Hőkamerákkal küzd a járvány ellen az Amazon
Legalább hat raktárában használ már az Amazon hőkamerát a lázas dolgozók kiszűrésére – írja a Reuters nyomán az index. A kamerák megmutatják, hogy egy személy mennyi hőt bocsát ki a környezetéhez képest. A kamerák gyorsabban mérnek és pontosabbak, mint a homlokhoz nyomós hőmérők, és nem kell senkihez közel menni ahhoz, hogy mérjen.
A lépést az indokolhatja, hogy sok munkás felmondott, miután az Amazon több mint 50 raktárában megjelent a koronavírus. Több alkalmazott is azt követelte a cégtől, hogy ha már ilyen sokat nőtt a forgalom és a bevétel, kapjanak rendes védőfelszerelést, veszélyességi pótlékot, és támogassák azokat, akik nem tudnak dolgozni. Több raktárban is tüntettek, az egyik ilyen demonstráció vezetőjét elbocsátották.
Az USA-ban egyelőre nem kell bezárniuk a raktáraikat, és a kamerákat is azért szerelik be, hogy növeljék a dolgozók biztonságát, és ne kelljen bezárni. Franciaországban már 6 raktárt zártak le, ideiglenesen. A 2003-as SASRS járvány után több ázsiai reptéren is hasonló rendszereket szereltek fel, de az Intel is kísérletezik a technológiával. A rendszer ára 5 és 20 ezer dollár között bárhová eshet (nagyjából 1,5-6,5 millió forint).
Egyelőre hat Los Angeles-i és Seattle-i raktárukban éles a rendszer. Ha a kamera valakinél túl magas hőmérsékletet észlel, akkor az előírásoknak megfelelően megmérik hagyományos, homlokos lázmérővel is.
Korábban az Amazon megígérte, hogy megkezdi az USA-ban és Európában az alkalmazottak lázmérését, és maszkokat fog kiosztani közöttük, de néha hosszú sorok alakulnak ki a raktáraknál, és maszkot csak lázmérés után kapnak.
Ahol nem kamerát használnak, ott az alkalmazottak egyesével odaállnak egy plexi elé, amiben van egy kis lyuk, amibe a túloldalon egy másik munkás át tudja tolni a hőmérőt. Ez a közelség sokakat feszélyez, de a kamerákkal ezt is ki tudják küszöbölni. (Világi Máté, index)
Kapcsolódó cikkeink
Éves élelmiszer-előfizetési programot indított az Amazon
Éves élelmiszer-előfizetési programot kínál az Amazon a Prime-tagok számára, valamint…
Tovább olvasom >Útkeresés az óriások árnyékában: 2024-ben a magyar e-kereskedelmi piac növekedését már az import forgalom hajtja
A hazai e-kereskedelem az elmúlt egy évben olyan átalakuláson ment…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági címkét vezet be az Amazon Belgiumban és Svédországban
Az Amazon Belgiumra és Svédországra is kiterjeszti „Climate Pledge Friendly”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >