Hírmorzsák

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 05. 05. 08:00

HírmorzsákAz amerikai áruházláncok bevétele márciusban a vártnál alacsonyabb mértékben romlott, egyes elemzések szerint talán a vásárlók már bátrabban nyitják ki a pénztárcájukat. „Ezek még mindig gyenge számok, de az elmúlt egy év negatív híráradata után ez is előrelépés” – kommentálta Ken Perkins, a Retail Metrics Inc. elnöke a nagy amerikai áruházlánc, a Wal-Mart márciusi, 5 százalékos esését, ami némiképp pozitívabb, mint az elemzők által jósolt mínusz 5,2 százalék.

Legalább öt új Maxima-szupermarket nyílik Lettországban 2009-ben. Az új üzletek Rigában, a Riga körzetébe eső Pinkiben, a nyugat-lettországi Talisiban és a Lettország dél-nyugati részén, Saldusban működnek majd.

Az Absolut Vodka-gyártó Vin & Spirit átvételét követően a Pernod Ricard az adósságcsökkentést tartja a cég legfontosabb feladatának. A francia italóriás adósságainak kifizetése érdekében most megduplázza a készpénzbevételeit egy 1 milliárd eurós részvénykibocsátással, illetve ezzel egyidejűleg egy szintén 1 milliárd euró értékű eladási programmal.

Míg a világ piacvezető élelmiszer-ipari vállalkozásai visszafogták a termelést, a Nestlé SA bővít és dominanciára tör. A cég 2008-ban összesen 8,3 százalékkal növelte eladásait. Az első negyedéven alapuló piackutatások szerint továbbra is sikeres időszakot él át. Bár 2009 várhatóan keményebb év lesz számára is, a prognózis szerint a cégcsoport közel 5 százalékos növekedésre számíthat.

A Tetra Pak 8,8 milliárd euróra növelte eladásait 2008-ban – ez éppen 5 százalékkal több, mint a cég 2007-es bevétele. A csomagolási ágazat 7,8 milliárd eurós bevételt tudhatott magáénak 2008-ban, ez 4,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A román Piata magazin információi szerint a Louis Delhaize-csoport tulajdonát képező Profi diszkont üzletlánc az elmúlt esztendőben 120 millió eurós forgalmat realizált Romániában, az éves növekedés mértéke 45 százalék volt. A bevételek ugrásszerű bővülésében hét új egység nyitása, és a korábbi Albinuta üzletek átvétele és átmárkázása is jelentős szerepet játszott.

Kapcsolódó cikkeink