HNT: a borszőlő-értékesítés új szabályozásának célja a szőlőtermelők jövedelemszintjének stabilizálása
A borszőlő-értékesítés új szabályozásának egyik célja a szőlőtermelők jövedelemszintjének stabilizálása – mondta a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) főtitkára az M1 aktuális csatorna hétfő reggeli műsorában.
Brazsil Dávid elmondta, az új piacszervezési lépés azt jelenti, hogy azoknak a szőlőtermelőknek, borászatoknak és felvásárlóknak, akik 10 tonna feletti mennyiségben állítanak elő vagy vásárolnak fel borszőlőt, háromféle módon határozhatják meg az árat: szerződésben, nyilvános árajánlatban vagy képlet alapján.
Akiknek már van szerződésük, nekik nincs tennivalójuk. Ha nincs szerződés, akkor a felvásárlandó mennyiség 50 százalékára kell szerződést kötni. Ha a teljes mennyiséget nem tudják lekötni, akkor augusztus 15-ig nyilvánosságra kell hozni a felvásárlási árat és mennyiséget (minőség, eredetvédelem, fajta szempontjából), vagy a HNT árprognózisában alkalmazott képlet alapján kell rögzíteni a felvásárlási árat.
A HNT az intézkedéssel azt szeretné elérni, hogy a szőlőtermelők és a felvásárlók közötti kapcsolat az egész országban rendeződjön, és átlátható, hosszú távon kiszámítható felvásárlási viszonyok alakuljanak ki – tette hozzá a főtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új szabályok az agráriumban: jön a termelővédelmi csomag – mit jelent ez a gyakorlatban?
2025. január 1-jén hatályba lépett az agrárszektor új alapokra helyezett…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >E-kereskedelmi akciótervet dolgoz ki a német kormány
Robert Habeck német gazdasági miniszter e-kereskedelmi akcióterv kidolgozásába kezdett, mellyel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >