Hogy egy szellőből ne legyen vihar
Az iXtenso kereskedelmi magazin interjút készített Alexander De Ruiterrel, a holland OBI4wan tanácsadó cég vezérigazgatójával, aki a kiskereskedelmi válságmenedzsment témájában osztotta meg a lappal gondolatait.
A EuroShop weboldala által idézett interjúban a szakember a hosszú megrendelési folyamat, a hibás teljesítés és a nem kielégítő ügyfélszolgálat által okozott reputációvesztés és a negatív vásárlói vélemények kezelésével kapcsolatban elmondta, hogy az eredményes válságmenedzsment kulcsa a probléma megjelenésének pillanatában, a minél korábbi kezelésben rejlik. Az ilyen esetekre ajánlja a médiafigyelés eszközeit, amelyek a közösségi médiát váratlanul elárasztó negatív kommentek esetén azonnali figyelmeztetést küldenek a márkatulajdonosnak, kereskedőnek. A válság kezelésében elsőként meg kell találni a véleményvezéreket, valamint azt, hogy a kialakult negatív irányú társalgás alapvetően mely témákból fakad. Külön felhívta a figyelmet a válságra adott kereskedői válaszok hatásának követésére, valamint arra, hogy egy-egy krízisnek a márka vagy üzlet reputációjára gyakorolt hosszú távú hatását is szükséges vizsgálni, és meg kell határozni, milyen intézkedésekkel lehet megelőzni a további károkat. A megelőzés egyik hatékony módszereként Alexander De Ruiter azt javasolja, hogy ne csak a saját cég reputációja legyen monitorozva folyamatosan, hanem fontos tisztában lenni és követni a teljes piacon és működési ágazatban jelenlévő, általános fogyasztói elvárásokkal, vezető témákkal és uralkodó közvéleménnyel is. //
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Az EU kiskereskedelmi kiadásainak aránya tovább csökken: jelentés a GfK-tól
A GfK legfrissebb tanulmánya szerint az Európai Unió kiskereskedelmi kiadásainak…
Tovább olvasom >Több ezer eladó fog hiányozni a német kiskereskedelmi szektorból 2027-re
A német élelmiszer-kiskereskedelmi ágazatban 2027-re hatalmas hiány várható szakképzett munkaerőből,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: lesz bérmegállapodás
Lesz bérmegállapodás – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára…
Tovább olvasom >