A HÓNAP NIELSEN TÁBLÁZATA – Második a magyar kiskereskedelem forgalmának növekedése Európában
Értékben 8,2 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 utolsó negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ez majdnem az európai átlag kétszerese, amely a vizsgált időszakban 4,4 százalékon állt, 2012 első negyedéve óta nem volt ilyen magas.
A kiskereskedelem értékbeli növekedési üteme néhány európai országban
(2017 utolsó negyedéve 2016 utolsó negyedévéhez viszonyítva, százalékban)
Értékbeli változás |
Árszínvonal-változás |
Mennyiségi változás |
|
Európai átlag |
4,4 | 2,6 | 1,8 |
Svájc |
1,60 | 0,20 | 1,40 |
Finnország |
1,74 | 3,19 | –1,45 |
Belgium |
1,80 | 2,10 | –0,30 |
Svédország |
2,00 | 3,00 | –1,00 |
Dánia |
2,20 | 2,80 | –0,60 |
Írország |
2,20 | 0,60 | 1,60 |
Ausztria |
2,49 | 2,33 | 0,16 |
Norvégia |
2,50 | –0,22 | 2,72 |
Franciaország |
2,77 | 1,36 | 1,41 |
Hollandia |
2,93 | 3,19 | –0,26 |
Olaszország |
3,07 | 1,34 | 1,73 |
Németország |
3,72 | 3,20 | 0,51 |
Egyesült Királyság |
3,98 | 1,18 | 2,79 |
Spanyolország |
5,30 | 2,10 | 3,20 |
Lengyelország |
6,00 | 1,98 | 4,02 |
Csehország |
6,11 | 5,45 | 0,67 |
Görögország |
6,40 | 0,60 | 5,80 |
Portugália |
6,68 | 3,82 | 2,86 |
Szlovákia |
7,53 | 3,47 | 4,06 |
Magyarország |
8,20 | 4,65 | 3,55 |
Törökország |
16,79 | 12,28 | 4,51 |
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >