Hulladékkezelési útmutatás a SPAR saját márkás csomagolásain
A hulladékgyűjtés egyszerűsítése és hatékonysága érdekében a vállalat idén nyártól jól áttekinthető piktogramokkal látja el saját márkás termékeinek csomagolását annak érdekében, hogy a vásárlók megismerjék, melyeket tehetik a szelektív hulladéktárolókba vagy éppen a kommunális gyűjtőkbe. A SPAR vásárlói az első időszakban csaknem 100 saját márkás terméken találkozhatnak a szembetűnő jelzésekkel, a későbbiek során pedig a vállalat valamennyi saját márkás termékét ellátja a hulladékgyűjtést segítő jelöléssel.
„A SPAR fenntarthatósági programjának egyik legfontosabb területe a természeti környezet védelme. A környezettudatos vállalatirányítástól és a károsanyag-kibocsátás csökkentésétől kezdve a modern hulladékgazdálkodáson át a korszerű csomagolástechnikák alkalmazásáig vállalatunk számos lépést tett. A környezeti értékeink megóvása mellett egyre inkább elkötelezett vásárlóinkat most azzal támogatjuk, hogy saját márkás termékeink – szelektíven gyűjthető vagy a kommunális tárolókba kerülő – csomagolásait figyelemfelkeltő piktogramokkal látjuk el. Az informatív kis ábráknak, illetve párszavas összetétel-leírásoknak köszönhetően a vásárlók könnyen és gyorsan el tudják dönteni, hogy a feleslegessé vált csomagolásokat melyik szelektív vagy kommunális hulladéktárolóba tegyék. Azt tervezzük, hogy a kezdeti 91 árut követően az összes saját márkás étel- és italtermékünk megkapja ezt a jelölést” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A vállalat a vásárlóinak szeretne segíteni abban, hogy miként tudnak megfelelően bánni a termékek csomagolásával, felhasználásuk után hulladékként hogyan lehet megkülönböztetni és szelektálni azokat. Ezért 2021-ben minden új fejlesztésű vagy átcsomagolásra kerülő hazai saját márkás árujuk csomagolásán nemzetközileg használt jelölések alkalmazásával könnyítik meg az eligazodást az újrafeldolgozhatóságot illetően. Az ezen termékek csomagolásán lévő piktogramok segítenek eldönteni, hogy mi gyűjthető szelektíven és mi nem.
Az üzlethálózat áruházaiban a vevőközönség ötféle csomagolással találkozhat: műanyaggal, alumíniummal, papír- és rostalapú burkolással, üveggel és – főleg alumíniummal impregnált kartonból álló – kombinált csomagolási megoldással. Ma megfelelő technikákkal az anyagok nagyobb része gazdaságosan újrahasznosítható, a szelektív begyűjtésük ezért rendkívül fontos. A hulladékkezelésre vonatkozó jelzéssel ellátott saját márkás termékek a vállalat brandjeinek nagyobb részét érintik – Nelly, S-Budget, SPAR, SPAR BBQ, SPAR free from, SPAR hazai szeretem, SPAR vital, Veggie –, többek között PET palackos ásványvizeket, szörpöket, főzőtasakos rizseket, tésztákat, kekszeket, joghurtokat és készételeket találunk közöttük.
A környezeti terhek csökkentésért a fogyasztók is rengeteget tehetnek. Ennek egyik módja az élelmiszer-csomagolások hulladékként való megfelelő kezelése, szelektív gyűjtése. A mostani piktogramok azzal, hogy egyértelműsítik, mi minősül kommunális vagy szelektív hulladéknak, pontos útba igazítást adnak a teendőkkel kapcsolatban.
„Hogyan legyek környezettudatos vásárló?” címmel tavaly a Nestlé Hungária Kft. és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. összefogásával egy fenntarthatósági kisokos is készült. A hasznos tudnivalókat összegző füzetben a hulladékkezelés és a szelektív hulladékgyűjtés alapszabályain túl az olvasók tippeket kaphatnak, hogyan mérsékeljék a háztartásuk csomagolási és élelmiszer-hulladék mennyiségét. A piktogram-sztenderdek kapcsán pedig a kiadvány egzakt tájékoztatást ad, hogy melyik ábra pontosan mit jelent vagy, hogy mi az egyes hulladékfajták sorsa.
A SPAR Magyarország legújabb környezetvédelmi kezdeményezésével a vásárlóit, illetve a társadalom egészét kívánja arra buzdítani, hogy gyűjthető és hasznosítható hulladék a szelektív gyűjtőkbe kerüljön. Az együttes fellépésnek rendkívül jelentős eredményei vannak: a vásárlóival közösen az áruházlánc például háromszor annyi papírhulladékot gyűjtött vissza, mint amit a saját márkás termékeihez felhasznált, és gondoskodott az anyagában történő újrahasznosításról is. 2020-as adatok szerint a műanyag fóliás csomagoló-hulladék visszagyűjtése és feldolgozása terén pedig 94%-os arányt sikerült megvalósítani.
A Nestlé-SPAR tájékoztató kiadványa online elérhetőségei a következők: nestle.hu/hovadobjam és sparafenntarthatojovoert.hu/
Kapcsolódó cikkeink
Sneakerness Fesztivál: pop-up üzlettel és interaktív játékokkal készül a SPAR
Mini pop-up egység, chill zone és különféle interaktív játékok várják…
Tovább olvasom >Innováció és természet találkozása: A Herbiovit újdonságai megérkezte a SPAR üzletekbe
Elsőként a SPAR és INTERSPAR polcaira került ki a Herbiovit…
Tovább olvasom >Hosszabbítható a növényvédő szerek felhasználhatósági ideje
A Nébih a hatékony növényvédelem mellett a hulladék mennyiségének minimalizálását…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >