Hosszú idő, amíg az olcsó kínai termékek eljutnak hozzánk
A Kínából rendelt olcsó termékek hosszú ideig váratnak magukra, ami aggodalomra ad okot a vásárlók körében. A vállalatok, mint az AliExpress, Shein, és a Temu, a piaci verseny és a szállítási kihívások közepette küzdenek a helyzet javításáért.

Már európai raktárokból érkezik a legtöbb kínai termék
Számos esetben a csomagok vámkezelése okoz gondot, amely lassítja a kiszállítást. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) és a Magyar Posta szerint azonban nincsenek jelentős akadályok a vámkezelési folyamatokban; a NAV kiemelte, hogy az első negyedévben csaknem 30 millió, áprilisban pedig több mint 10 millió e-kereskedelmi küldeményt kezeltek – mutat rá az Index cikke.
A NAV és a Magyar Posta tájékoztatása szerint a vámkezelés automatizált folyamatainak köszönhetően a legtöbb csomag gyorsan továbbításra kerül. Az IOSS rendszer bevezetése, amely az importált termékek egyszerűsített áfafizetését teszi lehetővé, tovább segíti a hatékony vámkezelést. A csomagok kinyitása csak szükség esetén történik, és a Magyar Posta felelősséget vállal azok kézbesítéséért.
A kínai piac dinamikája is átalakult az utóbbi időben; új szereplők és szállítási módszerek jelennek meg, amelyek megváltoztathatják a kereskedelmi forgalom sebességét. A kínai csomagok európai raktárakból történő szállítása jelentősen csökkentheti a várakozási időt, így a vásárlók gyorsabban hozzájuthatnak a rendelt termékekhez. Az Index cikke rávilágít, hogy bár vannak kihívások, a rendszerek folyamatos fejlesztése mellett a csomagok többsége időben célba ér.
Kapcsolódó cikkeink
Európában terjeszkedik a Faire online nagykereskedelmi platform
Az Egyesült Államokból indult Faire online nagykereskedelmi platform 14 európai…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >