Hogyan csökkenthető a műanyag hulladék mennyisége?
Egy átlagos európai polgár évente 4,8 tonna hulladékot termel, aminek a jelentékeny része műanyagból készült csomagolóanyag. Emiatt az Európai Unió 2025-re az összes csomagolási hulladék 65 százalékát szeretné újra feldolgozni, a műanyag palackok negyedét pedig újrahasznosított alapanyagból gyártaná. De vajon mit tehet egy átlagember, hogy elérhessük ezeket a fontos célokat? A világ egyik legnagyobb élelmiszeripari vállalata, a Nestlé Újrahasznosítási Kisokost készített, mely gyakorlati tanácsokat ad a felelős hulladékgyűjtéshez.
A lakosságnak szóló, egyszerűen és közérthetően megfogalmazott Újrahasznosítási Kisokost készített a Nestlé a HUMUSZ Szövetség szakmai támogatásával. A kiadvány célja, hogy támogassa a ma még fejlődőben lévő magyar hulladék újrahasznosítási rendszer működését, gyakorlati hasznos tanácsokkal segítse az emberek mindennapi hulladékgyűjtési tevékenységét.
A szelektív hulladékgyűjtés megfelelő működését számos lakossági tévhit nehezíti – ilyen például, hogy melyik kukába tegyünk bizonyos háztartási hulladékot, hova kerüljön a tejes és gyümölcsleves kartondoboz vagy a samponos és mosószeres műanyagflakon. Az Újrahasznosítási Kisokos ezekre a kérdésekre igyekszik választ adni.
Több más élelmiszeripari céghez hasonlóan a Nestlé csatlakozott azon törekvéshez, hogy 2025-re minden csomagolását újrafeldolgozhatóvá vagy újrafelhasználhatóvá tegye, 2050-ig pedig nullára csökkenti üveghatású gázkibocsátását. Ezen felül Svájcban létrehozta a Nestlé Csomagolástechnikai Intézetet, mely újrafeldolgozható, lebomló vagy komposztálható műanyagok, funkcionális papír, valamint a műanyag csomagolóanyagok újrafeldolgozhatóságát növelő új csomagolási megoldások és technológiák kutatásával foglalkozik.
Az Újrahasznosítási Kisokos fontos lépés a fogyasztók edukálásában, hisz a vállalat az alternatív csomagolási megoldások fejlesztése mellett azon dolgozik, hogy partnereivel és a lakossággal együttműködve felelős vállalatként szélesebb körben is felhívja a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára.
A Nestlé Újrahasznosítási Kisokosának elérhetősége: nestle.hu/hovadobjam
Kapcsolódó cikkeink
Túlteljesítette a Nescafé a regeneratív gazdálkodásból származó kávébeszerzéssel kapcsolatos célját
A Nestlé nemrégiben bejelentette, hogy a Nescafé márka 2023-ban a…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Felhagy a Nutri-Score használatával a Nestlé Svájcban
Idén nyártól kezdődően fokozatosan szünteti meg a Nutri-Score címke megjelenítését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >