Hosszú idő, amíg az olcsó kínai termékek eljutnak hozzánk
A Kínából rendelt olcsó termékek hosszú ideig váratnak magukra, ami aggodalomra ad okot a vásárlók körében. A vállalatok, mint az AliExpress, Shein, és a Temu, a piaci verseny és a szállítási kihívások közepette küzdenek a helyzet javításáért.
Számos esetben a csomagok vámkezelése okoz gondot, amely lassítja a kiszállítást. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) és a Magyar Posta szerint azonban nincsenek jelentős akadályok a vámkezelési folyamatokban; a NAV kiemelte, hogy az első negyedévben csaknem 30 millió, áprilisban pedig több mint 10 millió e-kereskedelmi küldeményt kezeltek – mutat rá az Index cikke.
A NAV és a Magyar Posta tájékoztatása szerint a vámkezelés automatizált folyamatainak köszönhetően a legtöbb csomag gyorsan továbbításra kerül. Az IOSS rendszer bevezetése, amely az importált termékek egyszerűsített áfafizetését teszi lehetővé, tovább segíti a hatékony vámkezelést. A csomagok kinyitása csak szükség esetén történik, és a Magyar Posta felelősséget vállal azok kézbesítéséért.
A kínai piac dinamikája is átalakult az utóbbi időben; új szereplők és szállítási módszerek jelennek meg, amelyek megváltoztathatják a kereskedelmi forgalom sebességét. A kínai csomagok európai raktárakból történő szállítása jelentősen csökkentheti a várakozási időt, így a vásárlók gyorsabban hozzájuthatnak a rendelt termékekhez. Az Index cikke rávilágít, hogy bár vannak kihívások, a rendszerek folyamatos fejlesztése mellett a csomagok többsége időben célba ér.
Kapcsolódó cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >