Hódítanak a funkcionális gyümölcslevek a Közel-Keleten

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 18. 10:10

A Közel-Kelet egyre meghatározóbb szereplője a globális gyümölcslépiacnak, ahogy az egészségtudatos fogyasztók egyre inkább az egészségükre pozitívan ható italokat keresik – állapította meg az Euromonitor International. 

Ez a trend különösen az Egyesült Arab Emírségekben nyilvánvaló, ahol egyre népszerűbbek az immunerősítő és anyagcserét fokozó funkcionális italok, és folyamatosan növekszik a kollagénnel dúsított és emésztést segítő gyümölcslevek iránti kereslet.

Annak ellenére, hogy egyre nagyobb teret nyernek a prémium termékek az árérzékenység továbbra is kulcsszempont a vásárlók körében. A 2023 februárjában végzett Euromonitor felmérés szerint az emirátusi fogyasztók 42%-a – az amerikai, a török és a brit fogyasztóknál nagyobb arányban – hisz a gyümölcslevek immunerősítő hatásában.

A helyi márkák gyorsan reagálnak a trendekre: a Doki Juice Lean Up néven kalóriaégető italt dobott piacra, míg a Hayatna kollagénnel dúsított gyümölcsleveket kínál. A természetes prebiotikumokat tartalmazó italok, például az alma- és gránátalmalé, szintén egyre népszerűbbek.

Bár a citrusbetegségek miatt nőnek az előállítási költségek, az egészségre pozitív hatást gyakorló funkcionális gyümölcslevek iránti kereslet stabil, a gyártók pedig a megfizethető árak megtartására törekednek.

Retail Asia

Kapcsolódó cikkeink