Hőség – Növekszik az ásványvíz-, sör- és jégkrémeladás
A kiskereskedelmi forgalomban a hőség alatt nő az ásványvíz-, sör- és jégkrémeladás.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére szerdán elmondta, hogy péntek óta napról napra emelkedik a nyári szezonális termékek forgalma, ásványvízből és sörből a szokásos napi forgalom kétszeresét értékesítik, ez utóbbihoz a labdarúgó Európa-bajnokság is hozzájárul.
Egy nagyobb CBA szupermarketet alapul véve az eladott ásványvíz az átlagos napi 3.300 palackról 6.000 palackra emelkedett, a jégkrémforgalomban 50-60 százalékos napi bővülést regisztráltak. Jégkrémből főleg az alacsonyabb árfekvésű pálcikás és nagyobb kiszerelésű termékeket veszik a vásárlók – mondta a CBA kommunikációs igazgatója, aki szerint ha a hőség folytatódik, további forgalombővülésre lehet számítani, hiszen még nem érték el ásványvízből a tavalyi napi maximumot, amikor négyszer több palack ásványvizet értékesítettek az átlagos napi értéknél.
Megjegyezte: az eladott ásványvizek 70-73 százaléka még mindig szénsavas termék, bár a drágább palackoknál kezd kiegyenlítődni a szénszavas és a mentes termékek aránya.
A Tesco áruház tájékoztatása szerint az elmúlt néhány nap kánikulai időjárásának köszönhetően jelentősen megnőtt a klasszikus nyári termékek forgalma. Az eladott ásványvizek napi mennyisége 80 százalékkal, a jégkrémeké 30 százalékkal emelkedett, sörből pedig 15 százalékkal több fogyott az utóbbi napokban az előző héthez képest. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >