Hírmorzsák
Hírmorzsák25 millió eurós befektetéssel fejleszti új generációs bébiételüzemét a Nestlé. A forradalmian új eljárás során a négy hónaposnál idősebb babák számára kifejlesztett NaturNes alapanyagait az Epinalban működő gyárban elkülönítve főzik majd, a később összekevert ételt pedig magas hőmérsékleten csírátlanítják.
Jól fogytak a Maspex Olympos termékei. A piaci nehézségek ellenére a cég mintegy 15 százalékkal növelte tavaly mennyiségi forgalmát. A lengyel Maspex Wadovice-csoport tulajdonában lévő cég 8,3 százalékos részesedéssel a negyedik helyet foglalja el a magyar gyümölcslépiacon a SIÓ-Eckes, a Rauch és a Coca-Cola mögött.
Az év hirdetője címre jelölték a Procter & Gamble-t a cannes-i Lions fesztiválon. A Procter tavaly világszerte több mint nyolcmilliárd dollárt költött hirdetésekre, 2007-ben a cég 14 díjat nyert a fesztiválon, többek között a sajtó nagydíját is.
Indirekt módszerekkel segítené a kormány az élelmiszer-ipari cégeket. Az Új Magyarország program keretében 50 milliárd forintra lehet majd pályázni. A szaktárca szerint a legfontosabb cél az alapanyagok itthon tartása, ennek érdekében versenyképesség-javító beruházásokra és integrált termelésre van szükség.
Nyártól már működik a Gyermelyi új gépsora. A mintegy 500 millió forintos beruházás eredményeként óránként 1500 kilogramm tészta készül majd. A csomagolás fejlesztésére további százmilliót költ a cég.
17 százalékos bevételnövekedés a PepsiCo-nál. A társaság többek között a Lay’s és a Cheetos új változataival, valamint a diétás ételek kedvelőit célzó gyümölcs- és zöldségsnackeknek köszönhette 12,3 milliárd dollárra bővülő értékesítését.
Két számjegyű profitbővüléssel zárta az évet az LVMH. A világ vezető luxuscikkgyártó és -forgalmazó csoportja, az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton tavaly összességében nyolc százalékkal 16,5 milliárd euróra növelte az árbevételét, s 12 százalékkal 3,6 milliárdra a nettó nyereségét.
Tavaly 12 százalékkal nőtt az ásványvizek kiskereskedelmi forgalma. A több mint 880 millió liter víz mintegy 43 milliárd forintért cserélt gazdát, ez 15 százalékos értékbeli növekedést jelent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >