Hódítanak a funkcionális gyümölcslevek a Közel-Keleten
A Közel-Kelet egyre meghatározóbb szereplője a globális gyümölcslépiacnak, ahogy az egészségtudatos fogyasztók egyre inkább az egészségükre pozitívan ható italokat keresik – állapította meg az Euromonitor International.
Ez a trend különösen az Egyesült Arab Emírségekben nyilvánvaló, ahol egyre népszerűbbek az immunerősítő és anyagcserét fokozó funkcionális italok, és folyamatosan növekszik a kollagénnel dúsított és emésztést segítő gyümölcslevek iránti kereslet.
Annak ellenére, hogy egyre nagyobb teret nyernek a prémium termékek az árérzékenység továbbra is kulcsszempont a vásárlók körében. A 2023 februárjában végzett Euromonitor felmérés szerint az emirátusi fogyasztók 42%-a – az amerikai, a török és a brit fogyasztóknál nagyobb arányban – hisz a gyümölcslevek immunerősítő hatásában.
A helyi márkák gyorsan reagálnak a trendekre: a Doki Juice Lean Up néven kalóriaégető italt dobott piacra, míg a Hayatna kollagénnel dúsított gyümölcsleveket kínál. A természetes prebiotikumokat tartalmazó italok, például az alma- és gránátalmalé, szintén egyre népszerűbbek.
Bár a citrusbetegségek miatt nőnek az előállítási költségek, az egészségre pozitív hatást gyakorló funkcionális gyümölcslevek iránti kereslet stabil, a gyártók pedig a megfizethető árak megtartására törekednek.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Euromonitor International 2025: A szépségipar fő trendjei
A szépségápolási és személyes higiéniai piac dinamikus növekedést mutat, amelyet…
Tovább olvasom >Funkcionális italgyártóban szerzett kisebbségi részesedést a Constellation Brands
A Constellation Brands kisebbségi részesedést vásárolt a Hiyo nevű funkcionális,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Új dinamikák a drogériapiacon: a dm vezet, a Müller megelőzte a Rossmannt
A hazai drogérialáncok élmezőnyében komoly átrendeződés zajlott le 2024-ben: a…
Tovább olvasom >Növelte piaci részesedését és árbevételét 2024-ben a Praktiker
A kihívásokkal teli környezetben is pozitív eredménnyel és piaci részesedésének…
Tovább olvasom >