Hogyan döntenek a vásárlók? A döntési fa megalkotása és megértése

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 03. 22:32

Egy kategória megértése és megvilágítása a vásárló szemszögéből ma már elengedhetetlen ahhoz, hogy valamennyi vásárló számára megfelelő választékot alakíthasson ki a Tesco. A hagyományos vásárlói döntési fa megalkotása általában beszámolókra vagy kiscsoportos kutatásokra alapul. Ezzel szemben a dunnhumby döntési fa bemutatóeszköz a valós vásárlásokat elemzi több ezer vásárló adatait felhasználva. Az eredmény: egy valós vásárlási szokásokra alapuló döntési fa.

Az elemzés megmutatja, hogy hogyan (azaz miket) vásárolnak a kategórián belül a vásárlók, és ezáltal láthatóvá teszi a termékek közötti kapcsolatot is. Azaz…

Milyen vásárlói szükségletek (és ezeket lefedő alszegmensek) léteznek a kategóriában?
Hogy néz ki a vásárlói döntési fa?
Mely termékek helyettesíthetők egymással?
Melyek a kategória Egyedi Termékei?
Milyen lehetőségek vannak új termék bevezetésére, valamint a kategória szegmenseinek bővítésére?
Hogyan lehet a különböző választékméretekben biztosítani, hogy minden vásárlói igény le legyen fedve?
Mely vásárlói csoportok vásárolják a kategória alszegmenseit?
Hogyan lenne célszerű kihelyezni a polcokra a kategória termékeit?

Az eszköz segít megérteni azokat a döntéseket, amelyek a vásárlásokat befolyásolják a különböző igények során, így létrehozva a döntési fát. Ez pedig segít oly módon elrendezni a termékeket, amely a vásárlóknak könnyű és logikus áttekintést biztosít a polcokon.

A dunnhumby döntési fa eszköze segít alaposabban megérteni a kategóriák felépítését. Ha kérdése van, kérjük, lépjen kapcsolatba Tesco beszerzőjével, vagy írja meg elérhetőségét az infohungary@dunnhumby.com címre, és mi visszahívjuk.

Kapcsolódó cikkeink