfoodexport.com oldalon. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Rómába érkezett a Hungarian Food Business Program
Varsó és Bukarest után Róma városa adott otthont az Agrármarketing Centrum…
Tovább olvasom >Megnyitott a Biofach
Európa legnagyobb bio szakvásárának ad otthont Nürnberg a következő napokban.…
Tovább olvasom >Minden várakozást felülmúlt idén az Anuga
A világ első számú élelmiszer- és italszakmai vására, az Anuga…
Tovább olvasom >További cikkeink
HonestFood – hatékonyabb, fenntarthatóbb, igazságosabb rendszer
Az HonestFood koncepció a fenntarthatóságot, az egészséges élelmiszer-termelést, valamint az…
Tovább olvasom >Üdítő hírek érkeztek egyenesen a fogyasztóktól – A Márka reprezentatív felmérése alapján
A Márka Üdítőgyártó Kft. az év első negyedévében reprezentatív kutatást…
Tovább olvasom >Tükröm, tükröm: kiterjesztett valóság a Rossmann mobilappjában
A Rossmann lépést tartva a digitális kor újításaival és a…
Tovább olvasom >