Hitelkártya egy perc alatt – az AI új szintre emeli a bankolást

Szerző: Trademagazin Dátum: 2025. 06. 12. 11:14

A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia nem csupán technológiai újítás, hanem a hatékonyabb, személyre szabott ügyfélkiszolgálás alapja. Az elmúlt évben a bank a belső működéstől kezdve a hitelezési folyamatokon át a digitális asszisztensig, Kate-ig számos területen alkalmazta sikeresen a genAI-t, miközben tanul a kevésbé sikeres esetekből is. A cél olyan ügyfélélmény kialakítása, ami túlmutat a bankoláson és konkrét helyzetekre szabott megoldásokat kínál.

A mesterséges intelligencia alapú megoldás fejlesztése során a bank célja az volt, hogy ne csupán egy chatbotot, hanem egy emberközeli, megbízható és segítőkész banki partnert, digitális pénzügyi asszisztenst hozzon létre.

Személyi kölcsön, hitelkártya, folyószámla-hitelkeret egy perc alatt

A legnagyobb áttörést idén a hitelezési folyamatok gyorsítása hozta: már nemcsak a személyi kölcsönt, hanem a hitelkártyát és folyószámla-hitelkeretet is mindössze egy perc alatt lehet igényelni és megkapni – teljesen digitálisan, vagyis igazán könnyen. Ezzel a legfontosabb fedezetlen lakossági hiteltermékek már automatizált, önkiszolgáló módon érhetők el, ami jelentős lépés a papírmentes, fenntartható működés felé.

A háttérben összetett technológiai és ügyfélélmény-fejlesztési folyamatok állnak: Kate barátságos „személyiségének” kialakításában pszichológiai, nyelvészeti és kommunikációs szempontok is szerepet kaptak. A rendszer nemcsak tanul, de folyamatosan alkalmazkodik a felhasználói visszajelzésekhez, miközben a legmodernebb nyelvi modellek – többek között a generatív mesterséges intelligencia – támogatják működését.

Kate számokban

  • az ügyek kétharmadát önállóan képes megoldani
  • 85 ezer aktív felhasználó
  • összes beszélgetések száma eddig: több mint 2,5 millió
  • 350 funkció

Túl a hagyományos bankoláson: digitális ökoszisztéma komplex élethelyzetekre

A K&H digitális pénzügyi asszisztense, Kate már nemcsak válaszol, hanem proaktívan támogat: például figyelmeztet a hitelkártya-részletek határidejére, vagy épp el is indítja a fizetést. A cél, hogy Kate a napi bankolás természetes részévé váljon – és egyre komplexebb feladatokat is el tudjon látni.

„A K&H jövőképe egy digitális ökoszisztéma, ahol a pénzügyi asszisztens nemcsak tranzakciókat kezel, hanem komplex élethelyzetekre nyújt megoldást. Ha például valaki a közeljövőben Győrből Budapestre szeretne utazni, Kate nemcsak a fizetést bonyolítja le, hanem segít az utazás megszervezésében, jegyvásárlásban, és akár információt ad a taxi rendszámáról is. Ez a szemlélet a banki szolgáltatásokat más iparágak megoldásaival kapcsolja össze – egy olyan ügyfélélményt hozva létre, amely túllép a hagyományos bankoláson”

– vázolta a bankcsoport vízióját Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

A bank ezzel párhuzamosan már most használ mesterséges intelligenciát a csalásmegelőzés területén is: az AI-rendszer a tranzakciós mintázatokban pillanatok alatt kiszűri a gyanús aktivitást, ezáltal hatékony védelmet nyújt az ügyfelek számára.

Jönnek az önálló feladatokat végző ai-ügynökök

A következő nagy lépést a feladatokat önállóan végrehajtó AI-ügynökök jelentik. A bank szerint Kate már ebbe az irányba mutat: nem egy egyszerű chatbot, hanem komplex, magyar nyelven kommunikáló rendszer, amely eligazodik a banki szolgáltatások között, képes releváns javaslatokat tenni, összetett pénzügyi folyamatokat kezelni, tranzakciókat segíteni, valós idejű támogatást nyújtani, és kalauzolni az ügyfelet az optimális ügyintézési úton.

Kate úgy lett kialakítva, hogy a K&H különböző digitális szolgáltatásait – a mobilbankot, az online platformokat és a pénzügyi termékeket – egyetlen rendszerben fogja össze. Ennek köszönhetően az ügyfelek egy központi felületen keresztül érhetik el a bank egyre nagyobb szolgáltatáspalettáját.

A K&H Csoport továbbra is elkötelezett a digitális transzformáció mellett, és vallja: a mesterséges intelligencia – ellentétben a korábbi digitalizációs hullámokkal – nemcsak hatékonyságot növel, hanem teljesen új ügyfélélményt is teremt.

Címkék: , ,

Kapcsolódó cikkeink