Hosszú hónapokig még elkerülhetik a boltokat a magyarok
Az ING Bank vezető elemzője, Virovácz Péter, szerint bár Magyarországon ismét növekednek a reálbérek, a lakosság továbbra is óvatosan költekezik a jelenlegi inflációs környezet miatt. Az elemzők úgy vélik, hogy a költekezési hajlandóság karácsonyra változhat meg, és talán a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet is erősödhet.

Karácsonyra jobb lehet a helyzet
Ugyanakkor az infláció hosszú ideig magas volt, ami a bérdinamikát nem tudta követni, így a fogyasztás visszaesett. Bár az infláció csökkent, a fogyasztói bizalom nem javult jelentősen, részben a gazdasági teljesítmény gyengébb mutatói miatt. Virovácz Péter szerint az újra emelkedő reálbérek önmagukban nem ösztönzik majd az embereket a költekezésre, mivel a magas infláció és drágaság továbbra is érezhető.
Az elemzők abban bíznak, hogy a konjunktúra javulásával és kedvezőbb gazdasági kilátásokkal a fogyasztási hajlandóság is fokozatosan emelkedhet, ami elsősorban a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet növekedésében mutatkozhat meg.
Kapcsolódó cikkeink
Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >