Hőség és vásárlási láz: akciós hullám a háztartási gépek piacán
A tartós kánikulai időjárás nemcsak az embereket, hanem a háztartási gépeket is próbára teszi, így az elmúlt napokban tömegesen mondtak fel a szolgálatot a különféle készülékek. A fokozott igénybevétel miatt a nagyáruházak sorra hirdetnek akciókat, hogy kielégítsék a megnövekedett keresletet. A GFK adatai szerint a magyar háztartásigép-piac tavaly 21,8 százalékkal csökkent, ami 302 ezer darabbal kevesebb eladást jelent, így az akciók időszerűek és szükségesek.
Árzuhanás a nagyáruházakban
Az Aldi, Auchan, Lidl, Euronics, és Media Markt is vonzó ajánlatokkal csalogatja a vásárlókat. Az Aldiban a mobil klímák és a hűtőszekrények mellett porszívók és kis konyhai gépek, mint például eszpresszógépek és kávédarálók kaptak helyet a leárazott termékek között.
Az Auchan a sütőket és kávéfőzőket kínálja kedvezményes áron, míg a Lidl a bluetooth-os hőmérőktől az air fryerekig széles választékban kínál akciós termékeket. Az Euronics és a Media Markt kínálatában a hűtőszekrények, mosógépek és légkondicionáló berendezések dominálnak, mindemellett a szódagépek is népszerűek a műanyag palackok betétdíjának bevezetése óta.
A vásárlók stratégiái
A magas hőmérsékletek hatására a vásárlók gyakran döntenek a spontán vásárlás mellett, amikor a meghibásodott gépeket azonnal pótolni kell. A nagyáruházak akciói kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy a vásárlók jó áron jussanak hozzá a szükséges készülékekhez. Az árak jelentős csökkenése mellett a vásárlók dönthetnek úgy is, hogy előrehozzák a tervezett nagyobb beruházásokat, kihasználva az akciós időszakokat.
A jövő kérdései
A folyamatosan változó piaci körülmények és a várhatóan tovább emelkedő hőmérsékletek kérdéseket vetnek fel a háztartási gépek piacának jövőjét illetően. Hogyan alkalmazkodnak a gyártók és kereskedők a megváltozott vásárlói igényekhez? Milyen technológiai innovációkra lehet számítani a jövőben a háztartási gépek területén, különösen a tartós meleg időjárás tükrében? Ezekre a kérdésekre a következő évek során kapunk majd választ, ahogy a piac alkalmazkodik az új klímabeli és gazdasági realitásokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Megnyílt az ország legnagyobb ALDI áruháza
Magyarország legnagyobb alapterületű ALDI áruháza nyílt meg a mai napon…
Tovább olvasom >Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >