Hogy iszod?
A kávéfogyasztási szokások feltérképezése céljából 2000 fő megkérdezésével készült OMV-felmérés szerint itthon a fogyasztók csaknem 45%-a presszókávéként issza feketéjét, a hosszú kávék és a kapucsínók arány 19, illetve 17%. A magyarok 44%-a jellemzően két csésze kávét fogyaszt el egy nap, de minden negyedik ember három, minden tizedik pedig még ennél is több kávét iszik.
A megkérdezettek 76%-a útközben, például egy töltőállomáson is leginkább a helyben fogyasztást választják. Az úton lévők fele ragaszkodik a megszokott, kedvenc kávétípusához, de 37%-uk szívesen nyit új az ízek felé. A válaszadók számára a kávé kiválasztásakor a legfontosabb szempont annak minősége (67%), de hangsúlyos szerepet játszik az ízesítés (12%) és a márkanév (12%) is. Kétharmaduk 300–500 forintot is szán egy jó minőségű kávéra, ötödük ennél is többet.
Az OMV adatai szerint a fogyasztás minden termékkategóriában kezd visszaállni a veszélyhelyzet előtti megszokott szintekre. Az alapvetően konzervatív hozzáállású hazai fogyasztók érezhetően egyre nyitottabbá váltak az új ízek és a minőségi kávéfogyasztás irányába – állítja Kováts Botond, az OMV Hungária marketingmenedzsere. Az OMV már a kezdetektől Fairtrade kereskedelemből szerzi be a kávét. //
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Új festmények a Mizo Art Coffee csomagolásain
A Mizo Coffee Selection idén nyáron ismét újraértelmezi a kávézás…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az amerikai fagylaltnap alkalmából akció indult vasárnap a Balatonnál
Ezer gombóc fagylaltkupont rejtenek el vasárnaptól a Balaton körül az…
Tovább olvasom >Egy szerethető fenntarthatósági ötlet a szállodában – A nap képe
Mindenképpen szimpatikus a német szálloda ötlete, a sörisszáknak duplán is.…
Tovább olvasom >