Hogy egy szellőből ne legyen vihar
Az iXtenso kereskedelmi magazin interjút készített Alexander De Ruiterrel, a holland OBI4wan tanácsadó cég vezérigazgatójával, aki a kiskereskedelmi válságmenedzsment témájában osztotta meg a lappal gondolatait.
A EuroShop weboldala által idézett interjúban a szakember a hosszú megrendelési folyamat, a hibás teljesítés és a nem kielégítő ügyfélszolgálat által okozott reputációvesztés és a negatív vásárlói vélemények kezelésével kapcsolatban elmondta, hogy az eredményes válságmenedzsment kulcsa a probléma megjelenésének pillanatában, a minél korábbi kezelésben rejlik. Az ilyen esetekre ajánlja a médiafigyelés eszközeit, amelyek a közösségi médiát váratlanul elárasztó negatív kommentek esetén azonnali figyelmeztetést küldenek a márkatulajdonosnak, kereskedőnek. A válság kezelésében elsőként meg kell találni a véleményvezéreket, valamint azt, hogy a kialakult negatív irányú társalgás alapvetően mely témákból fakad. Külön felhívta a figyelmet a válságra adott kereskedői válaszok hatásának követésére, valamint arra, hogy egy-egy krízisnek a márka vagy üzlet reputációjára gyakorolt hosszú távú hatását is szükséges vizsgálni, és meg kell határozni, milyen intézkedésekkel lehet megelőzni a további károkat. A megelőzés egyik hatékony módszereként Alexander De Ruiter azt javasolja, hogy ne csak a saját cég reputációja legyen monitorozva folyamatosan, hanem fontos tisztában lenni és követni a teljes piacon és működési ágazatban jelenlévő, általános fogyasztói elvárásokkal, vezető témákkal és uralkodó közvéleménnyel is. //
Kapcsolódó cikkeink
Erősödik a kiskereskedelem: de hol mennyit keresnek és költenek a magyarok?
A magyar kiskereskedelem fokozatosan erősödik, de az adatok szerint még…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >MNB: átmenetileg emelkedik, de 2025-ben a három százalékos sávban alakulhat az infláció
A következő hónapokban átmenetileg emelkedik, 2025 egészében azonban jobbára a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >