Hoventa – minden, ami vendéglátás
Több mint 15 ezer látogatót vonzott az idei Hoventa, amelynek legnagyobb attrakciója a „WACS Global Chefs Challenge” (Közép-európai Melegkonyhás Szakácsverseny) volt, de szép számban összegyűltek nézők és versenyzők a IV. Magyar Barista Bajnokságra is. A szeptember 25–28. között zajló rendezvényen a vendéglátás és szállodaipar több mint 150 hazai képviselője és beszállítója vett részt. Az immár több mint két évtizede megrendezett kiállítás résztvevői idén sem csalódtak, sok színes program, kiállítói bemutatók szórakoztatták a közönséget. A kiállításszervező cég úgy tervezi, hogy az idei sikeres versenyek mellé jövőre újabb attrakciókkal készülnek.
Holland győzelem a szakácsversenyen
A kiállítás kísérőrendezvényei közül a legtöbb látogatót a szeptember 26–27-én folyó „WACS Global Chefs Challenge”, Közép-európai Melegkonyhás Szakácsverseny vonzotta.
– A szakmai szövetségek és a kiállítók hatalmas munkával hozták létre a versenyterületet, a négy egyforma konyha berendezései több millió forintot értek – tudtuk meg Etele Csabánétól, a Hoventa Kiállítás-szervező és Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatójától.
A World Association of Chefs’ Societies – Szakácsegyesületek Világszövetsége – területi igazgatóságának felkérésére a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség által rendezett versenyen hazánkat a tavalyi „Hagyomány és Evolúció” melegkonyhás verseny győztese, Bicsár Attila séf és Chvala Domonkos junior szakács képviselte. Az első helyezett a holland Toine Smulders és Robert Hartelman páros lett, ők utazhatnak jövő májusban Dubaiba, a „WACS Global Chefs Challenge” verseny döntőjére. A második Friederich Zemanek és Anja Freiberghaus (Svájc), az összes többi csapat megosztott 3. helyet kapott.
A standokon is élménydús program várta a vendégeket. A legnagyobb, és kategóriájában a legszebb kiállítási helyszínen, a Metro Hungary standján, napközben Kalla Kálmán és Nemeskövi Dénes mesterszakácsok tartottak sütési bemutatót. Vákuumcsomagolású szürke marhából, argentin marhából, mangalicából és friss halakból készült különlegességeiket a közönség is megkóstolhatta. A jó hangulatról és a finom koktélokról Lajsz András gondoskodott. A pavilonba belépő vendégeket lenyűgözte a Metro gazdag kínálata. Az üzletlánc a vendéglátó-ipari méretekbe csomagolt élelmiszerektől az italokig mindent felvonultatott, de a vendéglátó-ipari textíliák és porcelánok gazdag választéka is megállásra késztette a nézelődőket.
A kávékészítés művészete
Hagyományosan sok kávét és kávékészítési eszközöket forgalmazó cég jelent meg kiállítóként a Hoventán. Éves találkozásaik egyik fénypontja az immár negyedszerre megrendezett Magyar Barista Bajnokság, ahol ezúttal leginkább az Alois Dallmayer aratott. Az ő baristájuk, Molnár Attila nyerte meg az idei versenyt, közvetlenül mögötte a szintén az Alois Dallmayer színeiben versenyző Nezvál Máté végzett. A cég aktív a baristák képzésében, a kiállításon munkatársaik folyamatos kávéfőzési bemutatót tartottak.
A Sara Lee standján is mozgalmasan zajlott az élet, itt a Piazza d’Oro kellemes aromája mellett merenghetett, aki megcsodálta baristabemutatóikat. A vállalat évek óta elkötelezett híve a hazai kávékultúra fejlesztésének, feladatának tekinti a minőségi kávézás tudatosítását mind a vendéglátósok, mind a fogyasztók fejében.
– Szakembereink komoly gondot fordítanak arra, hogy partnereink a Piazza d’Oro nevéhez méltó módon tudják képviselni és alkalmazni a kávékészítés rejtelmeit: hogy a minőséget ne csupán a kávéban, hanem a tálalás körülményeiben is érzékeljék a fogyasztók – mondta Gávris Iván, a vállalat senior espresso specialistája, a tavalyi évben győztes csapat felkészítője.
Faragott zöldségek
Nem voltak babonásak a zöldségszobrászati verseny résztvevői: az idei megmérettetésre 13-an gyűltek össze, hogy hozott munkáik és helyszíni tevékenységük alapján eldőljön, ki a legügyesebb közülük. Idén Magyar Szabolcs bizonyult a legjobbnak.
– Évről évre több a fiatal versenyző, egyre több iskola létezik a témában, és örömmel látom, hogy az apró remekművek egyre több helyen megjelennek a felszolgált ételek mellett a tányérokon is – üdvözölte az igényesség terjedését Etele Csabáné.
A Hoventa kiállításokon évek óta nagy érdeklődés kíséri Varga Károly mesterszakács zöldségfaragási bemutatóit, amelyek mindig óriási élményt jelentenek a látogatók számára. Hasonlóan népszerű volt Wenzelné Vígh Maya mestercukrász karamellformázási bemutatója és kurzusa. M. Tóth Zsolt jégszobrász művész zenés jégszobrászati show-ja, látványfaragása igazi csemege volt.
Évről évre bővül a kiállításon a vendéglátó-ipari munkaruházati kínálat, a forgalmazók ilyenkor akciós áron kínálják elfekvő készleteiket, amire a diákok szívesen rámozdulnak, de az éves nagy üzletek is rendszerint itt köttetnek. Ködöböcz Endre trading referens szerint, akit jegyez a szakma, az jelen van a Hoventán. Cégük, a Köditex is rendszeres kiállító. Jó tapasztalatairól számolt be az Uno Csintex jelen lévő képviselője is.
Kipróbált gépek
A konyhai eszközök széles kínálatából látványos bemutatóival kiemelkedett a Gastrogroup Hungary. Az általuk forgalmazott Rational gépek használatát a nagy népszerűségnek örvendő Kovács Lázár ismertette, folyamatos sütés-főzési bemutatóira megtelt a stand környéke. A Skill-Trade standjánál Nótár László mesterszakács nemcsak azt mutatta be, hogy milyen sokféleképpen használható az UNOX kombipároló-család, de a lelkes közönség egy-egy tagja ki is próbálhatta a gépeket. Az Assur standján kiváló német és magyar szakácsok tartottak folyamatos sütés-főzési bemutatót, itt az MKN Hans Dampf gőzpárolók használatával ismerkedhettek meg az érdeklődők.
A legszebb apró standnak a rendszeres „hoventázó” Miele kiállítóhelyét találta a zsűri. A háztartási és ipari eszközöket gyártó és forgalmazó cég ezúttal a nagyüzemi mosáshoz, mosogatáshoz használatos berendezéseket ajánlotta a látogatók figyelmébe.
– A gépeket bekötöttük, a látogatók kipróbálhatták a berendezéseket. Sikert aratott az újdonságként bemutatott pohármosó rendszerünk, gyakorlott vendéglátós szakemberek is rácsodálkoztak, hogy a rendszerből kikerülő pohár szinte tisztább és fényesebb, mint újkorában – mondta a Miele munkatársa.
A kellékanyagoktól a nagyberendezésig mindent megtalálhattak az érdeklődők a német Winterhalter standján, ahol a cég legújabb fejlesztésű energiatakarékos nagykonyhai mosogatógépét mutatták be működés közben.
A színvonalas vendéglátás elképzelhetetlen tiszta helyiségek, berendezések nélkül, így a Hoventáról sem hiányozhattak a nagy tisztítószer-forgalmazók. Az árak és kínálat tekintetében széles választék jellemezte a standokat, a nemzetközi márkákat többen is képviselték.
A Taxus-Ten standján Asztalos Zoltán értékesítési menedzser a Tork legújabb kéztörlő-adagolóját mutatta be. Véleménye szerint is fontos a jelenlét a Hoventán, ők is visszatérő kiállítók.
Örvendetes tény, hogy egyre több számítástechnikai megoldásokat kínáló cég állít ki. A bankkártya-elfogadó rendszereken túl rendelési szoftvereket, a pincér által könnyen használható hardver eszközöket, speciális nyersanyag-nyilvántartó és könyvelési programokat is ajánlottak a vállalatok.
Erős-Hajdu Szilvia
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >