Hulladékkezelő céget alapít a Lidl anyavállalata
Komoly mozgolódásként értékelik a piaci szereplők azt a bejelentést, amely szerint a Lidl diszkontlánc anyavállalata, a Schwarz-csoport hulladékkezelő céget alapított – olvasható a Világgazdaság Online-on. A fejlemény nem csupán azért érdekes, mert a Lidl az első kiskereskedelmi vállalkozás, amely ilyen lépésre szánja rá magát a német piacon, hanem azért is, mert ezzel megborulnak a korábbi erőviszonyok a kilenc nagy társaság – ők felelnek az elszállításért, a szortírozásért és a hasznosításért – által dominált ipari és kereskedelmi szemétágazatban.
Utóbbiak közül legismertebb a DSD, amely egyben a számos terméken elhelyezett, az újrafelhasznált alapanyagot jelző „zöld pont” jogtulajdonosa is. A Remondis épp a közelmúltban vásárolta fel.
A Lidl PreZero Dual GmbH néven bejegyzett leányvállalatának az lesz a feladata, hogy kezelje az áruházakban keletkező hulladékot. Mivel a német óriáshoz a teljes kiskereskedelemben felhalmozódó szemét – főleg különböző csomagolóanyagokról van szó – 10 százaléka köthető, nem csoda, hogy a versenytársak kevésbé lelkesedtek a döntés hallatán. „Egy hatalmas piaci szereplő megszületéséről beszélünk, amely pusztán a létezésével a szegmens minden működő társaságára nyomást gyakorol” – nyilatkozta egy névtelen iparági forrás az N-Tv-nek.
A Schwarz csoport várakozásai szerint a hulladékkezelő gründolása évi 70-80 millió eurót tart körön belül: az említett összeget már nem kell külsős cégnek kifizetniük a szemét eltüntetéséért. Az anyavállalat ezzel korántsem fejezte be terjeszkedését a szektorban. A nyáron átvett, ötödik legnagyobb magánkézben lévő szeméttisztító Tönsmeier után a hírek most arról szólnak, hogy a PreZero GmbH a Kaufland szupermarket hulladékszervezését is átveheti. Ez azért sem lenne meglepő, mert a Kaufland szintén a Schwarz-birodalom érdekeltsége. A fő riválisként számon tartott Aldi egyelőre nem reagált az eseményekre.
Igaz, bőven van rá ideje, hisz a PreZero a szükséges engedélyek megszerzését követően leghamarabb 2020-ban kezdheti meg tevékenységét. Jövő év végéig a kölni Interseroh cégnek élő szerződése van a Lidllel a bolti hulladékkezelésre vonatkozóan.
A vállalat az Alba konszernhez tartozik, amely két éven belül az egyik legjobban fizető partnerét veszíti el a Lidl szerződéshosszabbításának elmaradásával. A Schwartz csoport feltehetőleg egy 2019-től érvényes jogszabályváltozás miatt szánta rá magát épp most egy saját szemétcég elstartolására. Jövőre tudniillik egy speciális hatóság betekintést nyerhet többek közt a kereskedelemben keletkező hulladékmennyiség pontos nyilvántartásába is. Így próbálnák meg elejét venni, hogy feketeszállítások történjenek a különböző iparági szemét eltüntetésére. (vg.hu, Hecker Flórián)
Kapcsolódó cikkeink
Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >Rewe – a németországi kényelmi szegmens vezető innovátora
Vezető innovátori szerepének további stabilizálására törekszik a Rewe Csoport a…
Tovább olvasom >További cikkeink
50 milliárdos veszteség után vezetőcsere és díjkorrekció a Mohunál
Tavaly 50 milliárd forintos veszteséggel zárt a Mohu Mol Hulladékgazdálkodási…
Tovább olvasom >A Waberer’s és az MVM hosszú távú együttműködésről állapodott meg
A Waberer’s Logisztikai Szegmense és az MVM Csoport három évre…
Tovább olvasom >Temu és Shein a célkeresztben: feketelistára kerülhetnek a kínai piacterek
A kínai online piacterek – köztük a Temu, a Shein…
Tovább olvasom >