Hírmorzsák

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 08. 29. 08:00

HírmorzsákA Danone SA 5,3 milliárd euróért eladta kekszüzletágát az amerikai Kraft Foods Inc.-nek. Az új tulajdonos magyarországi tervei még nem ismertek.

Németországban is nőnek a kiskereskedelmi élelmiszertermékek árai. A friss áruk, mint a tej, a kenyér átlagban három, a szárnyashús tíz százalékkal kerül többe a tavalyi év hasonló időszakához képest. A tej esetében 5-10 százalékos emelkedéssel számolnak literenként.

Augusztus elsejétől nálunk sem fagyaszthatják le a húst a kiskereskedők, illetve fagyasztott húsból húskészítményeket nem állíthatnak elő. A hatályba lépő EU-rendelet ugyanakkor a húskészítmények darabolását, szeletelését, kimérését és előre csomagolását engedélyezi.

PET-palackban forgalmaz szeptembertől bort a brit Sainsbury szupermarketlánc. A palackok megszólalásig hasonlítanak a tradicionális borosüvegekhez, de súlyuk 400 gramm helyett csupán 54 gramm.

Szakmai befektetővel támogatott külföldi terjeszkedésre készül a Food Express. A társaság két irányban nyit, nyugaton Németország és Ausztria felé, keleten Oroszországot és Ukrajnát célozták meg.

Romániából Magyarországra. Martfűi gyárába helyezi át étolaj­termelése egy részét az amerikai Bunge.

Magyar innováció az italcsomagolásban. A Samcap edényrendszer a többkomponensű keverékek kiszerelésénél hasznosítható.

Kiadták 2007 egymilliomodik üdülési csekkjét. Nyár közepéig a felhasználók 10 milliárd forint értékben vásároltak vendéglátóipari szolgáltatást ilyen módon.

Folytatódik a drogériák fejlődése. A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru-kategória kiskereskedelmi forgalmából ma már 23 százalékos mértékben részesednek a drogériák.

Várhatóan október végén nyílik az Arena Plaza. A mega bevásárlóközpontban 65 ezer négyzetméter bérbe adható területen csaknem 200 kiskereskedelmi üzlet kap majd helyet.

Kapcsolódó cikkeink