Hírmorzsák
HírmorzsákA Wal-Mart Stores Inc. folyamatos működéséből származó első negyedéves eredménye kis mértékben emelkedett 2008 azonos időszakához képest. A társaság 3,03 milliárd dolláros profitra tett szert 2009 első három hónapjában. A Wal-Mart bevétele ugyanakkor 94,2 milliárd dollárra csökkent a korábbi 94,9 milliárd dollárról.
A Nestle új kutatási-fejlesztési központot hozott létre Nyugat-Afrikában. Az új központ a helyi előállítású nyersanyagok, így a kakaó, a kávé és a manióka tökéletesítésére összpontosít majd. A Nestlé új K+F központja abban támogatja majd a vállalatot, hogy megoldja a nyugat-afrikai kakaóültetvények minden évben előforduló öregedési és megbetegedési problémáit.
Megduplázta nyereségét az első negyedévben a dán Carlsberg. A világ negyedik legnagyobb söripari csoportja a kelet-európai eladások növekedésének köszönheti sikerét. Az üzemi eredmény 142 millió dollárra nőtt az első negyedben az egy évvel korábbi 388 millióról. A Carlsberg tavaly áprilisban megvásárolta brit versenytársának, a Scottish and Newcastle cégnek a felét, beleértve a Baltikát is, amely a vezető sörfőzde a Carlsberg legfontosabb piacán, Oroszországban.
A Metsä Tissue vezető skandináv papírtermékgyártó vállalat Magyarországon is bevezeti Lambi márkáját. A Lambi prémium termékcsoport éves forgalma meghaladja a 100 millió eurót, mára 15 országban érhető el, így idén májustól Magyarország mellett Csehországban is.
Vegyes eredménnyel zárták 2009 első negyedévét a Henkel üzletágai. A mosó- és háztartási tisztítószerek és a kozmetika üzletágak jól teljesítettek (0,4 és 3,5 százalékos növekedés), az Adhesive Technologies üzletág azonban 18,2 százalékkal visszaesett. A cég árbevételei 3,1 százalékkal 3258 millió euróra nőttek.
Jól sikerült a Tetra Pak tavalyi éve. A cég 2008-ban 141 milliárd dobozt állított elő vezető élelmiszer- és italgyártók részére, 8,8 milliárd eurós fogalmat bonyolítva le. A növekedés motorja a Közép- és Dél-Amerikában, a Közel-Keleten, Dél- és Délkelet-Ázsiában, Észak-Amerikában, valamint Dél-Európában tapasztalható csomagolóanyag-üzletág élénkülése volt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ezek voltak 2024 legkeresettebb műszaki cikkei
Idén sem csökkent a technológia iránti érdeklődés a magyarok körében,…
Tovább olvasom >Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete
Megállapodott a 2025-ös bérekről a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >