Hogyan lehet hatékony a logisztika „szembeszélben”? Avagy költség- és időmegtakarítás fuvarszervező alkalmazással

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 10. 17. 18:25

Napjainkban egyre több kihívással találkozunk a logisztikai feladatok elvégzése során; az üzemanyagár drasztikus emelkedése, a szakképzett munkavállalók hiánya, a kiélezett verseny, a növekvő ügyféligények, mind komoly nehézséget okoznak, melyen a digitalizáció, illetve az adatok elemzése segít a legtöbbet a vállalkozásod számára.

Staufen AG. által végzett felmérés szerint a vállalkozások a következő eredményeket várják a digitalizációtól és automatizálástól, továbbá az ezeket alkalmazó vállalatok rövidtávon is már jelentős versenyelőnyre tesznek szert.

Az első lépés a jövő logisztikája felé az eszközök és szállítmányok összekapcsolása, ami lehetővé teszi a vállalaton belül a tevékenységek megértését, vizualizációját és elemzését. A következő lépés az összes érintett fél számára biztosított átláthatóság megteremtése, hogy a szállítmányok helyét és státuszát mindenkor követni lehessen. 

A térben és időben is ideális szállítási útvonal, továbbá a megfelelő gépjárműtípus kiválasztása révén biztosítható, hogy az áruk a kívánt időben és energiahatékonyan megérkezzenek a célállomásra. Az optimális útvonal kiválasztása során nemcsak a térbeli és időbeli távolsággal, hanem az útdíjakkal, aktuális közlekedési adottságokkal, a termék egyedi jellemzőivel vagy a várható üzemanyagfogyasztással is számolni kell.

A sikeres fuvarszervezés menete a fuvarozás tényleges lépésein túlmenően magában foglalja a folyamatos adatelemzést és kommunikációt. Ehhez precíz logisztikára van szükség, amit a modern információs technológia – például egy jól kiválasztott fuvarszervező program – megkönnyít, továbbá rengeteg fáradtságot, fejfájást és időt spórol meg. A fuvarszervezés optimalizálása jelentős költségmegtakarítást, időbeli hatékonyságot, illetve elégedettebb ügyfeleket eredményez.

Milyen konkrét megoldások léteznek a fuvarszervezés optimalizálására? 

Végy egy digitális platformot, add hozzá a súlykorlátozásokat, közlekedési információkat, behajtási szabályokat, időkapukat, ízlés szerint fűszerezd a telephelyeiddel, kapacitás adatokkal, gépjármű típusokkal, fuvarköltség információkkal, termék jellemzőkkel, végül öntsd fel a megrendelésekkel. A beépített algoritmus segítségével pillanatok alatt elkészül a napi rendeléseknek megfelelő fuvarterv, valamint a szállítási útvonal, melyet szükség esetén rugalmasan módosíthatsz, sőt a statisztikai modul segítségével eredményeidet egyszerűen elemezheted, melyet térképen is megjeleníthetsz.

A GLI Solutions által kínált logisztikai megoldás egy olyan folyamatoptimalizáló és fuvarszervező szoftver megoldás, amely egy térképi platform is egyben, benne Magyarország és Európa navigációs térképi adatbázisával. Erre épülve kínál fuvartervezés -és szervezés, adatkapcsolat, statisztika, nyomonkövetés szoftver komponenseket, amelyek a megrendeléstől a kiszállításig támogatják a munkafolyamatok hatékony elvégzését. Az alkalmazás kiegészül időkapu modullal, így elkerülhető a rakodásra érkező gépjárművek feltorlódása, csökken a dolgozók túlterhelése, kiszámíthatóvá és előre tervezetté válik a ki -és bepakolás folyamata és a ráfordított idő.

A rendszer egyedi folyamatokra testre szabható, alkalmas arra, hogy bővítés esetén további funkciók épüljenek bele, egyéb társrendszerekkel integrálódjon (pl.: vállalatirányítási rendszer), oda adatokat publikáljon vagy használjon fel, ezzel segítve a felhasználó napi munkáját. Megoldásunkat ajánljuk gyártó vállalatoknak, kereskedők és logisztikai cégek számára.

A logisztika időalapú eszközként alkalmazva hozzájárul a nyereségességhez, növekedéshez és tartós versenyelőnyt biztosít vállalkozásod számára. Válaszd a GLI Solutions által fejlesztett időkapu modullal is rendelkező fuvarszervező – és optimalizáló megoldását a folyamataidra szabva.

Tapasztald meg mennyivel gondtalanabb és költséghatékonyabb a fuvarszervezés! Lépj velünk kapcsolatba (info@gli-solutions.com / +36706342794). 

(x)

Kapcsolódó cikkeink