Hírmorzsák
HírmorzsákÚj gyárat nyit Romániában a Pepsi szeptemberben. A 150 millió dolláros befektetéssel létesítendő, 30 ezer négyzetméter területű üzem Európa legnagyobb ilyen egysége lesz.
Az elmúlt tíz évben 48 százalékkal csökkentette a friss víz felhasználását a Henkel, egy tonna termelési mennyiségre vonatkoztatva. Konszernszintű célja, hogy a következő öt évben ezt az értéket további 10 százalékkal redukálja.
Az év első felében 1,1 százalékkal, 73,8 millió euróra csökkent az osztrák Manner édesipari csoport forgalma, elsősorban a kelet-európai értékesítés visszaesése miatt. A működés mérlege viszont pozitív volt, mert a tavalyinál kevesebbe kerül a termeléshez szükséges néhány nyersanyag, például a mogyoró és a tej, ez pedig ellensúlyozta a kakaó, a zsiradékok és az energia drágulását.
Sikeresnek ítélte a négy legnagyobb román hipermar-ketlánc a gyorséttermek áruházakon belüli működtetését. Az Auchan, Cora, Real és Carrefour sikerét bizonyítja, hogy az árbevételeik 4-5 százalékát a házon belül értékesített készételek teszik ki. A legnépszerűbb termékek közé tartoznak a grillezett húsok és a pizzák.
Eladta a veszteséges Electro World láncát Lengyelországban a brit DSG International. A nyolc üzletből álló hálózatot jelképes összegért, mindössze 1 euróért vásárolta meg az IDMSA, értesült a Warsaw Business Journal.
Bezárási hullámot indít el a Karstadt áruházlánc, illetve anyavállalata, az Arcandor csődje. Szakértők szerint a mintegy 200 Karstadt és Kaufhof áruház kétharmadát a következő években be kell zárni, így 45 német városban csak 60-70 maradna meg ezekből. Németország egyik legnépszerűbb és legnagyobb hagyományokkal rendelkező áruházlánca, a Karstadt tulajdonosa, az Arcandor június elején kért csődvédelmet.
Megnyílt a Nestlé Csokoládé Fejlesztési Központja a svájci Brocban. A 25 millió svájci frank értékű beruházásból megvalósult új központban a Nestlé prémium és luxus csokoládé-kínálatának fejlesztése folyik majd.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >