Hódítanak a funkcionális gyümölcslevek a Közel-Keleten
A Közel-Kelet egyre meghatározóbb szereplője a globális gyümölcslépiacnak, ahogy az egészségtudatos fogyasztók egyre inkább az egészségükre pozitívan ható italokat keresik – állapította meg az Euromonitor International.
Ez a trend különösen az Egyesült Arab Emírségekben nyilvánvaló, ahol egyre népszerűbbek az immunerősítő és anyagcserét fokozó funkcionális italok, és folyamatosan növekszik a kollagénnel dúsított és emésztést segítő gyümölcslevek iránti kereslet.
Annak ellenére, hogy egyre nagyobb teret nyernek a prémium termékek az árérzékenység továbbra is kulcsszempont a vásárlók körében. A 2023 februárjában végzett Euromonitor felmérés szerint az emirátusi fogyasztók 42%-a – az amerikai, a török és a brit fogyasztóknál nagyobb arányban – hisz a gyümölcslevek immunerősítő hatásában.
A helyi márkák gyorsan reagálnak a trendekre: a Doki Juice Lean Up néven kalóriaégető italt dobott piacra, míg a Hayatna kollagénnel dúsított gyümölcsleveket kínál. A természetes prebiotikumokat tartalmazó italok, például az alma- és gránátalmalé, szintén egyre népszerűbbek.
Bár a citrusbetegségek miatt nőnek az előállítási költségek, az egészségre pozitív hatást gyakorló funkcionális gyümölcslevek iránti kereslet stabil, a gyártók pedig a megfizethető árak megtartására törekednek.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Euromonitor International 2025: A szépségipar fő trendjei
A szépségápolási és személyes higiéniai piac dinamikus növekedést mutat, amelyet…
Tovább olvasom >Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Funkcionális italgyártóban szerzett kisebbségi részesedést a Constellation Brands
A Constellation Brands kisebbségi részesedést vásárolt a Hiyo nevű funkcionális,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >A Paradicsom még odébb van
A hazai zöldségek-gyümölcsök választékának szélesítése az üzletekben a kormányzat, a…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >