Hódít az önkiszolgálás a húskészítményeknél
Az értékesítés koncentrálódik, az önkiszolgáló szegmens egyre inkább fölénybe kerül a kimérttel szemben, míg a legolcsóbb szegmens, a vörös áru részaránya növekszik. Ezek a húskészítmények kiskereskedelmi forgalmában a legfontosabb trendek 2007. szeptember–2008. augusztusban, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Összességében a feldolgozott friss húskészítmények piacán az egy évvel előttihez képest kedvezőbb számokat regisztráltunk. Értékben ugyanis a bolti eladás a régebbi 1 helyett 2 százalékkal emelkedett 2007. szeptember–2008. augusztusban. Így a piac mérete meghaladja a 195 milliárd forintot. Ugyanakkor mennyiségben az egy éve mért 2 százalék csökkenés mértéke most már csak 1 százalék.
Értékben a vörös áru a legnagyobb szegmens (24 százalék), majd a száraz és félszáraz kolbász (23), továbbá főtt sonka következik (13). Utánuk jön a felvágott, szalonnák és az egyéb kolbász 8-9 százalékos mutatókkal.
Az önkiszolgálás további térhódítását jelzi, hogy erre a szegmensre jutott 2007. október–2008. szeptemberben az értékben mért bolti eladás 60 százaléka; ez 2 százalékponttal több, mint az előző időszakban. A mennyiségi részarány szintén 2 százalékponttal emelkedett, 53-ra.
A legnagyobb forgalmú termékcsoportok átlagos fogyasztói ára önkiszolgálásban és kimérten is emelkedett vörös árunál, száraz és félszáraz kolbásznál, valamint főtt sonkánál.
Például egy kilogramm vörös áru önkiszolgálásban átlagosan 871 forintba került tavaly július–augusztusban, míg idén 916 forintba. Másik példa: egy kilogramm kimérten kínált száraz és félszáraz kolbászt múlt év hetedik–nyolcadik hónapjában átlagosan 1691 forintért adtak el, ebben az évben pedig 1803 forintért.
A kereskedelmi márkák részaránya ebben a kategóriában 29 százalékot ért el július–augusztusban, míg a tavalyi hasonló periódusban 27 százalékot.
A feldolgozott friss húskészítményeket sertésből főleg hipermarketből, valamint a 401–2500 négyzetméteres üzletekből szerzik be a fogyasztók. Előbbire 31, utóbbira 30 százalék jut, és a növekedés mértéke 2, illetve 1 százalékpont.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >