Hírmorzsák

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 08. 27. 08:00

HírmorzsákA világ legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca, a Wal-Mart Stores Inc. 2009. második negyedévében 3,44 milliárd dolláros, részvényenkénti 88 centes nyereséget ért el. Az eredmény csaknem megegyezik az egy évvel korábbival, ugyanakkor meghaladta az elemzői várakozásokat. A nettó eladások értéke 1,4 százalékkal 100,08 milliárd dollárra csökkent, árfolyamváltozások nélkül számítva azonban 2,7 százalékkal emelkedett.

Váratlanul távozott az Aldi egyik legfontosabb brit vezetője, a Nagy-Britanniáért és Írországért felelős Paul Foley vezérigazgató. Elemzők szerint a Sainsbury’s és az Asda jobb szereplése, illetőleg a Tesco saját márkás termékeinek előretörése állhat a háttérben.

Csökkent a Nestlé nyeresége. A világ legnagyobb élelmiszer-ipari csoportja, a svájci Nestlé 5,071 milliárd svájci frankos adózott eredményt ért el az első félévben, ami 2,7 százalékkal elmarad 2008. azonos időszakának nyereségétől, és alulmúlja az elemzői várakozásokat. A csekély visszaesést részlegek eladásával és az erős svájci frankkal magyarázta a cégvezetés.

Komoly büntetésre számíthat Oroszországban az Auchan. A francia tulajdonú üzletláncot azzal vádolják, hogy több jogszabályt is megsértett, amikor saját márkás vodkát dobott piacra. A Krepost márkájú Auchan-vodkát a „legjobb egyensúly ár és minőség között” szlogennel hirdetik, ami a hatóságok szerint okot adhat a fogyasztók megtévesztésére.

A dán Carlsberg jelentése pozitív meglepetést okozott. Második negyedéves nettó nyeresége 1,94 milliárd koronára (375 millió euróra) emelkedett az egy évvel korábbi 1,42 milliárdról. Az eredmény jelentősen felülmúlta az elemzők 1,6 milliárd koronás várakozását.

A Starbucks megduplázza üzleteit Cseh- és Lengyelországban. Az amerikai Starbucks kávézólánc komoly fejlődési potenciált lát Közép-Kelet-Európában, ezért öt éven belül meg kívánja duplázni cseh és lengyel üzleteinek számát. A társaság magyarországi megjelenéséről egyelőre nem közölt konkrétumot.

Kapcsolódó cikkeink