Hoz-e hasznot az ünnepi költekezés?
A vásárlói költések utóbbi 3 éves csúcsa után az USA kereskedelmébe befektetők az üzleti eredmények növekedésében reménykednek. A novemberi, az előző év azonos időszakához képest 6 százalékos emelkedés után decemberre 3,4 százalékos átlagos növekedés bejelentését várják a vezető kiskereskedelmi láncoktól a Wall Street elemzői.
A befektetők azonban arra kíváncsiak igazán, hogy a forgalomemelkedés mely hálózatoknál generál hosszú távon növekvő hasznot és melyek azok, akik csupán profitelszívó akciókkal nyerték el ideig-óráig a vásárlók kegyeit.
Az év végi megnövekedett kereslet két mozgatója a kétéves önmegtartóztatás utáni fellendülés és a gazdaság talpra állásának általános érzete volt. Az ünnepek elmúltával azonban félő, hogy a pénztárcák újra bezárulnak. Így kérdésessé válhat az USA gazdasági felépülése, ami 70 százalékban a fogyasztói költések függvénye.
„Az emberek elengedhetik magukat a számukra fontos napokon, így karácsonykor vagy iskolakezdéskor, de a szezonközi időszakokban újra visszafognak. Egy kiemelkedő december még vonhat maga után spórolós januárt, februárt és márciust” – figyelmeztet a Nomura szakértője, Paul Lejuez.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >A HELL ENERGY is reagált az energiaitalra vonatkozó új szabályra
A magyar Országgyűlés döntése értelmében mostantól Magyarországon törvény tiltja a…
Tovább olvasom >