Hullámok tetején

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 03. 22:29

Eredményes és sikeres 2011-es évet zárt a hazai hullámtermékgyártás töretlenül piacvezető fellegvára, a Dunapack Kft. 2012-es fejlesztéseinek és hatékonyságjavító intézkedéseinek középpontjában továbbra is ügyfelei állnak, tudtuk meg Bárdi Róbert értékesítési igazgatótól.

T. M.: – Milyen eredményekkel zárta a Dunapack Kft. a tavalyi üzleti évet?
– A Dunapack Kft. árbevétele elérte a 31 milliárd forintot. Tavaly eredményünk 30 százalékkal haladta meg a tervet annak ellenére, hogy a pénzügyi-gazdasági recesszió nyilvánvalóan érintette a mi piacainkat is. Különösen a hazai környezetben tudtuk megtartani helyzetünket, és erősítettük több mint 40 százalékos piaci részesedésünket.

T. M.: – Milyen kihívásoknak kellett megfelelni az elmúlt évben?
– A 2011-es évet is az alapanyag- (ami a hullámtermék előállítási költségének 50-80 százaléka) és egyéb termelési költségek (energia, szállítás stb.) növekedése jellemezte. Ez komoly feladatot rótt valamennyi hullámtermékgyártóra. Versenyképességünket azért tudtuk megtartani, mert számos hatékonyságjavító és költségcsökkentő intézkedést hoztunk. Az iparágat nehéz helyzetbe hozta, és súlyos terheket rótt rá az új termékdíj-szabályozás. Cégünk a szakmai szövetségek keretein belül intenzív lobbizási tevékenységet fejtett ki a rendelet tartalmának kialakítására. A felkészülés során a törvény pontos értelmezésén túl az IT-módosítások megvalósítása is fontos feladat volt. Számos szakmai workshopot tartottunk ügyfeleinknek a témában.

T. M.: – Milyen fejlesztéseket tervez a cég a közeljövőben?
– A technológia és a vevők igényeinek változásával, fejlődésével mindig lépést kell tartani. Piacvezetőként a technológiai lehetőségek legszélesebb tárháza nálunk található. 2012-ben új és szinttartó, modernizálási projekteket tervezünk. Az FMCG-szektor kiszolgálása érdekében tovább kívánjuk szélesíteni ragasztási és nyomtatási kapacitásainkat, elsősorban az árukínáló dobozok gyártásához, ezzel is fokozva versenyképességünket a piacon.

T. M.: – Milyen intézkedésekkel járul hozzá a cég a vevőelégedettséghez?
– Nálunk első a vevő igénye. Belső rendszereinket is ennek megfelelően alakítjuk, fejlesztjük. Számos intézkedést tettünk: átszerveztük vevőszolgálati és logisztikai tevékenységünket a kiszolgálás minőségi javítása érdekében, és új stratégiával indultunk neki a 2012-es évnek.

T. M.: – Mi jellemzi most a vevőigényeket?
– Több kategóriát kell megkülönböztetni. Ügyfeleink egy része az igényes, magas színvonalú, többszínes dobozokat, illetve csomagolásokat részesíti előnyben, mások a közepes színvonalú, legfeljebb egy színnel nyomtatott dobozokat vásárolják.
Szinte mindenki keresi a megtakarítási lehetőségeket. Az ún. „könnyű hullám”-ból készült hullámlemez-választékunkat tovább bővítettük. Meg kell jegyeznem, hogy ezek a csomagolószerek nem használhatók mindenhol, mert ahol a csomagolóanyag teherviselő képessége fontos, ott ezek a megoldások nem jöhetnek szóba.
Manapság nem az igazi áttörő innovációk jellemzők, inkább apró, finomabb megoldásokat találunk ki az ügyfelekkel közösen fejlesztve. Ilyenkor hangsúlyozzuk a csomagolás teljes életciklusának figyelembevételét. Egy kicsit drágább dobozkonstrukcióval lehet, hogy sokkal több megtakarítás érhető el a teljes csomagolási értékláncra vetítve (könnyebb nyithatóság, élőmunka, rövidebb kezelési idő, csomagolásoptimalizálás). Közös gondolkodással mindketten jobban járunk! Idei társadalmi szerepvállalásunk középpontjában termékeinkkel nemcsak a környezetvédő szerepkör és a kultúra támogatására, hanem a felsőoktatási intézményekkel való kölcsönös együttműködésre is törekszünk.

(X)

Kapcsolódó cikkeink