Hírmorzsák

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 03. 05. 08:00

HírmorzsákBővíti sajátmárkás termékkínálatát a Metro. A Cash&Carry lánc jelenleg 24 márkanév alatt mintegy 800 saját terméket tart polcain, amelyek 7 százalékkal részesülnek a forgalomból. A cég tervei szerint másfél éven belül a részesedés eléri a 10 százalékot, és azt követően is tovább nő.

Száz egységgel nőtt a SPAR dániai hálózata. A cég helyi leányvállalata a Dagrofa, amely 1954 óta működik a skandináv országban, 100 boltot vásárolt a Danske Köbmaend üzletlánctól. Az akvizíciónak köszönhetően a SPAR dániai bevétele éves szinten mintegy 209 millió dollárral nő, üzleteinek száma 550-re emelkedett az országban.

2010-ig 137 új áruházat nyit a régióban a Tesco. A Hospro-darské Noviny cseh napilap információja szerint a cég Magyarországon, Szlovákiában, a Cseh Köztársaságban, Lengyelországban, valamint Törökországban bővítené hálózatát.

Biztosítási szolgáltatásokat is kínál az olasz Lidl. A Schwarz csoport Olaszországban működő diszkontlánca több online fejlesztést hajtott végre az utóbbi időben. A Lidl Italy tavaly óta áramszolgáltatási és utazási szolgáltatásokat is kínál az interneten keresztül.

Romániában bővíti hálózatát a Burger King. A franchise jogokat kezelő Atlantic Restaurant System felgyorsította a terjeszkedést, márciusig nyolc új gyorséttermet nyitnak meg.

Ötvenmillió dolláros Procter & Gamble beruházás Romániában. A nemzetközi vállalat hajápolási termékek gyártását tervezi az Urlati közelében felállítandó üzemben.

Jelentős terjeszkedésbe kezd a Subway Angliában. A gyorséttermi lánc az elkövetkező két évben Nagy-Britanniában és Írországban 600 új egység megnyitását tervezi.

Nyolc százalékos volt a forgalomnövekedés a cseh kereskedelemben. A tíz legnagyobb cseh kereskedelmi lánc bevétele tavaly 23,2 milliárd koronával nőtt, és elérte a 412,2 milliárd koronát – derül ki az Incoma Research kutatóintézet felméréséből.

Kapcsolódó cikkeink