Holtverseny a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj élmezőnyében
A CBA Kereskedelmi Kft. és a PENNY Market Kft. nyerte 2024-ben a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat. A magas rangú szakmai elismerés esetében 2021 után, idén először hirdettek újra megosztott első helyet. A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által alapított elismerést Dr. Felkai Beáta Olga helyettes államtitkár asszony, a szakma legnagyobb rendezvényén, a Business Days-en adta át a vállalatok képviselőinek.
Az idei évben különleges helyzet alakult ki a Kereskedelmi Nívódíj győzteseinél. A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade magazin által alapított elismerést ugyanis megosztva a CBA Kereskedelmi Kft. és a PENNY Market Kft. együttesen nyerte el. Az ezüstérmet az Auchan Magyarország Kft., míg a bronzérmet a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. érdemelte ki. A verseny szakmai különdíját a TISZA-COOP Zrt.-nek ítélték oda.
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny győztese megosztottan a CBA Kereskedelmi Kft.:
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny győztese megosztottan a PENNY Market Kft.:
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny ezüstérmese az Auchan Magyarország Kft.:
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny bronzérmese és a Vásárlói nívódíjasa a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.:
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny szakmai különdíjasa a TISZA-COOP Zrt.:
A Vásárlói Nívódíj idén is a SPAR-é
Mivel a fogyasztói visszajelzések rendkívül fontosak, ezért a Magyar Termék hűségoldalon (www.magyaranyero.hu) végzett online kutatásban a vásárlók véleményét is megkérdezték. Ennek keretében csaknem ötezer fő adta meg válaszát a Magyar Termék védjegyes termékek vásárlási szokásairól. A válaszadók 23%-a a SPAR üzletláncot jelölte meg, ahol a legkönnyebben megtalálja kedvenc Magyar Termék védjegyes termékeit, így a Kereskedelmi Nívódíj története során másodszor, 2023 után 2024-ben is a SPAR nyerte el a Vásárlói Nívódíjat, amelyet Várkonyi Krisztina, a SPAR beszerzési cégvezetője vett át. A felmérésből többek között az is kiderült, hogy a legtöbben (71%) a LIDL, a SPAR, az ALDI, a PENNY, illetve a TESCO alkotta „ötösfogatban” vásárolnak. Fontos adat továbbá, hogy a megkérdezettek kosarába rendszeresen kerül egy vagy több védjegyes termék, mindössze 10% nem figyeli, hogy védjegyes magyar terméket vásárol-e.
A Nívódíj célja és az értékelés
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat 2018-ban a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította azzal a céllal, hogy elismerjék azoknak az üzletláncoknak a munkáját, amelyek aktívan segítik a magyar termékek piacra jutását. Ezzel együtt arra is ösztönözni szeretnék a kereskedelmi hálózatokat, hogy aktívan támogassák a Magyar Termék védjegyes áruk promócióját, értékesítését. A díj fővédnöke dr. Nagy István agrárminiszter.
Az elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet teszi a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért.
Az immár több mint 250 védjegyhasználó saját tapasztalataik alapján, objektív kritériumokat pontozva mondanak véleményt a láncokról. Az ő szavazataikat egészíti ki a szintén védjegyhasználók képviselőiből álló szakmai zsűri voksai. A díjat a legtöbb pontot elérő társaság kapja.
Az értékelésnél figyelembe vették, hogy a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban mekkora volt. Mennyire voltak elégedettek a hálózatban a védjegyhasználók a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel. Mennyire voltak sikeresek a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre összeállított promóciók. Ezek mellett komoly pontszámot jelentett az üzletlánc bemutatkozója.
A Trade magazin, mint az FMCG-piac vezető szaklapja, minden évben örömmel biztosít helyet az ötnapos Business Days konferencián a közös alapítású Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj, és tavaly óta már a Váráslói Nívódíj átadásának. A magazin minden számában önálló cikkeket közöl a Magyar Termék védjegyes cégekről, azok termékpromócióiról és kampányaikról, valamint külön mellékletet jelentet meg a magyar termékekről év végi számában.
Kapcsolódó cikkeink
Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >