Hulladékkezelő céget alapít a Lidl anyavállalata
Komoly mozgolódásként értékelik a piaci szereplők azt a bejelentést, amely szerint a Lidl diszkontlánc anyavállalata, a Schwarz-csoport hulladékkezelő céget alapított – olvasható a Világgazdaság Online-on. A fejlemény nem csupán azért érdekes, mert a Lidl az első kiskereskedelmi vállalkozás, amely ilyen lépésre szánja rá magát a német piacon, hanem azért is, mert ezzel megborulnak a korábbi erőviszonyok a kilenc nagy társaság – ők felelnek az elszállításért, a szortírozásért és a hasznosításért – által dominált ipari és kereskedelmi szemétágazatban.
Utóbbiak közül legismertebb a DSD, amely egyben a számos terméken elhelyezett, az újrafelhasznált alapanyagot jelző „zöld pont” jogtulajdonosa is. A Remondis épp a közelmúltban vásárolta fel.
A Lidl PreZero Dual GmbH néven bejegyzett leányvállalatának az lesz a feladata, hogy kezelje az áruházakban keletkező hulladékot. Mivel a német óriáshoz a teljes kiskereskedelemben felhalmozódó szemét – főleg különböző csomagolóanyagokról van szó – 10 százaléka köthető, nem csoda, hogy a versenytársak kevésbé lelkesedtek a döntés hallatán. „Egy hatalmas piaci szereplő megszületéséről beszélünk, amely pusztán a létezésével a szegmens minden működő társaságára nyomást gyakorol” – nyilatkozta egy névtelen iparági forrás az N-Tv-nek.
A Schwarz csoport várakozásai szerint a hulladékkezelő gründolása évi 70-80 millió eurót tart körön belül: az említett összeget már nem kell külsős cégnek kifizetniük a szemét eltüntetéséért. Az anyavállalat ezzel korántsem fejezte be terjeszkedését a szektorban. A nyáron átvett, ötödik legnagyobb magánkézben lévő szeméttisztító Tönsmeier után a hírek most arról szólnak, hogy a PreZero GmbH a Kaufland szupermarket hulladékszervezését is átveheti. Ez azért sem lenne meglepő, mert a Kaufland szintén a Schwarz-birodalom érdekeltsége. A fő riválisként számon tartott Aldi egyelőre nem reagált az eseményekre.
Igaz, bőven van rá ideje, hisz a PreZero a szükséges engedélyek megszerzését követően leghamarabb 2020-ban kezdheti meg tevékenységét. Jövő év végéig a kölni Interseroh cégnek élő szerződése van a Lidllel a bolti hulladékkezelésre vonatkozóan.
A vállalat az Alba konszernhez tartozik, amely két éven belül az egyik legjobban fizető partnerét veszíti el a Lidl szerződéshosszabbításának elmaradásával. A Schwartz csoport feltehetőleg egy 2019-től érvényes jogszabályváltozás miatt szánta rá magát épp most egy saját szemétcég elstartolására. Jövőre tudniillik egy speciális hatóság betekintést nyerhet többek közt a kereskedelemben keletkező hulladékmennyiség pontos nyilvántartásába is. Így próbálnák meg elejét venni, hogy feketeszállítások történjenek a különböző iparági szemét eltüntetésére. (vg.hu, Hecker Flórián)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >