HITA: Lendületben a magyar borexport Kínában és Hong Kongban
November 3-5. között immár negyedik alkalommal rendezték meg a Hong Kong International Wine&Spirit Fairt, mely Ázsia legnagyobb és legjelentősebb borkiállítása. Hazánk a kezdetektől jelen van az eseményen, így negyedízben találkozhattak a látogatók magyar közösségi standdal a vásáron, melyet a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) biztosított a kiállító 11 termelőnek és kereskedőnek.
A vásár 934 egyéni kiállítóval és megközelítőleg 40.000 látogatóval 40%-os növekedést ért el, és ezzel minden korábbi rekordot megdöntött, ami jól mutatja a távol-keleti borkereskedelem virágzó helyzetét. Az előző évhez képest a szárazföldi Kínából érkező látogatók száma 86%-kal haladta meg az előző évit, ami Hong Kong kiemelt szerepét is jelzi a térség borkereskedelmében.
A közösségi stand mellett, a közös „Wines of Hungary” arculat alatt jelent meg a magyar csúcsborokat importáló Wiseville International Ltd is, így a nemzeti standon összesen 38 termelő több mint 100 féle bora volt kóstolható. A magyar borok iránt kiemelkedő érdeklődés volt tapasztalható a szomszédos spanyol és portugál nemzeti standokkal összehasonlítva is. A háromnapos rendezvény során a hazai kiállítók gyakorlatilag megállás nélkül kóstoltatták boraikat és ismertették a hazai borvidékek és jellegzetes fajták sajátosságait.
A kiállítás ideje alatt hazánk két alkalommal kapott lehetőséget vezetett kóstoló megtartására, melynek moderálására a HITA Gál Helgát, a Külügyminisztérium bor és gasztronómiai tanácsadóját (EU elnökségi sommelier-t) kérte fel. A magyarországi borrégiókat átölelő kóstolón a résztvevő vállalatok képviselői mellett Heimann Zoltán, Takler András és Konyári János borászok személyesen mutatták be boraikat.
A Hong Kong-i magyar megjelenés záróeseménye a patinás ChinaClub-ban megrendezett borvacsora volt, melyen a kantoni konyha kilenc hagyományos fogásához párosított magyar borokat kóstolhattak a meghívott vendégek, köztük a helyi vezető szaklapok főszerkesztői, újságírói, a Hong Kong-i kormány és a külföldi diplomáciai testületek prominens képviselői, valamint a főszervező importőrcég ügyfelei.
A kiállítás sikerének és a várható üzleti eredmények tükrében elmondható, hogy Hong Kong továbbra is Ázsia egyik legfontosabb borkereskedelmi igazodási pontja és központja, mely státuszát a borokra kiszabott importvámok 2008. évi teljes eltörlésével többszörösen megerősítette, így a magyar borok külpiaci promóciójának is egyik kiemelt célpontja marad a távol-keleti térségben. A Hong Kongba irányuló magyar borexport értéke az elmúlt két évben 220% növekedést ért el, míg a szárazföldi Kínába irányuló kivitel az elmúlt három évben évente 300%-ot nőtt. A két relációba irányuló magyar borexport immáron néhány hagyományosabbnak mondható európai exportpiacunkat is meghaladja, ellensúlyozva ezzel a válság okozta európai értékesítési nehézségeket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >