Hódít a természetes barna, de kedvelt maradt a szőke is
A hajfesték szegmens évek óta folyamatosan bővül, míg az elmúlt két-három évben a legmerészebb hajszínek voltak divatban, mostanra ismét a természetes színhatásé a főszerep, a gyártók varázslatos árnyalatokkal csábítják hajszínváltoztatásra a nőket. A hazai hajfestékpiacon – amelyet a szakemberek professzionális és lakossági részre választanak ketté – nagy a verseny. A Henkel által forgalmazott Schwarzkopf, valamint a L’Orèal mellett a magyar piacon stabil helye van a Wella termékeket forgalmazó P&G-nek, és az 55 éves múltra visszatekintő fodrászcikk-forgalmazó Stellának is.
A magyar nők 68 százaléka festi a haját, a lányok, asszonyok rendszerint merészen, néha már-már türelmetlenül vágnak bele a hajfestésbe, gyors változást akarnak, azonnali hatást. Ennek is köszönhető, hogy a kíméletesebb, gyorsabban kimosható hajszínezőkkel, színező samponokkal szemben a tartós hajfestékek piaci részesedése 94-95 százalék, a fennmaradó öt-hat százalékon a hajszínezők, szőkítők, melírozók osztoznak – derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb adataiból.
Világosítás egy lépésben
Innovációkban nincs hiány a piacon. A Henkel Schwarzkopf üzletágán belül például a tavaly debütált Palette ICC Radiance árnyalatok segítségével a sötét hajú hölgyek egy lépésben tudják világosítani hajukat. A Palette de Luxe család és Natural & Easy márkájú hajfestékek portfóliója divatos, ragyogó barna árnyalatokkal frissült (Palette de Luxe Aranyfényű Barnák és Natural & Easy Multi-Shining Browns árnyalat családok). A Brillance hajfesték három új árnyalatát Laura Biagiotti lánya, Lavinia választotta ki.
– A 2007-es év folyamán szinte minden márkánkban vezettünk be újdonságokat. A nagyon fiatal (20 év alatti) célközönségnek tudtunk újat ajánlani: Palette COLOR XXL X-Cite kimosható hajszínezők, amelyek extrém, ragyogó, de kimosható árnyalatokat varázsolnak a hajba. Megújult a Palette Intenzív Krémhajfestékünk és a Palette Tone Krém tartós hajszínezőnk is. Itt új az összetétel, még ragyogóbb, intenzívebb színeket dobtunk piacra, és modernizáltuk a csomagolást is – tájékoztat az újdonságokról Németh Ottó, a Henkel Magyarország Kft. marketingvezetője.
Nem kerülte el a fejlesztés a Londacolor háza táját sem, a Spicy Browns fűszeres barna árnyalatok vonzó, hűvös ragyogást ígérnek használóiknak. Az új színek bevezetésével immár 66-ra nőtt a Londacolor festékárnyalatainak száma.
Új technológia a L’Orèaltól
– Tapasztalataim szerint egyre növekszik az igény az újdonságok iránt – mondja Molnár Klára, a L’Orèal Magyarország Kozmetikai Kft. trade marketing menedzsere. – A L’Orèal Paris tavaly ősszel 16 árnyalatban vezette be a Casting Creme Gloss-t. A Casting Creme Gloss nem hajszínező, nem tartós hajfesték, hanem egy új technológia gyümölcse, amely összhangba hozza az ammóniamentes összetétel kímélő hatását, a hajszín tündöklését, az ősz hajszálak fedését és a kivételes ápolást a haj számára.
Szabadalmaztatott, ápoló összetétele belülről és kívülről egyaránt megerősíti a hajszálakat, így a haj rendkívül puha és fényes lesz. Az innováció „nagykövete” Penélope Cruz.
Az intenzív médiakampánnyal és trade marketing eszközökkel támogatott termék rövid idő alatt jelentős eredményeket mutatott fel. Ez a tartós hajszínkrém várhatóan hatással lesz a teljes kategória értékesítési adataira, jelzi Molnár Klára.
Trade marketing: fókuszban a drogériák
Az értékesítési csatornák közül őrzi vezető helyét a drogéria, a szakszerű segítségen kívül itt számos eladáshelyi marketingeszközt használnak a gyártók.
– A drogériákban speciális hirdetéseket alkalmazunk – mondja Sipos Zsuzsa, a Henkel Magyarország Kft. brand menedzsere. – A polcokon és a pénztáraknál szórólapokat helyezünk el, wobblereket használunk, és dekoráljuk a gondolavégeket, valamint a biztonsági kapukat.
A hipermarketekben a nagyobb hely miatt több lehetőség van displayek kihelyezésére, de a polcszervizesek a drogériákban gyakran használt polctálcákon rögzített hajtincscsíkokkal, illetve hajtincskatalógusokkal is operálnak.
A szezonalitás csak kismértékben befolyásolja a festékek, hajszínezők forgalmát. A tavaszi készülődéshez képest inkább a karácsony előtti periódusban szánnak pénzt arra a hölgyek, hogy az ünnep alkalmából a frizurájuk is megszépüljön. Molnár Klára úgy látja, a keresletet leginkább az innovációk és az aktuális színdivatok, valamint a márkatámogatások mozgatják: egy jól sikerült reklámfilm, promóció hatására a hölgyek szívesen kipróbálnak új színeket.
A gyártók jellemzően kihasználják a hajfestékek és hajápolók értékesítésében rejlő szinergiákat. A L’Orèal Paris márkához tartozó hajfestéknél a cég a márka samponját (Elseve) és hajápolóit, a Garnier márkánál pedig a Fructis családot ajánlja a cég.
Németh Ottó szerint idén is folytatódnak az úgynevezett többmárkás promóciók – ahol egy cég szinte összes márkája részt vesz egy adott, országos promócióban –, de nem maradnak el a line-price promóciók sem, amelyek jellemzője, hogy más csoportba tartozó termékeket lehet azonos áron vásárolni. Ehhez kapcsolódnak fogyasztói promóciók, hatalmas másodkihelyezések (szigetek), valamint egyéb POS-anyagok használata.
Erős-Hajdu Szilvia
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >