Hogy iszod?
A kávéfogyasztási szokások feltérképezése céljából 2000 fő megkérdezésével készült OMV-felmérés szerint itthon a fogyasztók csaknem 45%-a presszókávéként issza feketéjét, a hosszú kávék és a kapucsínók arány 19, illetve 17%. A magyarok 44%-a jellemzően két csésze kávét fogyaszt el egy nap, de minden negyedik ember három, minden tizedik pedig még ennél is több kávét iszik.
A megkérdezettek 76%-a útközben, például egy töltőállomáson is leginkább a helyben fogyasztást választják. Az úton lévők fele ragaszkodik a megszokott, kedvenc kávétípusához, de 37%-uk szívesen nyit új az ízek felé. A válaszadók számára a kávé kiválasztásakor a legfontosabb szempont annak minősége (67%), de hangsúlyos szerepet játszik az ízesítés (12%) és a márkanév (12%) is. Kétharmaduk 300–500 forintot is szán egy jó minőségű kávéra, ötödük ennél is többet.
Az OMV adatai szerint a fogyasztás minden termékkategóriában kezd visszaállni a veszélyhelyzet előtti megszokott szintekre. Az alapvetően konzervatív hozzáállású hazai fogyasztók érezhetően egyre nyitottabbá váltak az új ízek és a minőségi kávéfogyasztás irányába – állítja Kováts Botond, az OMV Hungária marketingmenedzsere. Az OMV már a kezdetektől Fairtrade kereskedelemből szerzi be a kávét. //
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >A bécsi kávékultúra szíve: Julius Meinl és a kávé öröksége
Bécs, a híres kávéházi kultúra otthona, 2008-ban ideiglenesen otthont adott…
Tovább olvasom >Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >