Hódítanak a funkcionális gyümölcslevek a Közel-Keleten
A Közel-Kelet egyre meghatározóbb szereplője a globális gyümölcslépiacnak, ahogy az egészségtudatos fogyasztók egyre inkább az egészségükre pozitívan ható italokat keresik – állapította meg az Euromonitor International.
Ez a trend különösen az Egyesült Arab Emírségekben nyilvánvaló, ahol egyre népszerűbbek az immunerősítő és anyagcserét fokozó funkcionális italok, és folyamatosan növekszik a kollagénnel dúsított és emésztést segítő gyümölcslevek iránti kereslet.
Annak ellenére, hogy egyre nagyobb teret nyernek a prémium termékek az árérzékenység továbbra is kulcsszempont a vásárlók körében. A 2023 februárjában végzett Euromonitor felmérés szerint az emirátusi fogyasztók 42%-a – az amerikai, a török és a brit fogyasztóknál nagyobb arányban – hisz a gyümölcslevek immunerősítő hatásában.
A helyi márkák gyorsan reagálnak a trendekre: a Doki Juice Lean Up néven kalóriaégető italt dobott piacra, míg a Hayatna kollagénnel dúsított gyümölcsleveket kínál. A természetes prebiotikumokat tartalmazó italok, például az alma- és gránátalmalé, szintén egyre népszerűbbek.
Bár a citrusbetegségek miatt nőnek az előállítási költségek, az egészségre pozitív hatást gyakorló funkcionális gyümölcslevek iránti kereslet stabil, a gyártók pedig a megfizethető árak megtartására törekednek.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >Az idei karácsony slágertermékei a dobozos csokoládé-válogatások és a játékok
Az idei karácsonyi szezon slágertermékei a csokoládé-válogatások és az edukatív…
Tovább olvasom >A magas árak jelentik a fenntartható termékek vásárlásának legfőbb akadályát
Tízből négy vásárló a magas árakat jelöli meg a fenntartható…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú saját márkát vezetett be a belga Colruyt Group
A belga Colruyt Group új saját márkás almárkát vezet be…
Tovább olvasom >Olcsó, de jó is? Sokan esnek ebbe a hibába használtautó-vásárláskor
Az újautó árak folyamatos növekedése miatt ma egy vadonatúj gépkocsi…
Tovább olvasom >Elhunyt a „Nutella atyja”
97 éves korában, 2025. február 14-én elhunyt Francesco Rivella, a…
Tovább olvasom >