Hogy egy szellőből ne legyen vihar
Az iXtenso kereskedelmi magazin interjút készített Alexander De Ruiterrel, a holland OBI4wan tanácsadó cég vezérigazgatójával, aki a kiskereskedelmi válságmenedzsment témájában osztotta meg a lappal gondolatait.
A EuroShop weboldala által idézett interjúban a szakember a hosszú megrendelési folyamat, a hibás teljesítés és a nem kielégítő ügyfélszolgálat által okozott reputációvesztés és a negatív vásárlói vélemények kezelésével kapcsolatban elmondta, hogy az eredményes válságmenedzsment kulcsa a probléma megjelenésének pillanatában, a minél korábbi kezelésben rejlik. Az ilyen esetekre ajánlja a médiafigyelés eszközeit, amelyek a közösségi médiát váratlanul elárasztó negatív kommentek esetén azonnali figyelmeztetést küldenek a márkatulajdonosnak, kereskedőnek. A válság kezelésében elsőként meg kell találni a véleményvezéreket, valamint azt, hogy a kialakult negatív irányú társalgás alapvetően mely témákból fakad. Külön felhívta a figyelmet a válságra adott kereskedői válaszok hatásának követésére, valamint arra, hogy egy-egy krízisnek a márka vagy üzlet reputációjára gyakorolt hosszú távú hatását is szükséges vizsgálni, és meg kell határozni, milyen intézkedésekkel lehet megelőzni a további károkat. A megelőzés egyik hatékony módszereként Alexander De Ruiter azt javasolja, hogy ne csak a saját cég reputációja legyen monitorozva folyamatosan, hanem fontos tisztában lenni és követni a teljes piacon és működési ágazatban jelenlévő, általános fogyasztói elvárásokkal, vezető témákkal és uralkodó közvéleménnyel is. //
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Jóval kevesebbet költünk húsvétkor, mit karácsonykor, de azért 30%-kal többet, mint egy nagybevásárlásnál
Az ünnepi szezonok általában mindig erős időszakok a kiskereskedelemben, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >