Hoz-e hasznot az ünnepi költekezés?
A vásárlói költések utóbbi 3 éves csúcsa után az USA kereskedelmébe befektetők az üzleti eredmények növekedésében reménykednek. A novemberi, az előző év azonos időszakához képest 6 százalékos emelkedés után decemberre 3,4 százalékos átlagos növekedés bejelentését várják a vezető kiskereskedelmi láncoktól a Wall Street elemzői.
A befektetők azonban arra kíváncsiak igazán, hogy a forgalomemelkedés mely hálózatoknál generál hosszú távon növekvő hasznot és melyek azok, akik csupán profitelszívó akciókkal nyerték el ideig-óráig a vásárlók kegyeit.
Az év végi megnövekedett kereslet két mozgatója a kétéves önmegtartóztatás utáni fellendülés és a gazdaság talpra állásának általános érzete volt. Az ünnepek elmúltával azonban félő, hogy a pénztárcák újra bezárulnak. Így kérdésessé válhat az USA gazdasági felépülése, ami 70 százalékban a fogyasztói költések függvénye.
„Az emberek elengedhetik magukat a számukra fontos napokon, így karácsonykor vagy iskolakezdéskor, de a szezonközi időszakokban újra visszafognak. Egy kiemelkedő december még vonhat maga után spórolós januárt, februárt és márciust” – figyelmeztet a Nomura szakértője, Paul Lejuez.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >