Hódítanak a funkcionális gyümölcslevek a Közel-Keleten
A Közel-Kelet egyre meghatározóbb szereplője a globális gyümölcslépiacnak, ahogy az egészségtudatos fogyasztók egyre inkább az egészségükre pozitívan ható italokat keresik – állapította meg az Euromonitor International.
Ez a trend különösen az Egyesült Arab Emírségekben nyilvánvaló, ahol egyre népszerűbbek az immunerősítő és anyagcserét fokozó funkcionális italok, és folyamatosan növekszik a kollagénnel dúsított és emésztést segítő gyümölcslevek iránti kereslet.
Annak ellenére, hogy egyre nagyobb teret nyernek a prémium termékek az árérzékenység továbbra is kulcsszempont a vásárlók körében. A 2023 februárjában végzett Euromonitor felmérés szerint az emirátusi fogyasztók 42%-a – az amerikai, a török és a brit fogyasztóknál nagyobb arányban – hisz a gyümölcslevek immunerősítő hatásában.
A helyi márkák gyorsan reagálnak a trendekre: a Doki Juice Lean Up néven kalóriaégető italt dobott piacra, míg a Hayatna kollagénnel dúsított gyümölcsleveket kínál. A természetes prebiotikumokat tartalmazó italok, például az alma- és gránátalmalé, szintén egyre népszerűbbek.
Bár a citrusbetegségek miatt nőnek az előállítási költségek, az egészségre pozitív hatást gyakorló funkcionális gyümölcslevek iránti kereslet stabil, a gyártók pedig a megfizethető árak megtartására törekednek.
Retail Asia
Kapcsolódó cikkeink
Gombócok ideje
A hazai szakma láthatóan követi a fagylaltvilágtrendeket és nyitott az…
Tovább olvasom >Vásárlói tudatosság és digitális átalakulás: 2024 FMCG-piaci tanulságai
Alábbi összeállításunkban több nagy elemző cég aktuális adatait, insightjait idézve…
Tovább olvasom >A Wizz Air felfüggeszti dubaji és abu-dzabi-i járatait
A közel-keleti konfliktus eszkalálódása, valamint az ennek nyomán elrendelt légtérzárak…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >