A HÓNAP NIELSEN TÁBLÁZATA – Második a magyar kiskereskedelem forgalmának növekedése Európában
Értékben 8,2 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2017 utolsó negyedéve során az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon. Ez majdnem az európai átlag kétszerese, amely a vizsgált időszakban 4,4 százalékon állt, 2012 első negyedéve óta nem volt ilyen magas.
A kiskereskedelem értékbeli növekedési üteme néhány európai országban
(2017 utolsó negyedéve 2016 utolsó negyedévéhez viszonyítva, százalékban)
Értékbeli változás |
Árszínvonal-változás |
Mennyiségi változás |
|
Európai átlag |
4,4 | 2,6 | 1,8 |
Svájc |
1,60 | 0,20 | 1,40 |
Finnország |
1,74 | 3,19 | –1,45 |
Belgium |
1,80 | 2,10 | –0,30 |
Svédország |
2,00 | 3,00 | –1,00 |
Dánia |
2,20 | 2,80 | –0,60 |
Írország |
2,20 | 0,60 | 1,60 |
Ausztria |
2,49 | 2,33 | 0,16 |
Norvégia |
2,50 | –0,22 | 2,72 |
Franciaország |
2,77 | 1,36 | 1,41 |
Hollandia |
2,93 | 3,19 | –0,26 |
Olaszország |
3,07 | 1,34 | 1,73 |
Németország |
3,72 | 3,20 | 0,51 |
Egyesült Királyság |
3,98 | 1,18 | 2,79 |
Spanyolország |
5,30 | 2,10 | 3,20 |
Lengyelország |
6,00 | 1,98 | 4,02 |
Csehország |
6,11 | 5,45 | 0,67 |
Görögország |
6,40 | 0,60 | 5,80 |
Portugália |
6,68 | 3,82 | 2,86 |
Szlovákia |
7,53 | 3,47 | 4,06 |
Magyarország |
8,20 | 4,65 | 3,55 |
Törökország |
16,79 | 12,28 | 4,51 |
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Még mindig visszafogottabbak a magyar vásárlók
Júniusban a kiskereskedelmi forgalom volumene 3 százalékkal nőtt éves összevetésben.…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Sokkal többen mondanának fel, mint tavaly, ha megszűnne a home office
A munkavállalók túlnyomó többsége távmunka-párti, és egyre többen is végeznék…
Tovább olvasom >