Hosszú idő, amíg az olcsó kínai termékek eljutnak hozzánk
A Kínából rendelt olcsó termékek hosszú ideig váratnak magukra, ami aggodalomra ad okot a vásárlók körében. A vállalatok, mint az AliExpress, Shein, és a Temu, a piaci verseny és a szállítási kihívások közepette küzdenek a helyzet javításáért.
Számos esetben a csomagok vámkezelése okoz gondot, amely lassítja a kiszállítást. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) és a Magyar Posta szerint azonban nincsenek jelentős akadályok a vámkezelési folyamatokban; a NAV kiemelte, hogy az első negyedévben csaknem 30 millió, áprilisban pedig több mint 10 millió e-kereskedelmi küldeményt kezeltek – mutat rá az Index cikke.
A NAV és a Magyar Posta tájékoztatása szerint a vámkezelés automatizált folyamatainak köszönhetően a legtöbb csomag gyorsan továbbításra kerül. Az IOSS rendszer bevezetése, amely az importált termékek egyszerűsített áfafizetését teszi lehetővé, tovább segíti a hatékony vámkezelést. A csomagok kinyitása csak szükség esetén történik, és a Magyar Posta felelősséget vállal azok kézbesítéséért.
A kínai piac dinamikája is átalakult az utóbbi időben; új szereplők és szállítási módszerek jelennek meg, amelyek megváltoztathatják a kereskedelmi forgalom sebességét. A kínai csomagok európai raktárakból történő szállítása jelentősen csökkentheti a várakozási időt, így a vásárlók gyorsabban hozzájuthatnak a rendelt termékekhez. Az Index cikke rávilágít, hogy bár vannak kihívások, a rendszerek folyamatos fejlesztése mellett a csomagok többsége időben célba ér.
Kapcsolódó cikkeink
Már a zsebünkben is elférnek a webáruházak, és ezt ki is használjuk
Az okostelefonok szerepe évről évre egyre kiemelkedőbb az online vásárlások…
Tovább olvasom >A fogyasztói magatartás változását a „digitális bennszülöttek” mozgatják Ázsiában
Jelentős átalakuláson megy keresztül az ázsiai kiskereskedelmi szektor, amelyet a…
Tovább olvasom >Cseh és román befektetők veszik át az uralmat a magyar e-kereskedelmi piacon
A magyar családi tulajdonból indult Foxpost csomagautomata hálózat értékesítése jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Lidl Magyarország élén
Grósz Jenő, a Lidl Magyarország Igazgatóságának elnöke 2024. szeptemberétől a…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től történő kivezetését
Az Országos Kereskedelmi Szövetség üdvözli a kötelező akciózás július 1-től…
Tovább olvasom >A BKIK üdvözli a Kormány döntését a boltoknak előírt kötelező akciózás július 1-től történő kivezetéséről
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara több szakmai szervezettel egyetértésben már…
Tovább olvasom >