Hoz-e hasznot az ünnepi költekezés?
A vásárlói költések utóbbi 3 éves csúcsa után az USA kereskedelmébe befektetők az üzleti eredmények növekedésében reménykednek. A novemberi, az előző év azonos időszakához képest 6 százalékos emelkedés után decemberre 3,4 százalékos átlagos növekedés bejelentését várják a vezető kiskereskedelmi láncoktól a Wall Street elemzői.
A befektetők azonban arra kíváncsiak igazán, hogy a forgalomemelkedés mely hálózatoknál generál hosszú távon növekvő hasznot és melyek azok, akik csupán profitelszívó akciókkal nyerték el ideig-óráig a vásárlók kegyeit.
Az év végi megnövekedett kereslet két mozgatója a kétéves önmegtartóztatás utáni fellendülés és a gazdaság talpra állásának általános érzete volt. Az ünnepek elmúltával azonban félő, hogy a pénztárcák újra bezárulnak. Így kérdésessé válhat az USA gazdasági felépülése, ami 70 százalékban a fogyasztói költések függvénye.
„Az emberek elengedhetik magukat a számukra fontos napokon, így karácsonykor vagy iskolakezdéskor, de a szezonközi időszakokban újra visszafognak. Egy kiemelkedő december még vonhat maga után spórolós januárt, februárt és márciust” – figyelmeztet a Nomura szakértője, Paul Lejuez.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >